Projekt Jahreszeiten | Profil Klett

04. travanj 2019.

Projekt Jahreszeiten

Autor: Marija Galović

 

Njegujući primjere dobre prakse, naša redovna suradnica Marija Galović iz OŠ Ljube Babića, Jastrebarsko, pripremila je tijek razrednog projekta za obradu godišnjih doba na satovima njemačkoga jezika. Zavirite u kolegičinu učionicu, pogledajte inspirativne fotografije, a tu je i prijedlog radnog materijala. 

 

Radovi učenika OŠ Ljube Babića, Jastrebarsko, učiteljica Marija Galović
Radovi učenika OŠ Ljube Babića, Jastrebarsko, učiteljica Marija Galović
Raspjevana godišnja doba

 

Tema godišnjih doba, mjeseci i vremenske prognoze javlja se u planu i programu odnosno kurikulumu njemačkog jezika već u 3. razredu (kod učenika koji njemački jezik uče kao prvi strani jezik) te u 4. razredu kod učenika koji ga uče kao drugi strani jezik.

Nakon početnog učenja ova se tema proširuje u narednim godinama učenja, te se u sklopu plana i programa, tj. kurikuluma ponovno pojavljuje u 5. i 7. razredu. Ovaj projekt sam radila s učenicima 4. i 5. razreda, objedinjujući u njemu tradicionalne i interaktivne sadržaje.

Već kod samog postupka upoznavanja naziva godišnjih doba i mjeseci zgodno je upotrebljavati slikovne kartice, koje mogu biti i pažljivo odabrani motivi sa zidnih kalendara. Učenici su čak i dobili zadatak prikupljati slikovne materijale koje ćemo poslije koristiti kod uređivanja panoa.

Samo uvježbavanj pojmova godišnjih doba i mjeseci radili smo uz pomoć (dječjih) pjesama.

Na internetu su dostupne sljedeće pjesmice:

1. Das Jahreszeitenlied: https://www.youtube.com/watch?v=VqjZxh3hThE

2. Vier Jahreszeiten: https://www.youtube.com/watch?v=ijSGz0RkxXM

4. Es war eine Mutter: https://www.youtube.com/watch?v=lPN1DlS1-Pk

5. Die Jahresuhr: https://www.youtube.com/watch?v=WJ0uJo5kJ04

6. Das Monatslied: https://www.youtube.com/watch?v=v5Nzm6TvF_Y

Radovi učenika OŠ Ljube Babića, Jastrebarsko, učiteljica Marija Galović
Radovi učenika OŠ Ljube Babića, Jastrebarsko, učiteljica Marija Galović
Šareni pano i zadovoljni učenici

 

Nakon upoznavanja naziva mjeseci i godišnjih doba slijedi učenje izraza vezanih uz vremensku prognozu. Prilikom njihova usustavljivanja, odlučila sam se napraviti s učenicima četvrtih razreda mini slikovnice. Zadatak je bio obraditi svako godišnje doba slikovno i riječima – napisati vremensku prognozu vezanu uz dotično godišnje doba i neku specifičnu aktivnost.

U daljnjem tijeku procesa učenja uz svako smo godišnje doba vezali tipične motive i tako stvarali vokabular povezan uz temu. Izradila sam mimi kartice sa spominjanim vokabularom kojeg su učenici razvrstavali prema godišnjim dobima kako je i vidljivo na slici.

Za povezivanje vokabulara uz određeno godišnje doba izradila sam za učenike 5. razreda kviz uz pomoć digitalnog alata Kahoot, a za učenike 7. razreda radni listić na kojem se radi o razumijevanju pročitanog te njegovoj sistematizaciji.

Projekt smo okončali panom na kojem su učenici izložili materijale nastale tijekom nastavnih sati koje smo u različitim razrednim odjeljenjima posvetili toj temi.

Radovi učenika OŠ Ljube Babića, Jastrebarsko, učiteljica Marija Galović
Radovi učenika OŠ Ljube Babića, Jastrebarsko, učiteljica Marija Galović
Učenici OŠ Ljube Babića, Jastrebarsko
Učenici OŠ Ljube Babića, Jastrebarsko
O autorici kolumne Mariji Galović

 

Činjenice kako ću cijeli život ostati u školi, bila sam svjesna čim sam krenula u prvi razred Osnovne škole Klinča Sela pored Jastrebarskog. Bila je to ljubav na prvi pogled! Naravno, cijeli ostatak moga školovanja odvijao se u tom pravcu.

Završila sam VII. (opću) gimnaziju u Zagrebu te svoje školovanje nastavila na Filozofskom fakultetu u Zagrebu birajući vrlo rijetku studijsku kombinaciju: germanistiku i povijest.

Nakon diplome 2002. godine stekla sam zvanje profesora njemačkog jezika i književnosti i povijesti.

U školi radim preko petnaestak godina, trenutno u statusu profesorice mentorice Njemačkog jezika. Imala sam tu sreću te sam tijekom svog radnog staža predavala oba predmeta koja sam studirala.

Neprocjenjivo pedagoško iskustvo s druge strane katedre zahvaljujem i svojim dječacima uz koje puno učim i ponovno proživljavam radosti đačkog života.

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Strategije i metode učenja njemačkoga jezika - s osvrtom na udžbenik Maximal 2

Dvije su glavne paradigme koje sugerira novi kurikul Njemačkog jezika: samostalnost učitelja u odabiru aktivnosti i sadržaja kojima će ostvariti pojedini ishod i čim veća samostalnost učenika u procesu njegovog učenja. Učitelj tako može i sam sastaviti vlastiti obrazovni materijal ili koristiti neki od gotovih materijala dostupnih na internetu. Kako izrada samostalnih materijala zahtijeva obično jako puno vremena, učitelji vole pouzdan i kvalitetan udžbenik na koji se mogu osloniti.

Obilježimo Europski dan jezika zajedno

Odlukom Vijeća Europe 26. rujna obilježava se i naglašava važnost europske mnogojezičnosti. Europa zaista posjeduje iznimno jezično bogatstvo. Na našem kontinentu govori se preko šezdesetak različitih jezika i dijalekata. Važnost njihovog očuvanja naglašava i Europska unija ne samo simbolično riječima i obilježavanjem svakog rujna, nego i djelima: EU nije izabrala službeni jezik/jezike komunikacije, nego prihvaća sve jezike svojih članica kao službene jezike Europske unije.

 

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Christiane Lemcke, Lutz Rohrmann, Theo Scherling in Zusammenarbeit mit Susan Kaufmann, Margret Rodi
udzbenik
Gordana Barišić Lazar
udzbenik
Ušćumlić Danica