Radovi učenika petog i šestog razreda OŠ Petra Kanavelića, Korčula, mentor Abel Brčić, prof. likovne kulture

Radovi učenika petog i šestog razreda OŠ Petra Kanavelića, Korčula, mentor Abel Brčić, prof. likovne kulture

25. veljača 2019.

Maškare

Autor: Abel Brčić

Poklade su vrijeme prije korizme u kojem se priređuju karnevalske svečanosti. U tom se vremenu priređuju maškarani i kostimirani plesovi, povorke maškara, rade se maske i kostimi. Ovisno u kojem dijelu Hrvatske nazivi su od krnoval, pokladi, pust, fašnik, maškare ili karnevo. Vođeni mentorom likovne kulture Abelom Brčićem ove su godine učenici petih i šestih razreda OŠ Petra Kanavelića u Korčuli radili temu maske u kombiniranoj tehnici.

Utemeljeno kao vjerovanje da samim činom protjerivanja zla i zlih duhova zapravo simbolizira kraj tmurne zime i početak svjetlijeg proljeća. Sam običaj seže u daleku prošlost, a najvjerojatnije je nastao i razvio se iz rimskih bakanalija. Karneval kao običaj slavi se posvuda u svijetu, a uključuje maskirane plesove, povorke, vatromete i na kraju spaljivanje velike lutke, krnovala.

Motiv maske

Maska kao motiv proteže se u daleku prošlost, zadržala se sve do danas i uvijek je bila prilika za kreativno i maštovito likovno izražavanje. Kao motiv pruža mnoštvo mogućnosti radi li se u trodimenzionalnoj ili dvodimenzionalnom obliku.

Ove su godine učenici Osnovne škole Petra Kanavelića iz Korčule nastavili niz izrade maski, ali svaki put na drugi način. I prijašnjih smo se godina znali javljati na Profil Klettov portal s idejama kako smo ih radili, zato smo i ove godine pokušali osmisliti neko novo rješenje.

Proces rada

Na pola lista iz likovne mape radili su jednu polovinu lica maske u tehnici kolaža. Radi razigranosti kombinirali su i rezanje i trganje kolaž-papira. Druga polovina lica radila se u tehnici tuša i drvca. Mogla je biti i simetrična, ali učenici su istraživali i druge mogućnosti te dolazili do zanimljivih ideja i rješenja. Zatim su i dio koji je rađen u tehnici kolaža mogli ukrašavati linijama, mrljama, točkama, šarama dajući novu dimenziju i dekorativnost jednoličnom kolažu.

I na samom kraju rada koristili su lavirani tuš, čime su doprinijeli atraktivnosti i maštovitosti svoje maske. Korelacija među predmetima je prisutna u Vjeronauku, Povijesti, Matematici. Učenici su vrlo znalački kombinirali i primijenili stečena znanja iz slikarskih i crtačkih tehnika, pri tom ne zaboravljajući primijeniti znanja o crti. Našlo se u ovom radu više likovnih problema koji su uspješno realizirani. Prigodno su ukrasili zidni pano u školi i izazvali pozornost ostalih učenika.

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Razgovor s učiteljem likovne kulture i umjetnikom: Marcom A. Cinottijem

Marc Antonio Cinotti

Učitelji likovne kulture često su i sami umjetnici, a osim što se bave edukacijom, u školi sudjeluju i u raznim drugim aktivnostima. Vode likovne skupine, radionice, filmske skupine, bave se estetskim uređenjem škole, nadarenim ili pak učenicima s prilagođenim programom. Sudjeluju u likovnim natječajima, pa tako i u natječaju Želim, stvaram, oblikujem. S učiteljem Marcom Antonijom Cinottijem započinjemo seriju razgovora o edukaciji i umjetnosti.

Zanima nas

Strip: virtualna komunikacija na društvenim mrežama

Učenicima osmih razreda Osnovne škole Samobor strip je poslužio kao medij putem kojega su iznijeli iskustva i stavove o komunikaciji na društvenim mrežama među mladima. Na poticaj učitelja Slavena Jurića, učenici su obilježili Dan ružičastih majica i pridružili se borbi protiv vršnjačkog nasilja te upozorili na negativne pojave koje donosi tehnologija u svakodnevnom životu mladih.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Ana Šobat, Martina Kosec, Jurana Linarić, Emina Mijatović, Zdenka Bilušić, Dijana Nazor
udzbenik
Ana Šobat, Martina Kosec, Jurana Linarić, Emina Mijatović, Zdenka Bilušić, Dijana Nazor