eTwinning projekt „My Grade 4” | Profil Klett

23. svibanj 2022.

eTwinning projekt „My Grade 4”

Autor: Franka Palada

Sa željom da učenje engleskog jezika svojim učenicima postane što zanimljivije, učiteljice Susana Aleixo iz portugalske škole Agrupamento de Escolas Latino Coelho, Lamego, i Tina Parać iz OŠ kneza Trpimira, Kaštel Gomilica, pokrenule su još jedan u nizu eTwinning projekata.

 

Projektu „My Grade 4” pridružilo se 11 učiteljica engleskog jezika iz šest država: Portugala, Španjolske, Francuske, Poljske, Turske i Hrvatske. Na projektu je sudjelovalo oko 200 učenika od kojih je 140 registrirano i aktivno na TwinSpaceu.

 

Projekt je započeo u rujnu i provodi se tijekom cijele školske godine. Sve projektne aktivnosti integrirane su u Kurikulum engleskog jezika u svim partnerskim školama. Glavni ciljevi projekta su osnaživanje komunikacijskih kompetencija učenika i nastavnika na engleskom jeziku – kako u govoru, tako i u pisanju – te poticanje suradničkog rada uz uporabu informacijsko-komunikacijske tehnologije.

 

Na početku smo suradnički dogovorili pravila ponašanja utemeljena na međusobnom poštovanju i razumijevanju, poštovanju i prihvaćanju razlika i različitosti. Također smo dogovorili digitalne alate koje ćemo tijekom provedbe projektnih aktivnosti suradnički koristiti, a organizirali smo i poseban prostor na TwinSpaceu za savjete i pomoć pri korištenju istih.

 

Poseban naglasak tijekom provedbe projekta bio je na e-sigurnosti učenika, stoga je dogovorno većina stranica na TwinSpaceu dostupna isključivo članovima projektnog tima. Za potrebe kontrole i evaluacije projekta izrađeno je korisničko ime i lozinka za gosta, koja će biti tajno dodijeljena isključivo za potrebe evaluacije projekta.

 

U rujnu, na početku projekta, uslijedilo je međusobno upoznavanje. Učenici su imali zadatak izraditi svoj avatar, svoj digitalni lik, kojeg će koristiti za potrebu snimanja svog predstavljanja na engleskom jeziku. Učiteljice su sve prispjele videozapise predstavljanja svojih učenika objedinile u jedan zajednički videozapis, kojeg su postavile u zajedničku Wakelet kolekciju Students` presentation.

 

U listopadu je pred učenike postavljen novi izazov: trebali su izraditi videozapis o svojoj državi na engleskom jeziku, a potom uz pomoć svojih učiteljica napraviti digitalnu igru ili kviz o svojoj zemlji. Sve su to morali objaviti u zajedničkoj Genially prezentaciji My country.

 

Za božićne i novogodišnje blagdane organizirali smo likovno natjecanje. Učenici su izabrali motiv božićnog drvca ili Djeda Božićnjaka te su ga nacrtali tehnikom po vlastitom izboru. Svaki je tim tajnim glasovanjem izabrao najbolji likovni uradak, kojeg smo objavili u zajedničkoj virtualnoj Izložbi Winter exhibition.

 

Svoje prijatelje, učitelje i obitelj razveselili smo objavom zimskog koncerta u siječnju. Tijekom prosinca učenici su, iako često prekidani izolacijama i nevoljama izazvanima pandemijom, uvježbavali pjesmu „Zvončići” („Jingle Bells”) na engleskom i svom materinjem jeziku. Nastao je veliki koncert, a pjesmu na jezicima svih partnerskih država možete poslušati na poveznici Winter concert.

 

Suradnja s partnerskim školama posebno dolazi do izražaja tijekom rada na digitalnim knjigama. U siječnju smo zajednički ilustrirali i napisali prvu e-knjigu „Romantic Couples From Fairy Tales and Cartoons”. Neplanirano, na poticaj naših učenika motiviranih dolaskom Valentinova, u ožujku s ponosom objavljujemo još jednu e-knjigu naslova „Love Legends from My Country”.

 

Suradničke aktivnosti nastavljaju se i u veljači. Kako bi se učenicima istaknula važnost sigurnosti u online okruženju, izradila sam prezentaciju „Safer Internet Day” na engleskom jeziku i podijelila kolegicama iz projekta. Dan sigurnijeg interneta u svim partnerskim školama započeo je prikazivanjem prezentacije o sigurnijem internetu, a nakon toga smo učenike potakli na razgovor i promišljanje. Za tu priliku je izrađena digitalna ploča „Safer Internet Day” korištenjem digitalnog alata Lino.it gdje su učenici zajedno objavili savjete o sigurnijem korištenju interneta.

 

S posebnim veseljem prihvaćen je moj prijedlog o izradi zajedničke fotografije na kojoj su naši učenici položajem svog tijela ispisali svjetski poznat  slogan „Together for a better Internet” i na taj način podržali svjetsku inicijativu za sigurniji Internet za djecu i mlade. Sat o sigurnijem internetu završio je igranjem Kahoot kviza o sigurnijem internetu kojeg su suradnički izradile sve učiteljice u projektu.

 

U veljači smo podržali i obilježavanje Dana ružičastih majica, odnosno Dan borbe protiv vršnjačkog nasilja, koji se obilježava diljem svijeta. Znamo koliko je važno s učenicima pričati o svim oblicima nasilja i posljedicama koje ono ostavlja, stoga smo učenicima najprije ispričali priču o dječaku Cucku McNeillu koji je bio zlostavljan samo zbog toga što je u školu odjenuo ružičastu majicu u znak podrške svojoj oboljeloj majci.

 

Tom prilikom izrađena je nova Wakelet kolekcija „Pink Shirt Day” koja sadrži poveznice na sve aktivnosti koje smo odradili obilježavajući taj dan. Vrijedi istaknuti da su učenici samostalno dizajnirali ružičaste majice s natpisima protiv nasilja na engleskom jeziku. Fotografije njihovih radova također možete pogledati u kolekciji „Pink Shirt Day”.

 

 

Povodom Dana planeta zemlje učenike smo podijelili u skupine sastavljene od članova različitih zemalja, što je bio dodatni izazov svima. Svaka skupina dobila je istraživački zadatak vezan uz Dan planeta zemlje. Teme su bile: Green team – „Earth Day”, Blue team – „Save water”, Brown team – „Endangered species” te Orange team – „Three Rs (Reduce, Reuse, Recycle)”.  

 

Svi radovi objavljeni su u zajedničkoj Genially prezentaciji „Earth Day”.

 

Početkom svibnja za potrebe promidžbe projektnih aktivnosti učiteljice su zajednički osmislile i uredile digitalni list „My Grade 4” korištenjem besplatnog alata za izradu digitalnog lista za učitelje Madmagz.

 

Obilježili smo i Dan eTwinninga mnogobrojnim aktivnostima koje možete pogledati na poveznici Wakelet kolekcije „eTwinning Day”.

 

Učenici i učitelji ispunjavali su i evaluacijske obrasce kako bi ocijenili projekt. Evidentno je da se projekt svim učenicima i učiteljima jako svidio i da su uživali u eTwinning avanturama. Svi su izrazili želju za novom suradnjom iduće školske godine.

 

Trenutno se organiziraju online susreti svih projektnih partnera na kojima se izmijenjaju iskustva i igraju igre i kvizovi izrađeni za potrebe projektnih aktivnosti. Koliko su učenicima ova druženja bitna vidljivo je iz brojnosti sudionika u susretima.

 

U tijeku je i predstavljanje projekta u svim zemljama sudionicama na školskim, regionalnim i državnim razinama. Važno je naglasiti da su se sve projektne aktivnosti redovito objavljivale na mrežnim stranicama i panoima svih partnerskih škola. Više o našem eTwinning projektu „My Grade 4” možete vidjeti na mrežnoj stranici projekta.

Veselimo se novim zajedničkim avanturama!

Tina Parać, prof. engleskog i talijanskog jezika, učitelj mentor

OŠ kneza Trpimira, Kaštel Gomilica

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Drugašići uče engleski

Image by Prashant Sharma from Pixabay

Tijekom školske godine 2022./2023. učenici drugih razreda više osnovnih škola iz Hrvatske i Europe surađivali su online uz vodstvo svojih učitelja s vršnjacima u raznim aktivnostima razmjenjujući ideje i materijale za poučavanje i učenje engleskog kao stranog jezika.

Nastao je niz korisnih aktivnosti koje se mogu primjenjivati u nastavi stranih jezika, a donosimo ih u ovom članku.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Jayne Wildman, Fiona Beddall
udzbenik
Maja Oltran, Ivana Mesarić, (Daška Domljan)
udzbenik
Ira Raše, (Ankica Knezović)