Slikovnica o medijskoj pismenosti | Profil Klett

11. srpanj 2022.

Slikovnica o medijskoj pismenosti

avatar
Autor:

Autorice: učiteljica razredne nastave Melita Ković i pedagoginja Miljenka Bujas

 

U svibnju ove godine,  u organizaciji Agencije za elektroničke medije i UNICEF-a, a pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture medija te Ministarstva znanosti i obrazovanja, održani su 5. Dani medijske pismenosti. Ove su godine u fokusu bili kritičko razmišljanje, prepoznavanje dezinformacija, razumijevanje utjecaja influencera te prikrivenog oglašavanja i algoritama na živote građana.

Naša je želja učenike naučiti više o raznovrsnim vještinama iz područja medijske pismenosti. Zato smo ove godine odlučile učenike upoznati s procesom nastajanja slikovnice i potaknuti ih da naprave svoju. Tema slikovnice bila je medijska pismenost, odnosno štetnost pretjeranog provođenja vremena na mobitelima (ekranima).

Uz pomoć obrazovnih materijala s portala Medijske pismenosti pripremile smo kratko predavanje o medijima i medijskoj pismenosti. Pogledali smo videozapis o pripremi slikovnice, a nakon tog krenuli u pripremu svoje.

Kroz razgovor s učenicima odlučili smo koja će biti poruka i tema naše slikovnice. Učenici su izabrali likove i davali svoje prijedloge za sadržaj priče. Zatim su podijelili zadatke i prionuli na posao. Glavni lik je pas koji je postao superjunak tako što je svojoj vlasnici Lauri ukrao mobitel i vratio je druženju s prijateljima.

 

Uz našu podršku, učenici su se jako dobro snašli u zadatku, bili zainteresirani i aktivni. Slikovnica je pripremljena u Book creatoru. U izradi slikovnice koristili smo se fontom koji mogu čitati i učenici s disleksijom. Slikovnica je dostupna na poveznici Slikovnica.

Vjerujemo da ona može biti koristan materijal u poučavanju djece o medijskoj pismenosti i poticaj za stvaranje vlastite slikovnice.

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Aktivna učionica

Većina osnovnoškolske djece provede prosječno 70 posto svojeg vremena u učionici sjedeći. Štoviše, i izvan učionice opao je broj učenika koji pješače do škole dok, istodobno, sve veći broj provodi više vremena pred zaslonima. Djeca u dobi od pet do šesnaest godina danas provode prosječno šest i pol sati pred zaslonima u usporedbi s oko tri sata u 1995. godini.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Kristina Čajo Anđel, Ankica Knezović
udzbenik
Sanja Škreblin, Sanja Basta, Nataša Svoboda Arnautov
udzbenik
Lj. Kurjak, G. Remussini