Kako je Ronnie postao youtuber | Profil Klett

05. lipanj 2020.

Kako je Ronnie postao youtuber

avatar
Autor: Barbara Zlatar

Broje se dani do kraja, mnogi se slažu, najzahtjevnije školske godine. Štrajk, kombinacije s odradom nastavnih dana, pandemija, potres – izazova se ne bi posramili ni oni s kroničnim viškom mašte. Iskustva i rezultati vjerojatno će se još dugo analizirati, ali i površnom je promatraču jasno da je uspjelo.

 

Učenici i nastavnici prihvatili su izazov i s nevjerojatnim optimizmom, snalazeći se u potpuno novim uvjetima i koristeći se često nepoznatim alatima, stigli do kraja gradiva predviđenog udžbenikom. Ni izdavači udžbenika nisu spavali. Pandemijska atmosfera u Profil Klettu pucala je od adrenalina. Prilagođavale su se postojeće i dizale nove digitalne platforme, s učiteljima i nastavnicima svakodnevno tražila rješenja koja će olakšati i oplemeniti nastavu na daljinu, osmislio se niz novih sadržaja i povezivalo nastavnike u zajednice koje će, nadamo se, opstati i nakon potpune normalizacije života.

Svakodnevno smo svjedočili nizu situacijskih projekata, do tada nezamislivih drugačijih načina rada koje su pokrenuli sami nastavnici.

Pronaći snagu i iznenaditi samoga sebe

 

Mnogi su od njih osvijestili svoju snagu i kreativnost te iznenadili sami sebe. Među njima je Anja Rumac. Ta profesorica engleskog u riječkoj Osnovnoj školi – Scuola elementare Belvedere poučava djecu od prvog do četvrtog razreda, među ostalima i učenike koji redoviti program pohađaju na talijanskom jeziku. Njezina kreativnost već nam je otprije bila poznata. Anja se već godinama bavi inovacijama u edukaciji. Predsjednica je Centra za inovacije u edukaciji Coningenium te suautorica i voditeljica posebnog programa Bilingvalna matematika te Znanstvenog bilingvalnog kampa kojim želi popularizirati znanost, približiti je mlađim naraštajima, ali i potaknuti logičko razmišljanje, psihofizički razvoj, kreativnost i učenje na inovativan način. No sve to što smo nabrojili nije bilo dovoljno da Anju potakne da upali računalo. S djecom je oduvijek cijenila neposredan i izravan kontakt jer riječ je o učenicima nižih razreda osnovne škole, onima koji još nemaju mobitel ispunjen različitim školskim aplikacijama i nekoliko adresa elektroničke pošte.

 

S početkom pandemije našla sam se baš u nezavidnoj situaciji. Za djecu nižih razreda osnovnih škola nastava na daljinu na Trećem nije ponudila televizijske lekcije iz engleskog ili bilo kojeg drugog jezika. S druge strane, među prvašićima, a i to su moji učenici, ima i onih koji još nisu naučili sva slova. Dakle, neki pisani zadatci nisu dolazili u obzir a da pritom dodatno ne opteretim roditelje. Razmišljajući kako napraviti most do svojih učenika, zaključila sam da je najbolje snimiti im videolekcije i postaviti ih na YouTube.

O koliko je hrabroj ideji riječ dokazuje to što Anja do tog trenutka nije napravila niti jednu PowerPoint prezentaciju, a o vlastitom videu nije nikada ni razmišljala.

 

 

 

Naravno, o svemu tome nisam imala pojma. Sestrin muž koji se razumije u snimanje zvuka i montiranje slike te Profilovi materijali bili su jedino na što sam se mogla osloniti i tako sam krenula, ne nadajući se ničemu spektakularnom.

U dva tjedna Anjini su filmići imali sve ozbiljniju publiku i povratnih je informacija bilo sve više. U nešto više od dva mjeseca moje videolekcije imale su 37.000 pregleda. Nisam mogla vjerovati kako se brzo proširilo i kolika potreba postoji za takvim sadržajima. Najveći mi je šok bio kada sam shvatila da me prati i brojna publika u Gruziji. Zagonetku sam riješila tek kada sam konačno doznala da i oni uče iz istih, Profilovih udžbenika.

Uglavnom, sve se to pretvorilo u jednu lijepu priču u ružnim okolnostima.

 

Da priča nije ni blizu kraja dokazuju i planovi. S ministarstvom Anja upravo dogovara da videolekcije budu trajno dostupne zainteresiranima, a dio ljeta planira iskoristiti tako da snimi i dijelove gradiva koji su obrađeni tradicionalno, prije pandemije.

 

 

 

Sada mi je želja imati sve u videoformatu. To je i u normalnim okolnostima dobro zbog djece koja zbog bolesti ili nekog drugog razloga nisu u školi. Mnoštvo je ideja, a moguća je i realizacija. Treba samo svladati strah i krenuti. Što toplo preporučujem i svima ostalima.   

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Webučionica 2.0 i razvijanje digitalnih kompetencija

  Učenici od 5. do 8. razreda, a povremeno i učenici od 1. do 4. razreda, zajedno s nastavnicom engleskog jezika Adrijanom Roždijevac iz Osnovne škole „Josip Kozarac” Soljani sudjelovali su ove nastavne godine u eTwinning projektu pod nazivom „Webclassroom/Webučionica 2.0” autorice Sandre Vuk. Projekt je trajao cijelu nastavnu godinu, a u njemu je sudjelovalo preko 260 škola partnera iz Hrvatske, Bosne i Hercegovine, Srbije, Sjeverne Makedonije, Njemačke i Turske.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Cheryl Palin, Helen Casey, Setsuko Toyama, Tamzin Thompson, Kathleen Kampa and Charles Vilina, Michelle Mahony and Joanna Ross, and Diana Anyakwo
udzbenik
Ira Raše, (Ankica Knezović)
udzbenik
Nina Rezo, (Daška Domljan)