Virtualni izleti učenika kroz prostor i vrijeme | Profil Klett

08. studeni 2017.

Virtualni izleti učenika kroz prostor i vrijeme

Autor: Damir Tadić

Američki su učitelji početkom ove školske godine dočekali svojih 55 milijuna učenika s novim alatima sposobnim zaokupiti pozornost učenika i nadahnuti njihovu maštu – virtualnom stvarnošću (VR). Zahvaljujući naglom širenju posjedovanja pametnih telefona i „headsetova“ s niskim cijenama, obilje iskustava uzbudljive virtualne stvarnosti ulazi u učionice.

Stotine novih intrigantnih iskustava – od kojih su mnoga besplatna – mogu učenike prenijeti natrag kroz povijest ili kroz naš Sunčev sustav bez „magičnog“ školskog autobusa. Od Rata za neovisnost do močvara iz geološkog razdoblja jure, učenici se mogu naći u središtu akcije gdje mogu doživjeti vlastito pravo iskustvo. Cijeli spektar školskih virtualnih i i tzv. proširenih iskustava razvijen je za predmete u rasponu od matematike, preko povijesti do stranih jezika. Te se virtualne pustolovine mogu posaditi u emocionalno središte ljudskog mozga obmanjući um da povjeruje da su korisnici stvarno „teleportirani“ izvan učionice u okružje koje u potpunosti zaokuplja njihova osjetila.

Postalo je već poslovično da se sjećamo samo 10 posto pročitanog, 20 posto onoga što čujemo i 30 posto onoga što čujemo i vidimo zajedno. Međutim, virtualna stvarnost može obmanuti moždanu koru tako da stvarno možemo osjetiti da nas progoni dinosaur ili emocionalnu potištenost životom u izbjegličkom logoru. Radost hodanja po Mjesečevoj površini ili prolazak kroz smrtonosne rovove Prvog svjetskog rata može pobuditi emocionalnu reakciju dublju nego bilo koji film. Prema znanstvenom istraživanju koje se bavilo mjerenjem biometrijskog praćenja pokretanja oka i smjera pogleda, elektrodermalne reakcije i otkucaja srca, otkriveno je da su korisnici virtualne stvarnosti 27 posto više emocionalno zaokupljeni tim sadržajima nego sadržajima dostupnim putem dvodimenzionalnog, uobičajenog videa (27% ).

U dobu kada se učitelji za pozornost učenika primorani natjecati se sa simuliranim video igrama i društvenim mrežama, digitalna stvarnost je alat koji proširuje lekcije iz udžbenika, omogućujući 3D modele i videa s 360 stupnjeva kojima se učenici mogu baviti prema svojem vlastitom tempu i načinu učenja.

Tehnološke su tvrtke prepoznale dugoročnu marketinšku pogodnost uključivanja današnjih učenika. Više od 2 milijuna učenika već su iskušali virtualnu ekskurziju korištenjem Google Expedition platforme (google.com/expeditions). Sa stotinama modula koje mogu odabrati, Expedition omogućuje učenicima da uđu u ljudski probavni sustav, zarone u oceanu pokraj australskog Velikoga koraljnoga grebena, pa čak i da se popnu na piramidu u majanskome gradu Chichen Itzi. Aplikacije poput Unimersiva odvode učenike stazama drevne Grčke ili duboko u neurone ljudskoga mozga. Budućim studentima fakulteta YouVisit, primjerice, omogućuje posjetu kampusima u koje možda neće imati vremena ili mogućnosti fizički otputovati. Budući da tableti i pametni telefoni postaju sve prisutnijima, sve više tvrtki investira u akademske virtualne obrazovne alate.

Virtualna stvarnost je više od puke zabave u učionici, štoviše koristi se za pomoć u otkrivanju učenika s posebnim obrazovnim potrebama. Istraživanja pokazuju da VR zasigurno pomaže u otkrivanju učenika s pomanjkanjem pozornosti i hiperaktivnim poremećajem (ADHD). Virtualni „vršnjački avatari“ (“peer” avatars) također se upotrebljavaju za pomoć autističnim učenicima da nauče važne društvene vještine poput kontakta očima i empatije.

U Sjedinjenim Američkim Državama koje se suočavaju s nedostatkom od blizu 100 tisuća učitelja godišnje, tehnologije virtualne i proširene stvarnosti (AR) su potencijal koji može pomoći učiteljima i unaprijediti izobrazbu naše djece. Nije li to stvarnost koju svi želimo posjetiti?

 

Izvor:

fortune.com

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Svjetski dan zdravlja u ozračju korone

Svake godine 7. travnja obilježava se Svjetski dan zdravlja. Od svog osnutka na Prvoj zdravstvenoj skupštini 1948. godine i od stupanja na snagu 1950. godine, obilježavanje je imalo za cilj stvaranje svijesti o određenoj zdravstvenoj temi kako bi se istaklo prioritetno područje koje zabrinjava Svjetsku zdravstvenu organizaciju. Ove je godine taj dan posvećen medicinskim sestrama i primaljama.

Važnost edukacije odgojno-obrazovnih djelatnika za pružanje prve pomoći

Budući da odgojno-obrazovni djelatnici, odnosno učitelji i profesori vrlo često nisu dovoljno educirani za pružanje prve pomoći učenicima u hitnim situacijama, odnosno kada im se dogodi nezgoda u školi, radionice na kojima mogu steći teoretska i praktična znanja vezana uz pružanje prve pomoći nužne su i izrazito korisne jer u školama nemamo zaposleno medicinsko osoblje koje bi moglo pravodobno i pravilno intervenirati i pomoći djeci, a vrlo često i spasiti im život.

Zanima nas

Grad po mjeri djeteta na Cestu

Instalacija 'Grad po mjeri djeteta' stvorena od dječjih radova likovnog natječaja Profil Kletta Želim, stvaram, oblikujem

Profil Klett ponosni je partner 22. Međunarodnog uličnog festivala Cest is d' Best 2018. Od srijede, 30. svibnja do nedjelje, 3. lipnja promijenit će se slika širega centra Zagreba.

Zagreb će pjevati, plesati, glumiti, igrati, smijati se… Dvadeset i drugi put zaredom zagrebačkim će ulicama i trgovima zavladati glazba, ulični teatar, performeri, cirkus, ples, likovni program, dječji program, sportska događanja.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja