Webinar: Zašto je ocjena imperativ i stres za učitelja i učenika | Profil Klett

09. rujan 2018.

Webinar: Zašto je ocjena imperativ i stres za učitelja i učenika

Autor: Maja Jelić Kolar

Profil Klett je još jednom napravio korak naprijed i pokazao kako s pomoću tehnologije spaja ljude, ideje i znanje. U četvrtak, 6. rujna, održao se webinar koji je spojio doc. dr. sc. Martinu Kolar Billege s učiteljicama na otoku Hvaru. Tako je na suvremen način zanimljivo, aktualno i znanstveno izlaganje otputovalo na Županijsko stručno vijeće na otoku Hvaru.

Docentica Martina Kolar Billege održala je izlaganje na temu ocjenjivanja i vrednovanja u razrednoj nastavi. Predavanje je bilo usmjereno na ocjene kao imperativ za učitelje i često stres za sve sudionike obrazovnog procesa. Istaknula je koji postupci mogu ublažiti stres i pomoći učiteljima da dobro procijene uspjeh učenika. Izlagačica je potaknula na razmišljanje o preteškim torbama o kojima je često riječ u javnom prostoru. Uz neke praktične mogućnosti rasterećenja učenika primjerice poput školskih ormarića za knjige, istaknula je i ključnu ulogu učiteljica i učitelja. Kad je riječ o učeničkim torbama, treba reći da njihovu težinu treba promatrati i s gledišta sadržaja.

U tom kontekstu, predavačica naglašava metodičko vodstvo i pomoć učiteljica/učitelja koji su ključni za njegovo razumijevanje. Količina sadržaja kojemu su izloženi nije opterećenje učenicima.

Opterećenje postoji zbog nesustavnog i međusobno nepovezanog izbora sadržaja koji ne poštuje znanost, odnosno nije znanstveno utemeljen (primjerice, niječnice -ne i -ni, te rječica -li poučavaju se prije glagola).

Uz znanstvenu teorijsku podlogu izlagačica je ponudila i brojne praktične primjere vrednovanja koji su primjenjivi u nastavnom procesu. Učiteljice/učitelji imali su priliku potvrditi, ali i preispitati svoju dobru praksu te se ohrabriti za buduće postupke vrednovanja koji su utemeljeni na novim znanstvenim spoznajama.

 

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Priroda i društvo u prirodi

Prema istraživanju koje sam provela s učenicima četvrtog razreda većina je učenika kao najbolji i najzanimljiviji nastavni predmet izabrala Prirodu i društvo. To je nastavni predmet na čiji se spomen većini učenika ozare lica jer svaki put donosi nove načine poučavanja i rada.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Ivanka Kordić, Minja Ljubomira Kolak
udzbenik
Gordana Begović Ikica
udzbenik
Vesna Budinski, Marina Diković, Gordana Ivančić, Saša Veronek Germadnik