OŠ Pavao Belas

269

Učenici trećeg razreda će kroz razdoblje od 3 mjeseca pratiti rast i razvoj dviju istih biljaka - jednu će zalijevati microbit, a drugu učenici. Vodit će i dnevnik zapažanja koji će potkrijepiti tjednim fotografijama obiju biljaka. Sadržaj praćenja s fotografijama bit će objavljen na školskom webu. Učiteljica informatike pružit će učenicima tehničku podršku i pomoć u radu.

Opišite nam kako je protekla provedba projekta: 

PROJEKT „ŽELIM STABLO“

OSNOVNA ŠKOLA PAVAO BELAS

- sudjeluju učenici 3.a i 3.c razreda, te 6. A, 7. A i 8. A razreda

- vrijeme ostvarenja: II. obrazovno razdoblje

- cilj: spoznaja da su i biljke živa bića koja za život trebaju uvjete kao i ostala živa bića na zemlji

 

18.1.2018.

Učenici 3.a i 3.c razreda dogovarali su se s učiteljicama o projektu „Želim stablo“, u kojem će sudjelovati. Dogovorili su se o načinu rada i pravilima ponašanja te pisanju zapažanja. Učiteljice su započele projekt pričom „Janko i čarobni grah“. Pokretima i riječima djecu su uvele u radnju, likove i pojmove iz priče. Nakon priče slijedio je razgovor o priči i o tome što učenici znaju o uvjetima rasta sjemenke.

25.1.2018.

Učenici su, poticaj učiteljica, samostalno izrađivali zajednički plakat.

 

IGRA ZAMIŠLJANJA U POKRETU

Ležimo poput sjemenki  graha u Zemlji. Kiša nas zalijeva. Sunce nas probudi i sjemenka počinje klijati (kleknemo na koljena). Stabljika graha se probija kroz zemlju i raste u visinu. Stabljika dobiva listiće i raste, raste... (ustanemo na noge). Sunce ju grije, a kiša zalijeva. Cvjetići rastu (raširimo ruke i prste). Iz cvjetića se razvijaju mahune (stisnemo šake). U mahunama se razvijaju sjemenke koje  padaju na zemlju  (otvorimo šake i legnemo na pod). Tamo će ostati do proljeća kada će opet proklijati.

1.2. 2018.

Profesorica, biologije i kemije, je donijela sjemenke graha, zemlju i posudice u koje će učenici posijati sjemenke. Učenici su sjemenke stavili u posudu s vodom te im je objašnjeno što će raditi idući put. Promatrali su sjemenke graha i razgovarali o sastavu zemlje kao i faktorima koji utječu na klijanje sjemenke. Upoznati su sa činjenicom kako se faktori dijele na unutarnje (zdrava sjemenka, stara i zrela sjemenka) i vanjske (temperatura, voda, kisik…). Povezali su znanje o važnosti vode za život ljudi s važnošću za rast i razvoj biljke. Učenici su povezali da je kisik važan čimbenik za život kako ljudi, tako i biljke (iako neke biljke mogu klijati i bez kisika). Upoznati su sa činjenicom kako na proces klijanja može utjecati i dubina sijanja.

2.2.2018.

Učenici su uočili da je sjemenka graha nabubrila, a razina vode u čaši se povećala. Sjemenke smo izvadili iz čaše s vodom te ih posušili. Zatim smo sjemenke graha posijali u zemlju. Naglasili smo kako je sjemenka najznačajniji dio biljke zato što predstavlja početnu i završnu fazu života biljke.

5.2.2018.

Učenici su zalijevali grah i mjerili temperaturu zraka.

8.2.2018.

Proučavali smo micro:bit i uočavali njegove sastavne dijelove te način rada.

Zalijevali smo biljku.

12.2.2018.

Uočili smo da micro:bit tijekom vikenda nije radio te nam je profesorica informatike objasnila da se baterija ispraznila.

15.2.2018.

Biljku smo zalijevali te uočili da se očekivane promjene (klijanje) nisu dogodile.  Razgovarali smo o mogućim uzrocima neuspijevanja klijanja. Pretpostavili smo da je sjemenka graha bila prestara ili nezrela.

22.2.2018.

Uočili smo (kao i tjedan ranije) kako sjemenka graha nije proklijala te dogovorili kako ćemo ponoviti postupak.

Sjemenka graha, koju je zalijevao micro:bit, se posušila.

23.2.2018.

Ponovili smo postupak sijanja sjemenaka i fotografirali biljke.

26.2.2018.

Zalijevanje sjemenke i zapažanje. Učenici su uočili klicu.

1.3.2018.

Zalijevanje sjemenke i zapažanje. Klica je veća i naziru se listići. Korijen se razvio i stabljika se kreće uzdizati.

5.3.2018.

Zalijevanje sjemenke i zapažanje. Biljka je razvila listove koje su učenici crtali.

8.3.2018.

Zalijevanje, zapažanje, fotografiranje i crtanje zapažanja. Uočavanje rasta stabljike te su se listovi okrenuli prema izvoru svjetlosti. Učenicima je objašnjeno da je klijanje završilo kada se u zemlji razgrana korijen, a nad zemljom se razviju listovi te se mlada biljka počne samostalno hraniti.

12.3.2018.

Zalijevanje, zapažanje i fotografiranje.

15.3.2018.

Zalijevanje, zapažanje i fotografiranje.

19.3.2018.

Zalijevanje, zapažanje i fotografiranje.

22.3.2018.

Zalijevanje, zapažanje i fotografiranje.

26.3.2018.

Zalijevanje, zapažanje i fotografiranje.

29.3.2018.

Učiteljice su zalijevale biljku jer je započeo proljetni odmor učenika.

30.3.2018.

Učiteljica je odnijela biljku kući kako se ne bi posušila (zbog nadolazećih blagdana).

3.4.2018.

Biljka je vraćena u školu te su učiteljice nastavile sa zapažanjem.

6.4.2018.

Učiteljice su zalijevale biljku te zapisale zapažanja.

9.4.2018.

Učenici su, po povratku s proljetnih praznika, zalijevali biljku, uočavali promjene, zapisivali zapažanja, fotografirali te crtali dijelove biljke.

12.4.2018.

Učenici su zalijevali, uočavali promjene, zapisivali zapažanja, fotografirali te crtali dijelove biljke.

16.4.2018.

Projekt je završen, donošenje zaključka, fotografiranje i izrada ppt prezentacije.

 

6. 7. i 8. razred:

- provedba pokusa:

- građa lista i korjena, transpiracija, ispitivanje degradacije tla na uzorcima tla ručno zalijevane biljke i biljke koju je zalijevao micro:bit, zaključci

- fotografiranje, održavanje sustava za navodnjavanje (dolijevanje vode i promjena baterija), izbor i obrada fotografija, izrada prezentacije

Priložite fotografije, video ili Powerpoint prezentaciju provedbe projekta: 
Gabrijela Kleščić
-