Od Likovne mape za velika djela do natječajnih učeničkih radova | Profil Klett

12. travanj 2018.

Od Likovne mape za velika djela do natječajnih učeničkih radova

Autor: Maja Trinajstić

Učenici naših škola uvijek su visoko motivirani kada svojim promišljanjem i kreativnim radom mogu sudjelovati na likovnim natječajima.

 

 

Želim, stvaram, oblikujem je višemjesečni likovni natječaj Profil Kletta koji je uključivao četiri cjeline kreativnog stvaranja: Slikam graditeljsku baštinu, Oblikujem škrinju za čuvanje naše baštine, Dizajniram plakat „Stablo mojeg zavičaja“, Stvaram uzorke, modeliram pregače. Svrha natječaja bila je uključiti učenike u promišljanje o našoj kulturnoj i prirodnoj baštini kroz likovnost.

 

 

Zajednička motivacija učenika i učitelja

Ostvareni likovni radovi rezultat su zajedničke motivacije učenika i učitelja. Učitelj likovne kulture nastoji mnogobrojnim vizualnim poticajima, razgovorima, međusobnim razmišljanjima te osobnim iskustvima predočiti učenicima moguća saznanja o našoj kulturnoj i prirodnoj baštini. Učenici su, tijekom toga vođenog i zajednički oblikovanog procesa, svoj odnos prema kulturnoj i prirodnoj baštini trebali izraziti praktično: izradom akvarelne slike, dizajnom plakata, tekstilnim i produkt dizajnom. Uvjetno zadane tehnike rada bile su mogućnost izbora po osobnom senzibilitetu učitelja i učenika.

 

Na natječaj su pristigla 777 rada iz 130 škola:

420 AKVARELA GRADITELJSKE I KULTURNE BAŠTINE

152 PLAKATA „STABLO MOG ZAVIČAJA“

91 ŠKRINJICA ZA ČUVANJE NAŠE BAŠTINE

114 MODELA I UZORAKA TEKSTILNIH PREDMETA

Višeslojnost natječaja – veća motivacija za rad

Budući da je natječaj bio višeslojan, a predložene tehnike u sve četiri cjeline mogle su se i kombinirati, učenik je u promišljanju imao veći izbor mogućnosti i time veću motivaciju kako zadani zadatak uklopiti u svoj rad. Pri slikanju kulturne baštine učenici su mogli kombinirati tuš s akvarelom, razvijajući time senzibilitet za crtačke i slikarske tehnike istovremeno. Nadalje, kombinacija kolažiranja i linoreza omogućavala je izradu plakata vizualne poruke s klasičnom grafičkom tehnikom linoreza i moderne tehnike kolaža. Pri izradi škrinje za čuvanje naše baštine učenici su osmišljavali kutije koristeći klasične tehnike izrade reljefa na aluminijskoj foliji kombinirajući pritom stiliziranu biljnu i životinjsku ornamentiku. Pregače, jastuci i drugi odjevni predmeti osmišljavani su u sklopu suvremenog dizajna, kolažiranjem i oblikovanjem.

Priroda, kultura, tradicija – pristupačno, a izazovno

Polazna ideja za izradu svih radova bile su PRIRODA, KULTURA i TRADICIJA. Drugim riječima, sve ono oko nas, u nama i s nama. Upravo zato, nije čudno da su svi zadaci učenicima bili istovremeno pristupačni, ali i izazovni. Pristupačni jer su polazili od osobnog iskustva, a izazovni jer su istraživali i stvarali na više nivoa. Koncentracija pri radu bila je velika, motivacija još veća, a zadovoljstvo konkretnim, ostvarenim zadatkom, najveća. Kada se likovni natječaj može uklopiti u nastavnu cjelinu, tada je odgojno-obrazovna komponenta zadovoljena, no dobrodošla je i mala doza želje za natjecanjem. Mnogobrojni raznoliki radovi na istu temu ujedno su i mjerilo i poticaj.

Učenik uvijek ŽELI, STVARA I OBLIKUJE svoj svijet!

Mnogobrojni učenički radovi pristigli iz svih krajeva zemlje daju nadu da je likovna kreativnost naše djece neupitna bez obzira na malu satnicu likovne kulture. Slogan likovnog natječaja Želim, stvaram, oblikujem utjelovio je likovno odgojno–obrazovno djelovanje.

Promatrajući učenika, učenik se uvijek ŽELI likovno izražavati bez obzira na  stavove odraslih o važnosti likovne kulture. Učenik – dijete STVARA sada i uvijek. Učenik uvijek ŽELI, STVARA i OBLIKUJE svoj svijet. Kao učiteljica likovne kulture ŽELIM, STVARAM i OBLIKUJEM svoj kreativni mikrosvijet sa svojim malim kreativcima na satovima likovne kulture.

Satovi likovne kulture su stvarno mali svjetovi naše djece s velikim srcima i kreativnim potencijalom. A likovni natječaji nam služe da naš mali mikrosvijet ponekad pokažemo nekom drugom, podijelimo s drugima i veselimo se zajedno. Likovnost se tada umnoži i osnaži.

Osvrt na likovni natječaj pripremila Ivana Maradin

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Lica vremena – Michelangelo i Schiavoni

Odgovore uvijek tražimo osim od bliskih osoba, roditelja i prijatelja, također od svih ljudi koji nikada nisu bili dio našeg stvarnog života, ali ih znamo i divimo se njihovim djelima. Rado ih se ponekad prisjetimo, želimo ih bolje upoznati i uspostaviti jedan bezvremeni odnos. Tih bivših života je veliki beskraj koji je teško uhvatiti, iako je ljudska težnja za znanjem uvijek velika i prisutna.

Predstavljam se svijetu likovnom kulturom

Učiteljica Ivana Maradin, jedna od nagrađenih mentorica prošlogodišnjeg natječaja Želim, stvaram, oblikujem, osobno i iskustveno opisuje načine propitivanja identiteta na nastavi Likovne kulture uz primjere radova učenike. Upravo je novi likovni natječaj „Predstavljam se svijetu“ mogućnost prikazivanja bilo kojeg hrvatskog zavičaja s običajima i njegovim ljudima. Uključite se i vi sa svojim učenicima!

 

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Ana Šobat, Martina Kosec, Jurana Linarić, Emina Mijatović, Zdenka Bilušić, Dijana Nazor
udzbenik
Ana Šobat, Martina Kosec, Jurana Linarić, Emina Mijatović, Zdenka Bilušić, Dijana Nazor