Različitosti nas povezuju: osvrt na studijsko putovanje u Mađarsku | Profil Klett

28. lipanj 2017.

Različitosti nas povezuju: osvrt na studijsko putovanje u Mađarsku

Autor: Doroteja Vojedilov

Od rujna prošle godine naša škola, OŠ Višnjevac, uključena je u Erasmus+ projekt pod nazivom „Read for Fun, Fun to Read.“ Osim nas, u ovaj projekt uključeno je još pet zemalja: Portugal, Španjolska, Mađarska, Turska i Latvija. 

 

Nakon što smo posjetili predivnu Rigu i nezaboravnu Malagu, na red je došlo i naše treće putovanje i to u glavni grad Mađarske. Znali smo da je Budimpešta predivan grad, no u odličnom društvu i sjajnoj organizaciji naših domaćina, doživjeli smo je na jedan novi način.

 

Kreativno pisanje

Cilj našeg projekta je razvijati navike čitanja kod naših učenika, a do tog cilja planiramo doći kroz niz različitih aktivnosti. S obzirom na to da je čitanje povezano s pisanjem, tema ovog susreta bilo je kreativno pisanje. Započeli smo lakšim aktivnostima koje su nas trebale motivirati za ozbiljnije stvaralaštvo. Sa samo jednim dugmetom u ruci i bezgraničnom maštom, nas dvadesetak sudionika napisalo je dvadeset zanimljivih i toplih priča. Do petka smo već imali ozbiljne literarne radove koje smo jedni pred drugima čitali u klubu Nyitott Műhely, gdje se inače okupljaju umjetnici i gdje predstavljaju svoja djela.

Upoznavanje s mađarskom kulturom

Naravno da smo u tih pet dana boravka u Mađarskoj povezali ugodno s korisnim, tako da smo uživali u poznatim i nešto manje poznatim mađarskim jelima, sudjelovali u koncertu tradicionalne glazbe i plesa, posjetili Szentendre i Visegrád, predivna mjesta koja su nam ispričala dio mađarske povijesti i približila kulturu ove susjedne nam zemlje. Sudjelovali smo u predivnoj radionici u Muzeju književnosti te posjetili tri različite škole i saznali više o obrazovnom sustavu u Mađarskoj.

Domaćini sljedećeg susreta

Svakom susretu se iznimno veselimo, a na kraju svakoga smo još zadovoljniji i bogatiji iskustvom i znanjem. Nas učitelje iz šest vrlo različitih zemalja povezala je ista želja: probuditi u našim učenicima ljubav prema knjizi, prema čitanju i stvaranju. Iako bi se moglo činiti da je teško uskladiti šest različitih kultura i šest različitih jezika, moram priznati da su nas te različitosti u stvari neprestano povezivale i obogaćivale. Pred nama je dugo, toplo ljeto tijekom kojega upravo naša škola treba osmisliti i organizirati novi susret na kojem ćemo još bolje učvrstiti našu suradnju i prijateljstvo.

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Personalizirano učenje

Dok obitelji, zajednice, roditelji, učitelji i učenici detaljno raspravljaju o tome kako preobraziti škole radi bolje pripreme svakog učenika za budući uspjeh, mnoge škole primjenjuju modele personaliziranog učenja kako bi, istodobno, najbolje zadovoljili jedinstvene potrebe svakog učenika i pripremili sve učenike za cjeloživotni uspjeh.

 

Čitač ili čitatelj?

Jeste li se ikada zapitali je li čitanje čovjeku prirodno? Koja je razlika između čitača i čitatelja? Kako školsku lektiru učiniti zanimljivijom? Odgovore na ta i mnoga druga pitanja koja muče učitelje hrvatskoga jezika, ali i drugih predmeta, roditelje, učenike… nudi nedavno objavljena knjiga „Čitanjem do (spo)razumijevanja: od čitalačke pismenosti do čitateljske sposobnosti".

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja