Maškare | Profil Klett
Radovi učenika petog i šestog razreda OŠ Petra Kanavelića, Korčula, mentor Abel Brčić, prof. likovne kulture

Radovi učenika petog i šestog razreda OŠ Petra Kanavelića, Korčula, mentor Abel Brčić, prof. likovne kulture

25. veljača 2019.

Maškare

Autor: Abel Brčić

Poklade su vrijeme prije korizme u kojem se priređuju karnevalske svečanosti. U tom se vremenu priređuju maškarani i kostimirani plesovi, povorke maškara, rade se maske i kostimi. Ovisno u kojem dijelu Hrvatske nazivi su od krnoval, pokladi, pust, fašnik, maškare ili karnevo. Vođeni mentorom likovne kulture Abelom Brčićem ove su godine učenici petih i šestih razreda OŠ Petra Kanavelića u Korčuli radili temu maske u kombiniranoj tehnici.

Utemeljeno kao vjerovanje da samim činom protjerivanja zla i zlih duhova zapravo simbolizira kraj tmurne zime i početak svjetlijeg proljeća. Sam običaj seže u daleku prošlost, a najvjerojatnije je nastao i razvio se iz rimskih bakanalija. Karneval kao običaj slavi se posvuda u svijetu, a uključuje maskirane plesove, povorke, vatromete i na kraju spaljivanje velike lutke, krnovala.

Motiv maske

Maska kao motiv proteže se u daleku prošlost, zadržala se sve do danas i uvijek je bila prilika za kreativno i maštovito likovno izražavanje. Kao motiv pruža mnoštvo mogućnosti radi li se u trodimenzionalnoj ili dvodimenzionalnom obliku.

Ove su godine učenici Osnovne škole Petra Kanavelića iz Korčule nastavili niz izrade maski, ali svaki put na drugi način. I prijašnjih smo se godina znali javljati na Profil Klettov portal s idejama kako smo ih radili, zato smo i ove godine pokušali osmisliti neko novo rješenje.

Proces rada

Na pola lista iz likovne mape radili su jednu polovinu lica maske u tehnici kolaža. Radi razigranosti kombinirali su i rezanje i trganje kolaž-papira. Druga polovina lica radila se u tehnici tuša i drvca. Mogla je biti i simetrična, ali učenici su istraživali i druge mogućnosti te dolazili do zanimljivih ideja i rješenja. Zatim su i dio koji je rađen u tehnici kolaža mogli ukrašavati linijama, mrljama, točkama, šarama dajući novu dimenziju i dekorativnost jednoličnom kolažu.

I na samom kraju rada koristili su lavirani tuš, čime su doprinijeli atraktivnosti i maštovitosti svoje maske. Korelacija među predmetima je prisutna u Vjeronauku, Povijesti, Matematici. Učenici su vrlo znalački kombinirali i primijenili stečena znanja iz slikarskih i crtačkih tehnika, pri tom ne zaboravljajući primijeniti znanja o crti. Našlo se u ovom radu više likovnih problema koji su uspješno realizirani. Prigodno su ukrasili zidni pano u školi i izazvali pozornost ostalih učenika.

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

More maski, more društvene zabave i kritike u Samoboru

Ovogodišnji fašnik u Samoboru predstavlja more maski, more društvene zabave i kritike pod sloganom: Panonsko more u Samoboru te Sve operi na Srakinoj rivijeri. Na poziv Turističke zajednice grada Samobora, kao glavnog pokrovitelja uređenja dekoracija na javnim površinama, uređenje je koordinirao Slaven Jurić, učitelj likovne kulture u OŠ Samobor uz odabir suradnika iz likovne struke.

Kreativnost na kraju školske godine

Podmorje, skupni rad polaznika umjetničkih radionica Artmix

Razvoj kreativnih sposobnosti i potencijala talentirane djece moguće je postići upornim i kontinuiranim radom. Kako je u sportu bitan intenzivan fizički rad, zalaganje i kontinuitet, tako je i u umjetnosti bitan intenzivan i kontinuiran višegodišnji kreativan rad da bi se došlo do najboljih mogućih rezultata. - kažu Marko A. Cinotti i Ksenija Filipović, iskusni likovni pedagozi koji, između ostalog, djeluju i udruzi znakovitog naziva Artmix.

 

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
ALISON MARIĆ, DRAGANA PALČIĆ
udzbenik
Ana Šobat, Martina Kosec, Jurana Linarić, Emina Mijatović, Zdenka Bilušić, Dijana Nazor