04. siječanj 2018.

Putovanje kroz aplikaciju projekta – put do uspjeha

avatar
Autor: Mila Kokotović

U prethodnom članku o EU projektima pisali smo o formiranju EU tima te njegovim zadaćama. Jedna od njih je i stvaranje te prijava projekta. U tom dijelu vrlo je važno definirati ciljeve samog projekta i povezati ih s Europskim razvojnim planom.

Nakon pažljivog i vrlo promišljenog odabira teme i ciljeva razmislite o imenu, kratici i logu projekta. Uključite cijeli tim u odabir i poslužite se „olujom ideja“ koja će vas sigurno dovesti do najboljeg rezultata. U ovom dijelu pripreme projekta kreće potraga za odgovarajućim tečajevima koja će angažirati sve članove tima. Pomozite kolegama, usmjerite ih na odgovarajuće stranice: društvene mreže, platformu School Education Gateway, e-Twinning ili jednostavno internet pretraživače. Savjetujte ih, no neka potraga i odabir budu njihova vlastita odluka i odgovornost.

Primjeri stranica na kojima možemo potražiti odgovarajuće edukacije

Informacije o Pozivu na podnošenje prijedloga za program Erasmus+ programa koje objavljuje Europska komisija možemo potražiti na stranicama Agencije za mobilnost http://mobilnost.hr/hr/sadrzaj/programi/obrazovanje-i-osposobljavanje/opce-obrazovanje/erasmus-opce-obrazovanje/.

Poziv se objavljuje jednom godišnje i obuhvaća sljedeće aktivnosti:

- ključnu aktivnost 1 (KA1) – (mobilnost u svrhu učenja za pojedince)

- ključnu aktivnost 2 (KA2) – (suradnja za inovacije i razmjenu dobre prakse)

- ključnu aktivnost 3 (KA3) – (podrška reformi politika)

 

EK poziv obično objavljuje krajem godine (listopad). Obratite pažnju na istaknute rokove jer ih se morate strogo pridržavati. Najbolje je aplicirati projekt nešto prije navedenog roka. Izbjegavajte prijavu tijekom zadnjeg dana jer postoji mogućnost da se zbog preopterećenosti linija nećete uspjeti prijaviti.

Prije nego što se odlučite otići u potragu za obrascem u koji će se uklopiti vaš školski projekt dobro proučite Vodič kroz program objavljen na stranicama AMPEU (http://ec.europa.eu/programmes/erasmus-plus/programme guide/introduction/how-to-read-programme-guide_hr).

Vodič će vam dati osnovne informacije (ponuđena je i engleska i hrvatska opcija) o općem pregledu Programa,  posebne informacije o aktivnostima Programa i detaljne informacije o postupcima podnošenja zahtjeva za bespovratna sredstva i odabiru projekata, kao i o financijskim i administrativnim odredbama povezanima s dodjelom bespovratnih sredstava programa Erasmus+. Taj je odjeljak namijenjen svima onima koji žele predati prijedlog projekta u okviru programa Erasmus+.

 

Predradnje koje morate obaviti ako želite prijaviti projekt su:

  • registracija na Portalu za korisnike gdje će vaša ustanova dobiti Identifikacijsku oznaku sudionika (PIC),
  • provjera ispunjavate li kriterije Programa za relevantno područje,
  • provjera financijskih uvjeta,
  • pravilno ispunjavanje i prijavljivanje obrasca zahtjeva.

Posebno se usmjerite na odabir i popunjavanje obrasca zahtjeva. Obrasci su dostupni na web-mjestu Europske komisije ili nacionalnih agencija. Pri popunjavanju obrasca (koji često može biti vrlo dugačak i kompliciran) angažirajte sve članove EU tima. Sažetak projekta piše se na engleskom jeziku pa je važno da u svojoj ekipi imate stručnjake koji će kvalitetno i točno prevesti tekst. Kako ne biste potrošili više vremena nego što je potrebno, dobro je podijeliti zadatke vezane uz ispunjavanje obrasca.

Na početku ćete trebati predstaviti svoju školu. Birajte one aktivnosti koje se posredno i neposredno vežu na ciljeve vašeg projekta. Budite kratki i sažeti. Svaku riječ i rečenicu pomno birajte kako bi sažetak bio jasan i funkcionalan.

Nakon toga treba navesti edukacije koje ste vi i vaše kolege u timu pohađali. Ako u svom timu imate učitelje koji su napredovali u zvanju, navedite ih. Uz informacije vezane uz učitelje važno je napisati i nešto o njihovoj osobnoj motivaciji.

Uz mnoštvo različitih podataka koje morate priložiti unutar prijave (a razlikuju se s obzirom na obrazac koji ste odabrali) ističe se financiranje projekta. To je stavka koja mora biti dobro razrađena, promišljena i na kraju, realizirana točno po planu. Svaki član tima mora, nakon odabira grada i same edukacije, izračunati troškove puta, pogledati životne troškove i troškove kotizacije te se nekako uklopiti u proračun. Obrazac nam u tome pomaže jer sam izračunava odobreni iznos.

Oko ispunjavanja tog dijela aplikacije nema većih problema, veće je umijeće držati se zadanih financijskih okvira. Kada ste sve pomno isplanirali i na vrijeme prijavili, počinje onaj najneizvjesniji dio – čekanje.

Ne propustite idući članak o EU projektima i doznajte što vas čeka nakon odobrenja vašeg projekta.

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Pet najboljih izvora za učenje geografije

Na koje sve načine učitelj geografije može poučavati svoje učenike geografskim vještinama i znanjima? Koji su najbolji izvori i materijali pomoću kojih učitelj može osmisliti zanimljivu i korisnu nastavu geografije? Koji oblici IKT-a su najučinkovitiji u nastavnom procesu? Zanimljive i konkretne odgovore na ova pitanja donosi australski učitelj geografije Keith Heggart iz Sydneya.

Naša glazbena priča

Početni impuls nastanku projekta Naša glazbena priča dale su vesele, razigrane i znatiželjne okice novih prvašića koji su kročili početkom školske godine 2013./14. u razred učiteljice razredne nastave Silvane Crljen. Bila je to skupina izrazito muzikalnih učenika, kristalne intonacije i izvrsnih ritamskih sposobnosti.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Vesna Budinski, Suzana Delić, Marina Diković, Gordana Ivančić, Martina Kolar Billege