Kako je OŠ Fran Koncelak Drnje ugostila Erasmus+ partnere | Profil Klett

17. prosinac 2018.

Kako je OŠ Fran Koncelak Drnje ugostila Erasmus+ partnere

avatar
Autor: Marija Šimoković Sikavica

U sklopu Erasmus+ projekta, koji nosi naziv SLAM (STEM Learning Activities & Methods), Osnovna škola Fran Koncelak Drnje je kao glavni koordinator od 3. do 7. prosinca 2018. bila prvi domaćin mobilnosti učitelja.

Cilj projekta je naglasiti važnost aktivnog rada u STEM području, usavršavanje stranog jezika, pojačano korištenje ICT-a u učenju i predavanju te pružanje iskustva u područjima koja će učenicima trebati u kasnijem obrazovanju. Važno je istaknuti da će kolegama učiteljima biti predstavljene nove metode poučavanja u svrhu osobnog rasta i razvoja te proširivanja područja izvannastavnih aktivnosti.

Erasmus + zajedničko učenje i dijeljenje iskustva

Na prvom JSTE-u (Joint Staff Training Event) Erasmus+ tim ugostio je po tri učitelja iz Estonije, Grčke i Cipra. Tijekom boravka gostiju u matičnoj školi u Drnju i područnoj školi u Hlebinama, organizirano je nekoliko radionica, gdje su gosti imali priliku izraditi i koristiti svoj abakus, i predavanja. Učitelji su međusobno izmijenili iskustva u poučavanju, s posebnim naglaskom na STEM (Science - znanost, Technology - tehnologija, Engineering - inženjering, Mathematics – matematika) područje, uočavali razlike između školskih sustava te se savjetovali o mogućim načinima poboljšanja i napretka u radu s učenicima. Važno je naglasiti da su u organizaciji i ostvarenju uspješnog tjedna sudjelovali i ostali učitelji škole, koji nisu članovi Erasmus+ tima.

Na početku ovog projekta, svaka zemlja partner dobila je zaduženje za određeno STEM područje. Estonija za tehnologiju, Grčka za matematiku, Cipar za inženjering, a Hrvatska za znanost - oko čega su i planirane aktivnosti domaćina. Biologija, kao jedna od znanosti, bila je zastupljena posjetom Entomološkom odjelu Gradskog muzeja Varaždin. U Zagrebu su učitelji imali organiziranu znanstvenu potragu za blagom, gdje su tijekom rješavanja zadataka iz matematike i fizike tražili skriveno blago putem QR kodova. U Muzeju iluzija ponovno su se bavili znanošću, posebno fizikom, i upoznali princip rada holograma, koji je znanstveni zadatak hrvatskog tima.

U četvrtak, 6. prosinaca 2018., u matičnoj školi u Drnju održana je internacionalna Večer matematike, namijenjena učenicima od 1. do 8. razreda, njihovim roditeljima, učiteljima i gostima iz Grčke, Cipra i Estonije. Ove je godine u školi bilo oko 140 sudionika, a cilj je bio popularizirati matematiku preko skupa interaktivnih radionica, potaknuti zainteresiranost učenika i otkriti zabavnu stranu matematike.

Večer matematike u našoj školi protekle dvije godine bila je vrlo dobro posjećena i prihvaćena od strane učenika, ali i njihovih roditelja. Učenicima i njihovim roditeljima bilo je omogućeno da zajedno isprobaju razne matematičke igre te se ujedno i zabave.

Učiteljice matematike OŠ Fran Koncelak Drnje

Izložba "Erasmus + umjetnički izazov", grčki bogovi i filozofi

Večeri matematike prethodilo je svečano otvorenje izložbe „Erasmus+ umjetnički izazov“. Na izložbi su se mogli vidjeti radovi učenika 7. i 8. razreda te učenice 6. razreda, koji su nastali pod mentorstvom Marija Dimića, učitelja likovne kulture. Izložba je naišla na veliko odobravanje publike, pogotovo gostiju, koji su bili ugodno iznenađeni umjetničkim izazovom koji se našao pred našim učenicima te iznimnim vještinama, koje su pokazali svojim radovima.

Učenici 8. razreda portretima grčkih bogova i filozofa crtački su nadmašili svoje mogućnosti i sad znaju da mogu realizirati bilo koji izazov. Bila je velika odgovornost, a sad je čast i privilegija, prezentirati radove pred delegacijom iz Grčke, kolijevke umjetnosti i kulture. Učenici 7. razreda papirom različitih tekstura kolažirali su kulturne i sakralne znamenitosti Estonije i Cipra. Pridružila im se i učenica 6. razreda, Ema Varga, s crtežom katedrale u Tallinnu. Ponosan sam što sam večeras u našem Drnju realizirao najkvalitetniju i najvažniju učeničku izložbu.

Mario Dimić, učitelj likovne kulture

 

 

Uz konstruktivnu diskusiju, uočavanje dobrih i loših strana pojedinih obrazovnih sustava, međusobno savjetovanje te s novim znanjima i planovima za buduće susrete, JSTE je uspješno je završen 7. prosinca 2018. Sljedeća mobilnost planirana je u veljači 2019., kad će sedam učenika naše škole u pratnji dvoje učitelja putovati na Cipar.

Ovo je bilo izvrsno iskustvo, jer smo radili u skupini vršnjaka – sjajnom društvu. U ovom radu shvatili smo kako je istovremeno i komplicirano i zabavno sudjelovati u ovakvom projektu i drago nam je što smo mogle biti dio toga.

Lana Široki, Ines Sataić, Hana Široki i Valentina Kumek, 7.b

 

Tekst pripremila Stjepana Kadić, školska knjižničarka

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke
Zanima nas

Svjetski dan osoba s Down sindromom = Dan šarenih čarapa

Svatko bi se od nas mogao prisjetiti poneke situacije kad smo izgubili čarapu pa smo u nedostatku one prave obuli različite, a 21. ožujka različite čarape možemo nositi i namjerno. Zašto? Zato što 21. ožujka, prvog dana proljeća, obilježavamo Svjetski dan osoba s Down sindromom, a upravo nošenjem šarenih čarapa želimo svima poručiti da poštujemo prava osoba s Down sindromom te da se za njih brinemo i razumijemo ih.

Predstavi se svijetu likovnim tehnikama

Bilo da ste se odlučili za dizajn plakata ili za slanje pozitivne poruke u svijet razrednom zastavom, za redizajn naslovnice književnog djela, portrete značajnih ljudi ili konačno za oblikovanje suvenira, zasigurno ste počeli pripremati svoje učenike na promatranje, proučavanje, istraživanje i promišljanje. To je uvijek potrebno za početak. A onda kreće proces kreativne igre i iskričavog stvaranja koji će u konačnici oblikovati radove kojima ćete se predstaviti svijetu.

 

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja