Webinar: Zašto je ocjena imperativ i stres za učitelja i učenika | Profil Klett

09. rujan 2018.

Webinar: Zašto je ocjena imperativ i stres za učitelja i učenika

Autor: Maja Jelić Kolar

Profil Klett je još jednom napravio korak naprijed i pokazao kako s pomoću tehnologije spaja ljude, ideje i znanje. U četvrtak, 6. rujna, održao se webinar koji je spojio doc. dr. sc. Martinu Kolar Billege s učiteljicama na otoku Hvaru. Tako je na suvremen način zanimljivo, aktualno i znanstveno izlaganje otputovalo na Županijsko stručno vijeće na otoku Hvaru.

Docentica Martina Kolar Billege održala je izlaganje na temu ocjenjivanja i vrednovanja u razrednoj nastavi. Predavanje je bilo usmjereno na ocjene kao imperativ za učitelje i često stres za sve sudionike obrazovnog procesa. Istaknula je koji postupci mogu ublažiti stres i pomoći učiteljima da dobro procijene uspjeh učenika. Izlagačica je potaknula na razmišljanje o preteškim torbama o kojima je često riječ u javnom prostoru. Uz neke praktične mogućnosti rasterećenja učenika primjerice poput školskih ormarića za knjige, istaknula je i ključnu ulogu učiteljica i učitelja. Kad je riječ o učeničkim torbama, treba reći da njihovu težinu treba promatrati i s gledišta sadržaja.

U tom kontekstu, predavačica naglašava metodičko vodstvo i pomoć učiteljica/učitelja koji su ključni za njegovo razumijevanje. Količina sadržaja kojemu su izloženi nije opterećenje učenicima.

Opterećenje postoji zbog nesustavnog i međusobno nepovezanog izbora sadržaja koji ne poštuje znanost, odnosno nije znanstveno utemeljen (primjerice, niječnice -ne i -ni, te rječica -li poučavaju se prije glagola).

Uz znanstvenu teorijsku podlogu izlagačica je ponudila i brojne praktične primjere vrednovanja koji su primjenjivi u nastavnom procesu. Učiteljice/učitelji imali su priliku potvrditi, ali i preispitati svoju dobru praksu te se ohrabriti za buduće postupke vrednovanja koji su utemeljeni na novim znanstvenim spoznajama.

 

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke
Zanima nas

Svjetski dan osoba s Down sindromom = Dan šarenih čarapa

Svatko bi se od nas mogao prisjetiti poneke situacije kad smo izgubili čarapu pa smo u nedostatku one prave obuli različite, a 21. ožujka različite čarape možemo nositi i namjerno. Zašto? Zato što 21. ožujka, prvog dana proljeća, obilježavamo Svjetski dan osoba s Down sindromom, a upravo nošenjem šarenih čarapa želimo svima poručiti da poštujemo prava osoba s Down sindromom te da se za njih brinemo i razumijemo ih.

Računala, učitelji i djeca, ruku pod ruku

Koja je uloga informacijskih i komunikacijskih tehnologija u obrazovanju? Korištenje suvremenih tehnologija u nastavi učenicima olakšava učenje i svladavanje novih sadržaja u svim predmetima. Učenici se u ranoj dobi upoznaju s radom na računalu, tabletu, smartphoneu te im uporaba tih, za njih uobičajenih, tehnologija olakšava i obogaćuje učenje.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Ivana Kirin, Marinko Uremović, (Daška Domljan)
udzbenik
Vesna Budinski, Katarina Franjčec, Marijana Zelenika
udzbenik
Vesna Budinski, Marina Diković, Gordana Ivančić, Saša Veronek Germadnik