Od IZZI-ja do Edu4Digi: Kako je Profil Klett inspirirao digitalnu transformaciju u našoj školi | Profil Klett

04. rujan 2024.

Od IZZI-ja do Edu4Digi: Kako je Profil Klett inspirirao digitalnu transformaciju u našoj školi

Autor: Amrita Bocek

Kao nastavnica engleskog jezika s 21 godinom iskustva u OŠ Mate Lovraka, koristim materijale Profil Kletta te smo zajedno rasli kroz vrijeme. Uvijek sam tražila načine kako bih svoju nastavu učinila zanimljivijom i učinkovitijom. S dolaskom digitalnog doba, IZZI digitalni sadržaji Profil Kletta postali su neizostavan dio moje svakodnevne nastave. Video materijali i raznolike vježbe oduševili su moje učenike, od prvog do osmog razreda. Međutim, brzo sam shvatila da, iako su učenici bili oduševljeni, mnogi od nas, nastavnika, nismo bili dovoljno pripremljeni za sve što digitalno doba donosi.

Upravo ta spoznaja potaknula me da osmislim Erasmus+ projekt "Edu4Digi" – Edukacija za digitalizaciju te je bila okosnica projekta. Nakon provedenih inicijalnih anketa sa učiteljima OŠ Mate Lovraka pokazalo se da je i u naravi tako. Osnovni cilj projekta bio je unaprijediti digitalne kompetencije nastavnika u našoj školi i omogućiti nam da ih s povjerenjem koristimo u nastavi.

 

Tijek projekta i postignuti ciljevi

Projekt je imao tri glavna cilja:

  1. Razvoj digitalnih kompetencija i primjena inovativnih metoda poučavanja:
    Kroz razne radionice, treninge i studijska putovanja u Finsku i Španjolsku, nastavnici su stekli nova znanja i vještine u korištenju digitalnih alata i razvijanju inovativnih nastavnih metoda.
  2. Razvijanje jezičnih i socijalnih vještina učenika i učitelja i njihovog identiteta kao građana Europske unije:
    Učenici su sudjelovali u međunarodnoj mobilnosti u Thessallonikiju u Grčkoj, razmjenjivali iskustva s vršnjacima iz drugih zemalja i razvijali svoje jezične i interkulturalne kompetencije.
  3. Promicanje digitalne transformacije u školi:
    Kroz implementaciju novih digitalnih alata i metoda, škola je postala modernija i učinkovitija obrazovna ustanova.

 

Sudionici su bili: OŠ Mate Lovraka, Europass Teacher Academy Finland, European Academy of Creativity Spain i 1st Junior Highschool Therme, Greece.

Vrste aktivnosti koje smo proveli su: tečajevi i usavršavanja učitelja, mobilnosti učenika te pripremni posjeti zemlji primateljici učenika.

Učitelji su pohađali 5 tečajeva:

  1. Digital Media Literacy: Essential Skills for the Digital Age
  2. The Secret of Finnish Education: Phenomenon-Based learning
  3. Patheways to become a Digitally Competent Educator
  4. The Best Didigital tools for Language teachers
  5. Mastering Erasmus + KA1 and KA2 Project Writing

 

Moje osobno iskustvo i tečaj "Pathways to Become a Digitally Competent Educator"

Tijekom projekta, imala sam priliku pohađati tečaj "Pathways to Become a Digitally Competent Educator", gdje smo istraživali digitalne alate koji olakšavaju povratnu informaciju i analizu napretka učenika te kako digitalne tehnologije mogu pomoći inkluziji, personalizaciji i aktivnom angažmanu učenika i učitelja. Ovaj tečaj mi je omogućio da produbim svoje znanje o različitim digitalnim alatima i strategijama za poučavanje.

Posebno me zainteresirala tema digitalne procjene te dijeljenje rezultata i povratne informacije sa učenicima. Na tečaju sam predstavila IZZI web-sadržaje kolegama iz drugih zemalja: od digitalnog udžbenika do Testomata i IZZIKVIZZI-ja. Naglasila sam kako IZZI nudi sveobuhvatan metodički paket za učitelje, uključujući i metodički kutak s gotovim planovima i pripremama. Bili su oduševljeni konceptom, jer nemaju ništa slično u svojim zemljama i kod svojih nakladnika.

Ideje za digitalno obogaćivanje učionice

Na temelju stečenih znanja i iskustva, dijelim nekoliko ideja za učinkovitije korištenje IZZI platforme i njezino dodatno obogaćivanje:

 

  • Personalizacija učenja: Iskoristila sam sadržaje na IZZI platformi kao bazu i inspiraciju za kreiranje individualiziranih zadataka i aktivnosti, kako bi svaki učenik mogao napredovati svojim tempom.

 

Neki primjeri aplikacija koje možete koristiti uz IZZI:

Korištenjem Flipgrid platforme možemo omogućiti učenicima da snimaju kratke videozapise kao odgovor na zadatke, što potiče dublje razmišljanje i komunikaciju. Oni mogu sami odabrati što žele, a mi ćemo biti samo moderatori u tom procesu.

Book Creator je platforma namijenjena kreiranju digitalnih knjiga, koja je najviše zaživjela u našoj školi. Prednost te aplikacije je jednostavno korištenje: intuitivno sučelje omogućuje brzo učenje i korištenje alata, bez obzira na tehnološko znanje.
Učenici mogu biti kreativni: kombinacija teksta, slika, videa, audiozapisa i interaktivnih elemenata omogućuje stvaranje dinamičnih i zanimljivih projekata.
Također se može lijepo uklopiti u zadatke suradničkog učenja: učenici mogu podijeliti svoje projekte s drugima i omogućiti suradnju na zajedničkim projektima. Kreacije se mogu izvoziti u različitim formatima, poput PDF-a, EPUB-a ili interaktivnog HTML-a. Book Creator podržava značajke pristupačnosti, poput pretvaranja teksta u govor i prilagodbe fonta, kako bi svi korisnici mogli uživati u sadržaju. Stoga bih izdvojila ovaj alat kao jedan od meni trenutno najboljih u nastavnom procesu.

  • Suradnja učenika: Potakla sam učenike da surađuju na zajedničkim projektima koristeći IZZI alate u kombinaciji s nekim popularnim aplikacijama.

 

Neki primjeri aplikacija:

Goosechase je aplikacija za mobilne uređaje koja koristi GPS lokaciju za stvaranje interaktivnih i zabavnih izazova. Uključuje različite vrste zadataka, od fotografiranja do videozapisa, rješavanja zagonetki i pronalaženja lokacija. Neću nikada zaboraviti prvi susret učenika sa tom aplikacijom i njihovo oduševljenje kad su se natjecali tko će prije riješiti sve zagonetke i zadatke, trčeći po školi i oko nje.

Kahoot je alat koji omogućuje nastavnicima da kreiraju interaktivne kvizove i igre kako bi provjerili znanje učenika te im dali trenutnu povratnu informaciju. Moje dugogodišnje iskustvo je da je Kahoot uvijek popularan, osobito s učenicima razredne nastave, koji jedva čekaju da se natječemo tko će prvi nešto pogoditi. Moram priznati da ni kod mene ne jenjavaju ushićenost i zanesenost kada počne odbrojavanje, unatoč godinama korištenja. Volimo zadatke s IZZI platforme produbiti pa osmislimo svoje koji se nadovezuju na sadržaj. To posebno vrijedi na satima Dodatne, ali i Dopunske nastave koja je redovito poslije nastave pa će učenici uvijek radije riješiti kviz i „igrati se“ nego li „učiti“, a ja sam tako spojila ugodno s korisnim i kroz igru s njima naučila potrebno ili barem ponovila relevantno gradivo.

Padlet je aplikacija koju kao škola godinama koristimo za komunikaciju i obavijesti, a polako ga uvodim i u razred. Pokazao se idealnim za zajedničke projekte gdje mogu kontrolirati što i kada učenici stavljaju, kako se razvija projekt koji sam im zadala. U ovoj nastavnoj godini radili smo, na primjer, priču o tradicionalnim receptima vezanu uz Unit 3 udžbeničkog kompleta Hello, World!7 i IZZI sadržaje te smo nadogradili projekt dalje. Ovaj digitalni zid omogućuje učenicima i nastavnicima da zajednički stvaraju i uređuju sadržaj, što olakšava diskusiju i razmjenu ideja. Spomenula sam već ranije i Book Creator koji je idealan za suradnju i zajedničke projekte.

Socrative slično Kahootu nudi niz alata za interaktivno učenje, uključujući kvizove, ankete i otvorena pitanja. Taj alat sam koristila samo jednom prilikom te ću ga svakako pokušati više uključiti nadolazeće nastavne godine.

Quizlet je popularna online platforma za učenje koja omogućuje kreiranje i dijeljenje kartica s pojmovima i definicijama. Savršen je za učenje vokabulara, gramatike i drugih pojmova iz različitih predmeta. U nastavi ga dosta koristim za kreiranje kartica. I nastavnici i učenici mogu kreirati svoje vlastite kartice ili koristiti gotove setove. Quizlet nudi razne načine za učenje, kao što su pisanje, slušanje, igre i kvizovi te omogućava učenje bilo kada i bilo gdje, a učenici mogu i surađivati na zajedničkim setovima kartica. Nakon što pri obradi nove teme prođemo IZZI web-sadržaje, cjelinu radimo i u Quizletu te time produbljujemo razumijevanje ili ponavljamo gradivo stvarajući kvizove ili svoje vlastite kartice.

  • Digitalna procjena: Redovito pratim napredak učenika koristeći digitalne alate za procjenu, kao što su Testomat i IZZIKVIZZI, ali sam u svojoj nastavnoj praksi i integrirala IZZI s drugim alatima.

 

Kombiniram IZZI s digitalnim alatima kao što su Google Forms, kako bih izradila testove ili ankete, ili Microsoft 365 Teams, kako bih stvorila bogatu i interaktivnu učionicu.

Seesaw (Seesaw Learning) je još jedna aplikacija koja omogućuje učenicima da dokumentiraju svoj rad i napredak u digitalnom portfoliju, a nastavnicima da pružaju povratnu informaciju. Idealna  je za digitalnu procjenu učenikovog napretka u rješavanju zadatka/projekta.

 

  • Dijeljenje rezultata s učenicima

Da bismo potaknuli učenike na još veći angažman, važno je da vide rezultate svog rada. Jedna od mogućnosti je korištenje već spomenutog Microsoft 365 Teamsa ili Google Classrooma za prikazivanje skupnih rezultata s IZZI platforme. Učenici tako mogu vidjeti svoj napredak u odnosu na druge, ali i uočiti svoje snage i slabosti.

Google Classroom je platforma koja omogućuje nastavnicima da kreiraju zadatke, prikupljaju radove učenika i pružaju individualiziranu povratnu informaciju putem komentara. Koristim Google Classroom kod zadataka koje učenici rade u grupi ili kao cijeli razred pa s njima podijelim rubrike ili kriterije za provedbu zadatka. Nakon obrađene teme i ponavljanja kroz Revision lekcije na IZZI-ju, lekciju nastavljam dijeljenjem rubrika ili kriterija za pisani rad ili pisane provjere znanja.

Microsoft Teams nudi mogućnost stvaranja timova, dijeljenja dokumenata i davanja povratne informacije u realnom vremenu. Sustavno ga koristim sa učenicima na dopunskoj i dodatnoj nastavi, kao i s učenicima s kojima individualizirano radim. Izdvojim sadržaje sa IZZI platforme, bilo da se radi o pojedinom zadatku ili cijeloj lekciji, te proslijedim na platformu, ili individualno učeniku (u chat) ili nekom timu, razredu itd.

Danas, kada projekt Edu4Digi polako privodimo kraju, osjećam veliko zadovoljstvo. Uspjeli smo transformirati našu školu u moderniju obrazovnu ustanovu koja prati zahtjeve 21. stoljeća. IZZI će i dalje biti sastavni dio naše nastave, ali sada imamo mnogo više znanja i vještina kako bismo ga još učinkovitije koristili.

Željela bih zahvaliti Profil Klettu na podršci tijekom svih ovih godina. IZZI je više od samo web-materijala, to je putovanje u svijet novih mogućnosti. Voljela bih da moje iskustvo potakne i druge učitelje, kao što je i moje kolege u OŠ Mate Lovraka u Kutini, da se odvaže i iskoriste sve potencijale koje pružaju programi EU. Za nas učitelje, Erasmus+ je pravo blago. Omogućuje nam da izađemo iz svoje zone komfora, upoznamo nove kulture i obrazovne sustave te se inspiriramo najboljim praksama iz cijele Europe. Kroz sudjelovanje u Erasmus+ projektima, postajemo moderniji, kompetentniji i motiviraniji nastavnici, spremni suočiti se s izazovima 21. stoljeća.

Za kraj, pozdravljam Vas s putovanja u svom novom Erasmus+ programu “Green Minds, Digital Futures” tijekom provedbe kojeg ćemo pokušati učenicima usaditi važne vrijednosti poput održivosti i digitalne pismenosti. Educirat ćemo se u Irskoj i Portugalu te s učenicima provesti mobilnosti u Španjolskoj.

Pozivam sve kolege da iskoriste ovu jedinstvenu priliku i prijave se na neki od Erasmus+ projekata. Zajedno možemo stvoriti bolju budućnost za naše učenike!

 

Autorica članka: Sanja Kos, mag.prim.educ. 

učiteljica engleskog jezika i koordinatorica Erasmus+ projekata

OŠ Mate Lovraka, Kutina

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Vida Lukić, (Jasna Pavuna)
udzbenik
Kristina Čajo Anđel, Daška Domljan, Ankica Knezović, Danka Singer