Treća mobilnost učenika sudionika Erasmus+ Akreditacije na Siciliji | Profil Klett

15. listopad 2024.

Treća mobilnost učenika sudionika Erasmus+ Akreditacije na Siciliji

Autor: Helena Gustović Ljubić

Učenici I. osnovne škole Bjelovar Katija Borovec, Arian Broz, Dorian Ćuić, Leon Krčma, Lara Kuzminović i Domagoj Pavlić te njihove učiteljice Helena Gustović Ljubić, Jela Galunić i Petra Turković sudjelovali su u trećoj mobilnosti u sklopu Erasmus+ Akreditacije u gradu Messini na Siciliji.

Mobilnost se odvijala u razdoblju od 30. 9. do 5. 10. 2024., a svrha posjeta partnerskoj školi I.I.S. Verona Trento bila je razvijati vještine, znanja i stavove učenika s ciljem povećanja tolerancije spram drugih i drugačijih te sprečavanje ksenofobije. Osim učenika naše škole, partnersku školu u Messini su posjetili i učenici iz Njemačke, Portugala i Estonije. Tijekom petodnevnog posjeta učenici su sudjelovali u mnogobrojnim aktivnostima i radionicama s ciljem sprečavanja ksenofobije, ali i upoznavanja s prirodnim ljepotama, kulturom i običajima Sicilije.

Učenici su dio pripreme odradili prije polaska te su održali prezentaciju kojom su predstavili istraživanje i opažanja na temu ksenofobije u svojoj domovini. Video prezentacijama i različitim radionicama su učenici, raspravljajući međusobno, osvijestili različite poglede na ksenofobiju i razmišljali o alternativnim pristupima borbi protiv iste. Posljednjeg, petog dana, imali su čast sudjelovati u aktivnostima koje je organizirala „Tèria association“, a koje su bile usmjerene na osnaživanje mladih da slijede svoje snove. Mladić iz Gane podijelio je s potresnu priču o svojem životu i razlozima zbog kojih je morao napustiti svoj dom. Riskirajući svoj život, putovao je devet mjeseci da bi došao na Siciliju i započeo sa životom u kojem su mu omogućena prava na slobodu, rad i napredak.

Učenici su također imali priliku sudjelovati u brojnim kulturološkim aktivnostima. Posjetili su Regionalni muzej u Messini („Museo Regionale di Messina“). Igrajući Treasure Hunt na zabavan i aktivan način su upoznali Messinu. S visinom od oko 3329 metara, Etna je najviši je vulkan u Europi i jedan od najviših aktivnih vulkana na svijetu, a naši učenici i učiteljice imali su priliku popeti se na jedan od njegovih kratera. Nakon istraživanja Etnе, putovali su do predivnog gradića Taormine i uživali u živopisnoj atmosferi i prelijepim ulicama koje su ih dovele do Grčkog teatra - simbola Taormine. Na tom prekrasnom mjestu, sudionici su primili priznanja za sudjelovanje na ovom projektu.

Tijekom boravka na Siciliji, učenici su bili smješteni u obiteljima svojih vršnjaka iz Messine te su tako mogli upoznati njihov način života i kulturu iz prve ruke. U stalnoj komunikaciji s vršnjacima iz drugih partnerskih zemalja, koristili su engleski jezik i razvijali komunikacijske kompetencije. Ova mobilnost bila je prilika i za pomicanje vlastitih granica, učenje o drugima, ali i o sebi. Usvojena znanja i vještine sudionici će iskoristiti za poticanje pozitivnih promjena u našoj školi i okruženju, a prijateljstva ostvarena na ovom međunarodnom projektu čuvat će kao neprocjenjivu vrijednost i poticaj za daljnji osobni rast i napredak.

Autorice članka: Petra Turković i Jela Galunić,
diplomirane učiteljice, I. osnovna škola Bjelovar

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

I ove godine, Valentinovo

Jeste li znali da je Valentinovo drugi po redu najčešće slavljeni praznik u svijetu nakon Nove godine? S ljubavlju je taj dan prvi povezao Chaucer, a danas najviše čestitki dobivaju - učitelji! Saznajte više u našem članku i potražite materijale u Metodičkom kutku.

 

Čitajmo s razumijevanjem na materinskom i stranom jeziku

Na početku nove školske godine učitelje, učenike, a i roditelje čekaju novi izazovi. Učiteljica njemačkoga jezika Marija Galović za sve vas pripremila je seriju tekstova o vještini čitanja koja je nužna za sve predmete, usvaja se tijekom cijeloga života, a na nastavi materinskoga i stranih jezika na njoj je poseban naglasak i obuhvaćena je kurikulima tih predmeta.

 

We surfed, we found – June reading suggestions

Je li pisanje priča važnije od učenja gramatike? Kako je učitelj pomoću školskog vrta izmijenio cijelu njujoršku četvrt? Kako pronaći posao učitelja stranog jezika u inozemstvu premda niste izvorni govornik? To i druge korisne i zanimljive članke donosimo vam u lipanjskom izdanju rubrike We surfed, we found.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Marinko Uremović, (Daška Domljan)
udzbenik
Maja Oltran, Ivana Mesarić, (Daška Domljan)