Edukativni skup u Brežicama – Nina i Tino u Sloveniji | Profil Klett

26. travanj 2017.

Edukativni skup u Brežicama – Nina i Tino u Sloveniji

avatar
Autor: Stela Vukojević

Nina i Tino odveli su učitelje na edukativni izlet u Brežice. Zašto smo odabrali to maleno mjesto koje broji svega 7856 stanovnika? Unatoč malenom broju stanovnika, Brežice imaju gradsku, moderno opremljenu osnovnu školu s oko 820 učenika. Osnovna škola Brežice ima odličnu organizaciju i nastavni program.

U Brežicama smo imali priliku iz prve ruke vidjeti kako su slovenski kolege implementirali Ninu i Tina u svoju razrednu nastavu. Dinamičan tempo održavanja nastave koji spaja digitalnu tehnologiju, prostorno kretanje i samovrednovanje jednostavno nas je oduševio.

 

Nina i Tino, u slovenskoj inačici Lili i Bine, provode se u Sloveniji već šestu godinu. Zanimljivo je da digitalna platforma Lilibi, kakvu će Nina i Tino dobiti uskoro, ne služi samo kao platforma za dodatnu edukaciju učenika već i kao platforma za edukaciju učitelja te kao pomoć učiteljima prilikom planiranja programa razredne nastave. Putem platforme učitelji mogu pripremiti ne samo nastavne listiće za izvođenje nastave već mogu uz pomoć posebnog programa kreirati testove, s obzirom na ishode učenja, u relativno kratkom roku. Svi se zadatci već nalaze na platformi, raspoređeni po predmetima, težini i ishodima učenja. Na učitelju je samo da odabere što želi i složi redoslijed zadataka. Osim toga, radna bilježnica nalazi se u digitalnom obliku na platformi, tako da preko projektora na pametnoj ploči učenici mogu pratiti i sami potvrditi točnost rješenja zadataka tijekom nastave.

 

U Sloveniji je osnovnoškolsko obrazovanje obavezno i traje devet godina. Podijeljeno je na tri trogodišnja razdoblja. U prvom razdoblju (1. ‒ 3. razred) većinu predmeta poučava razredni učitelj. U prvome je razredu uz učitelja prisutan i odgojitelj. 
Motiviranost i zadovoljstvo učitelja na prvom im je mjestu. Stoga mnogo ulažu u njihovu edukaciju i profesionalno usavršavanje. Osim učitelja, naravno, bitno je i zadovoljstvo učenika, iz tog razloga školski kurikulum obiluje izvannastavnim aktivnostima poput učenja vožnje bicikla na poligonu kraj škole, gimnastike, penjanja po stijeni, školskog zbora, plesa i sličnih aktivnosti. 
Svrha odlaska u Brežice nije bila da demotiviramo naše učitelje i pokažemo što mi nemamo, već da pokažemo što možemo postati i kako oni mogu tome pridonijeti.

 

 

Upravo nam je to bila zaključna misao završne rasprave. Motiviran učitelj može napraviti veliku promjenu jer učitelji su ta promjena koju želimo vidjeti u školstvu! Vjerujemo da zajedno možemo biti predvodnici promjene!
Galerija: 

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Suradničko učenje u nižim razredima osnovne škole

Pri planiranju svog rada učitelji ponekad požele mijenjati načine poučavanja. Želja za realizacijom dinamičnijega nastavnog sata nosi sa sobom promjene u poučavanju i stavljanje učenika u aktivniju ulogu u nastavnom procesu. Rad u skupinama rješenje je za takav nastavni sata, a za posljedicu ima usmjerenost učenika jednih prema drugima, jačanje prijateljstva i osjećaja odgovornosti prema izvršavanju zadatka, te poboljšanje komunikacije među članovima skupine i suradničko učenje.  

Cjelovito učenje

Organizacija cjelovitog učenja u rukama je učitelja koji prate suvremene dosege u odgojno-obrazovnom radu, unose nove spoznaje u svakodnevne aktivnosti učenja s djecom, mijenjaju se u skladu s interesima i mogućnostima učenika, prepoznaju i uvažavaju njihove potrebe.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Marinko Uremović, (Daška Domljan)