Kako su učenici iz Varaždina likovno proputovali čitavu Hrvatsku | Profil Klett

Rad učenice Ane Bobić, I. osnovna škola Varaždin

18. rujan 2018.

Kako su učenici iz Varaždina likovno proputovali čitavu Hrvatsku

avatar
Autor: Marija Šimoković Sikavica

Učiteljica likovne kulture iz I. osnovne škole Varaždin, Dina Zebec, u sklopu likovnog natječaja „Želim, stvaram, oblikujem“ svoje je učenike povela na likovno putovanje Hrvatskom. Upoznala je svoje učenike s povijesnom graditeljskom baštinom i pozvala ih na promatranje, istraživanje, otkrivanje, proučavanje, interpretaciju linijama, bojama, perspektivom. Na naš su natječaj pristigla zanimljiva likovna djela učenika sedmih i osmih razreda, a učenica Manuela Prekupec osvojila je prvu nagradu u kategoriji Slikam graditeljsku baštinu. Posebno priznanje dobila je Bruna Hercigonja.

Zahvalni smo učenicima i njihovoj mentorici što su nas obogatili vještim, zanimljivim i vrlo kreativnim, ambijentalnim, likovnim rješenjima pri pogledu na šibensku katedralu, toranj crkve sv. Nikole, pulsku arenu, crkvene rozete, detalje ponistre obrasle grmolikom kaparom, monumentalne kolonade i arkade. 

S učiteljicom Dinom Zebec razgovarali smo o samom natječaju, motivaciji i izboru tema.

Posebno priznanje rad Brune Hercigonje
Važno je zamijetiti detalje, prikazati stvari drugačije!

 

Jesu li Vam se svidjele teme natječaja i možete li nam malo opisati Vaša iskustva u radu s učenicima na ovom natječaju, na koji ste ih način vodili kroz temu graditeljske baštine?

Moram priznati da su teme bile odlične (iako sam u početku bila skeptična). Nisam u mogućnosti često poslati radove na dječje natječaje jer teme često znaju biti preapstraktne. Ni sama ne znam otkud bih počela kad bih morala napraviti rad na neku od predloženih tema, a kamoli da motiviram djecu da naprave radove na istu. Tako da su mi ove teme došle kao naručene. S jedne strane imamo čistu figuraciju (kuće, prozori, palače), tako da učenici imaju nešto „čvrsto“ za što se mogu uhvatiti, a s druge strane tu je puno detalja gdje mogu upotrijebiti maštu, boje koje će koristiti, tehnike, igru linija, tekstura i slično. Razveselila me i potpuna sloboda u izboru tehnike, uvijek volim da se učenici mogu na istom radu poigrati različitim likovnim tehnikama, a samim time koristiti tehniku u kojoj se osjećaju najsigurnije.

Koji su Vam elementi arhitektonske kulturne baštine bili najzanimljiviji i koje ste izabrali za interpretaciju i zašto? Zanimljivo je da ste pokrivali različite dijelove Hrvatske, a ne samo svoj zavičaj.

Pokušala sam učenike motivirati da se usredotoče na detalje, na drugačiji prikaz neke crkve, palače, kuće, na primjer glave ili rozeta sa šibenske katedrale, tornja crkve sv. Nikole, elemenata sa zidova Dioklecijanove plače, detalja s kuća, cigla, prozora i slično. Upoznala sam učenike s nekim meni zanimljivim detaljima, ali ih potaknula da i oni pokušaju naći svoje.

"Želim, stvaram, oblikujem" plakat nastao u sklopu radionici u Orisu
Kombinacija slikarskih i crtačkih tehnika

Koje tehnike su učenici najviše birali u radu i zašto?

Kada je riječ o tehnikama, uvijek učenike potičem da kombiniraju likovne tehnike, na primjer slikarske i crtačke. Učenici su imali slobodne ruke da odaberu slikarsku tehniku po želji, a kasnije da rad upotpune crtačkim tehnikama (flomasterima).

Kakva je bila tehnička izvedba radova Vaših učenika i estetska kvaliteta? Po kojim kriterijima ste birali najbolje radove?

Učenici su odlično obavili zadatak. Bilo mi je teško odabrati najbolje, tako da mi je dobro došlo što nije ograničen broj radova koji se mogu poslati na natječaj. Na kraju sam poslala skoro sve radove koji su ispunili zadatak. To se ispostavilo kao dobar potez, jer su učenici bili jako sretni kad su vidjeli svoje radove u katalogu.

 

Postoji li element natječaja koji biste dopunili ili izmijenili? (Npr. izbor zadanih tehnika, izbor tema)

Mislim da ne bih ništa mijenjala. Svidjele su mi se teme, a pogotovo rješenja učenika koje smo mogli vidjeti na izložbi u Zagrebu.

Učiteljica Dina Zebec i nagrađene učenice
Podrška i pohvala učitelja i učenika

Kako je reagirala Manuela na osvajanje 1. nagrade na natječaju? Jesu li i ostali učenici bili podržavajući i ponosni na njezin uspjeh? Napominjemo da su i ostali radovi Vaših učenika bili iznimni.

Manuela je bila izuzetno sretna. Bile smo na terenskoj nastavi kada sam pročitala vijest o osvojenom prvom mjestu i odmah joj priopćila. Svi su je podržali, pohvalili i bili iskreno impresionirani njezinim radom.

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja