eTwinning projekt „English Language Passport” | Profil Klett

25. svibanj 2022.

eTwinning projekt „English Language Passport”

Autor: Franka Palada

Učenici Osnovne škole „Josip Kozarac” Soljani, zajedno s nastavnicom engleskog jezika Adrijanom Roždijevac, obilježili su tijekom drugog polugodišta posebne datume i blagdane eTwinning projektom „English Language Passport”. U projektu je sudjelovalo 28 škola partnera iz 13 različitih europskih zemalja (Portugal, Španjolska, Slovenija, Ukrajina, Poljska, Češka, Grčka, Italija, Hrvatska, Armenija, Litva, Moldavija i Rumunjska). Cilj projekta je bio obilježiti posebne dane koristeći engleski jezik kroz različite aktivnosti i suradnju s ostalim učenicima u projektu i na taj način razvijati četiri jezične vještine (slušanje, govorenje, čitanje i pisanje), ali i upoznati gradove, države, znamenitosti i poznate osobe škola partnere, kao i koristiti različite IKT alate.

 

 

Projekt je bio podijeljen u četiri „putovanja”, odnosno modula, a u prvom modulu učenici su tijekom siječnja imali zadatak predstaviti svoju državu, grad i školu. Naši učenici su izradili turistički vodiču u Canvi u kojem predstavljaju svoje selo Soljane i najvažnije znamenitosti u njemu. Učenici su našu školu predstavili izradom prezentacije u Book Creatoru, koju možete pogledati na ovoj poveznici https://bit.ly/OSSoljani.

 

Kako bi predstavili sebe, ali i bolje upoznali ostale učenike u projektu, učenici su imali zadatak u Mentimeteru upisati tri riječi koje ih najbolje opisuju i izraditi putovnice s osnovnim podacima o sebi koje su željeli podijeliti s ostalim učenicima. Naši učenici su odlučili putovnice izraditi u Book Creatoru, a svoje slike, odnosno avatare, u aplikaciji Bitmoji. Možete ih pogledati na ovoj poveznici: https://bit.ly/PupilPassportsSoljani.

 

Kako bi uopće mogli započeti putovanje po Europi i upoznavanje drugih zemalja, učenici su nakon putovnica imali zadatak izraditi i ukrcajnu propusnicu („boarding pass”) u digitalnom obliku koja je usko povezana s temom projekta. Nakon što su prikupljene sve ukrcajne propusnice, učenici su glasali za najbolju, a nju su izradili učenici iz škole u Portugalu. Sve radove koji su poslani na glasanje možete pogledati na ovoj poveznici: https://www.yumpu.com/en/document/read/66412192/boarding-pass-voting.

 

11. siječnja svake godine obilježava se Svjetski dan zahvalnosti („International Thank You Day”), pa su učenici imali zadatak napisati na čemu su sve zahvalni u životu. Na temelju objavljenih radova svih učenika u projektu, zaključili smo da su svi učenici najviše zahvalni za svoje obitelji, prijatelje i domove u kojima žive.

 

Tijekom veljače i drugog modula učenici su projektnim aktivnostima obilježili Dan sigurnijeg interneta („Safer Internet Day”) i Valentinovo („St. Valentine's Day”). Učenici su učili i raspravljali o pozitivnim i negativnim stranama korištenja interneta, igrali igre i kvizove o sigurnosti na internetu, raspravljali na forumu o korištenju interneta s ostalim učenicima u projektu, a potom su izradili umne mape i plakate sa savjetima kako ostati siguran online koristeći alate Coggle i Canva. U Mentimeteru su imali zadatak opisati što su za njih sigurnost i sreća, a za veliku većinu učenika u projektu to su obitelj, prijatelji, dom, kućni ljubimci, škola, slušanje glazbe i igranje raznih sportova. Kako bi pokazali što su naučili u ovom modulu, učenici su imali zadatak i izraditi digitalne edukativne materijale o sigurnosti na internetu za koje su naši učenici koristiti Wordwall i Kahoot. Radove svih škola partnera možete pogledati na ovoj poveznici: https://padlet.com/vanda_nunes_etw/gmqgalpdlg78uew5.

 

Valentinovo je obilježeno izradom recepta za prijateljstvo i oblaka s riječima u koje su učenici upisali riječi i izraze koje za njih predstavljaju prijateljstvo i osobnosti pravog prijatelja, a koristili su Canvu i Word Art. Ono što je zajedničko svim receptima za prijateljstvo ostalih škola partnera su glavni „sastojci”, a to su ljubav, povjerenje, iskrenost, podrška, poštovanje, dobrota i strpljenje. Radove naših učenika, kao i svih ostalih učenika u projektu možete pogledati na ovoj poveznici: https://www.flipsnack.com/56CE88BA9F7/friendship-recipes.html.

 

Treći modul, u ožujku, je bio posvećen obilježavanju Međunarodnog dana žena („International Women's Day”), 8. ožujka, a učenici su kao glavni zadatak morali izabrati poznate žene iz svoje države i države koja ne sudjeluje u projektu i predstaviti ih kratkom biografijom. Naši učenici su izabrali napisati PowerPoint prezentacije o Mariji Jurić Zagorki, Anici Kostelić i Helen Keller, ženama koje su svojim radom, trudom i talentom ostavila značajan trag u povijesti. Dodatne digitalne edukativne materijale o poznatim Hrvaticama, kao i ostalim ženama svijeta, možete pogledati na ovoj zajedničkoj Padlet stranici: https://padlet.com/vanda_nunes_etw/o2bh6oner5s8cm8m .

 

Učenici su putem Mentimetera i foruma na TwinSpaceu raspravljali o značajnim povijesnim događajima koji su izmijenili tok povijesti, a većina se slaže da su to bili Prvi i Drugi svjetski rat, COVID-19 pandemija i nekolicina izuma i otkrića, kao što su internet, kotač, penicilin i struja (električna energija). Na kraju mjeseca, učenici su imali zadatak izraditi pozivnicu za uskršnji lov na pisanice („Easter egg hunt”), a radove svih škola partnera možete pogledati na ovoj poveznici https://pt.slideshare.net/secret/6aCFFmY5VX7yRQ .

 

Zadnji modul je odrađen tijekom travnja kada smo obilježili Međunarodni dan kulturne baštine („World Heritage Day”) koji se obilježava svake godine 18. travnja, a za koji su naši učenici izradili e-knjigu u Book Creatoru (https://bit.ly/WorldHeritageDaySoljani) u kojoj su predstavili Plitvička jezera, Dioklecijanovu palaču u Splitu i Taj Mahal u Indiji, koji se nalaze na UNESCO-voj listi zaštićene svjetske kulturne baštine. Ako želite putovati po Europi i svijetu i razgledati zanimljive spomenike i predivne prirodne ljepote, obavezno posjetite našu zajedničku Padlet stranicu sa svim prezentacijama i dodatnim digitalnim edukativnim materijalima na ovoj poveznici: https://padlet.com/vanda_nunes_etw/7r1jbd4au3db1mn7

 

Kako bismo zaokružili cijeli projekt svi učenici i učitelji su proveli evaluaciju projekta te ga pozitivno ocijenili sa željom za sudjelovanjem u novim eTwinning projektima iduće nastavne godine, a najdraže aktivnosti su im bile izrada putovnica, i zadatci vezani uz Uskrs i Međunarodni dan žena.

 

Učenicima su dodijeljene i potvrde za aktivno sudjelovanje u projektu, a sav njihov trud i rad na izradi projektnih aktivnost možete pogledati u ovom videu: https://adobe.ly/3z0TVeO, kao i na Padlet stranici projekta: https://bit.ly/ELP-Soljani.

 

Veselimo se novim eTwinning projektima!

Autor: Adrijana Roždijevac, prof. engleskog jezika i filozofije, učitelj mentor

Osnovna škola „Josip Kozarac” Soljani

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Europski tjedan programiranja u OŠ Strahoninec

Učiteljice Tea Horvatić i Snežana Nedelkovska stručno su se usavršavale u slopu Erasmus+ KA1 projekta “Iskorak u budućnost” OŠ Strahoninec na Malti te su nakon toga, u sklopu nastave engleskog i njemačkog jezika uspješno organizirale Code Week aktivnosti, povodom europskog tjedna programiranja. Više o njihovom iskustvu te o digitalnim kompetenicijama općenito možete saznati u članku.

Interaktivne učeničke bilježnice

Učeničke su bilježnice sastavni dio svakog učeničkog radnog kompleta, no dojam je da se bilježnicama, u pravilu, ne pridodaje preveliki značaj. Stoga smo ove godine odlučili nešto promijeniti te u vlastitoj nastavi uobičajene bilježnice zamijeniti vani već dugo poznatim i uspješnim konceptom interaktivne bilježnice.   

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Maja Oltran, Ivana Mesarić, (Daška Domljan)
udzbenik
Kristina Čajo Anđel, Ankica Knezović