Vježbama "Čitam i promišljam" do čitalačke pismenosti | Profil Klett

26. listopad 2020.

Vježbama "Čitam i promišljam" do čitalačke pismenosti

avatar
Autor: Rutva Primorac

Za učenike koji su svakodnevno zatrpani brojnim porukama iz različitih medija, iznimno je važno znati čitati i razmišljati o pročitanome jer je ponekad uistinu teško razumjeti značenje svih tih poruka i u njima prepoznati ono što je bitno.

Photo by Gaelle Marcel on Unsplash

U današnje vrijeme obilježeno brzim napretkom tehnologije, novim medijima i mnoštvom informacija, čitalačka pismenost je važnija no ikada. Za učenike koji su svakodnevno zatrpani brojnim porukama iz različitih medija, iznimno je važno znati čitati i razmišljati o pročitanome jer je ponekad uistinu teško razumjeti značenje svih tih poruka i u njima prepoznati ono što je bitno.

Upravo su zbog toga autori Profil Kletta osmislili vježbe za poticanje i razvijanje čitalačke pismenosti za učenike 5., 6. i 7. razreda, Čitam i promišljam. Primjerene su uzrastu učenika te svojim sadržajem i strukturom osmišljene tako da na najbolji mogući način potiču i razvijaju čitalačke vještine: razumijevanje, tumačenje i vrednovanje te zauzimanje kritičkoga stava.

Pozivamo vas, učiteljice i učitelje hrvatskoga jezika, da proučite i naručite Čitam i promišljam za svoje učenike.

Photo by Annie Spratt on Unsplash
Zašto naručiti vježbe Čitam i promišljam?

 

  • na jednom mjestu 10 različitih tekstova (književnih i neknjiževnih) s pripadajućim zadatcima
  • svaki tekst je prilagođen učeničkoj dobi
  • rješenja s uputama kako vrednovati svaki zadatak i kako procijeniti razinu čitalačke pismenosti učenika
  • vježbe za sve razrede uskladive s udžbeničkim kompletima svih izdavača
  • vježbe pisane prema uzoru na PISA i PIRLS zadatke, usklađene s obrazovnim ishodima Kurikuluma za Hrvatski jezik
  • pripremaju učenike za nacionalne ispite koje su najavili MZO i NCVVO

 

Ne gubite dragocjeno vrijeme tražeći tekstove različitih stilova i struktura te smišljajući zadatke različite po složenosti! U Čitam i promišljam pronađite sve na jednom mjestu.

 

Za sve dodatne informacije o vježbama Čitam i promišljam 5, 6 i 7, obratite se svom promotoru koji će vas rado uputiti na daljnje korake ili se javite našoj korisničkoj podršci na: [email protected].

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke
Zanima nas

Sprega između pisanja i čitanja vrlo je tajanstvena i neuhvatljiva

 

Dobitnica ovogodišnje nagrade Grigor Vitez za najbolju knjigu za mlade je Jasminka Tihi Stepanić, profesorica hrvatskog jezika u osnovnoj školi, nagrađivana i rado čitana autorica pet romana i jedne zbirke priča za djecu, te slikovnica i priča. Nagradu je dobila za roman „Ljeto na jezeru Čiču", a s nama je podijelila svoja razmišljanja o pisanju za djecu, čitanju lektire, omiljenim knjigama i susretima sa svojim mladim čitateljima.

 

Josip Eugen Tomić: požeški Šenoa

 

U gradu koji leži u prekrasnoj dolini koju već Rimljani zvahu zlatnom dolinom: „vallis aurea“ na današnji dan prije 175 godina rođen je poznati hrvatski književnik, Josip Eugen Kumičić. Stvaralaštvo mu se očituje u romanima, pripovijestima i komedijama, a njegovo prvo objavljeno djelo je zbirka ljubavnih pjesama Leljinke (1865.).

Otvorimo dveri i zavirimo u priču

Hrvatski jezik nastavni je predmet koji ujedinjuje sve četiri jezične djelatnosti: čitanje, pisanje, govorenje i slušanje. Osim toga, važno je integrirati ishode i drugih nastavnih predmeta te međupredmetnih tema kako bi sat bio dinamičan, kreativan, prepun aktivnosti te ispunio ciljeve i ishode predmeta Hrvatski jezik. U planiranju takvog sata ili ciklusa sati obično polazi od teksta. Tekst je, dakle, u fokusu interesa učitelja i s tekstom i oko njega planiraju se sve ostale aktivnosti.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Zrinka Romić, Ela Družijanić Hajdarević, Zorica Lugarić, Lidija Sykora Nagy
udzbenik
J. Levak, I. Močibob, J. Sandalić, I. Skopljak Barić, I. Canjuga, D. Greblički-Miculinić, N. Jakob, G. Ljubas
udzbenik
Julijana Levak, Iva Močibob, Jasmina Sandalić, Irena Skopljak Barić