EU tim: što prethodi planiranju i osmišljavanju projekata? | Profil Klett

28. rujan 2017.

EU tim: što prethodi planiranju i osmišljavanju projekata?

avatar
Autor: Mila Kokotović

Učiteljica Sanja Dam, koordinatorica za EU projekte i moja kolegica osmislila je i realizirala projekt I can thrive (ICT) u suradnji s još sedam članova EU tima OŠ Trnsko. Projekt se realizira u sklopu Erasmus+ programa kojeg provodi Agencija za mobilnost i programe EU. Tijekom provođenja projekta sedam učiteljica i ravnatelj posjetili su različite europske zemlje te su kroz stručne edukacije stekli nova znanja i vještine. Kroz nekoliko članaka upoznat ću vas s ovim velikim i korisnim iskustvom, a nadam se da će vas članci ujedno inspirirati i potaknuti na stvaranje projekata u vašim školama.

Zadaća EU tima jest pokretanje sudjelovanja škole u međunarodnim projektima s drugim školama unutar Europe. Na taj način učitelji se upoznaju s metodama poučavanja učenika u zemljama EU koji postižu zavidne rezultate u PISA ili nekim drugim istraživanjima. Kasnije te metode primjenjuju kako bi postigli bolje rezultate učenika u međunarodnim istraživanjima. EU tim u školi uspostavlja ravnatelj/ravnateljica. Njega čine učitelji koji imaju želju unaprijediti sebe u profesionalnom i stručnom pogledu s ciljem educiranja o Erasmus+ programu, e-Twinningu te različitim europskim projektima. Ravnatelj/ravnateljica škole imenuje članove tima vodeći računa o osposobljenosti pojedinaca te interesnim područjima i projektima u kojima su sudjelovali. To su različite edukacije i webinari vezani za e-Twinning i Erasmus+ organizirani od strane Agencije za mobilnost i programe EU. Učitelji na taj način bolje upoznaju mogućnosti sudjelovanja u programu. Odabrani učitelji upoznat će se s razvojnim planom škole kako bi kasnije lakše mogli stvarati ideje koje će unaprijediti rad učenika i djelatnika.

Jedan od učitelja unutar EU tima ima viziju kako će EU tim djelovati i ambiciju kako tu viziju realizirati. Ako ste ta osoba, ravnatelj/ravnateljica će prepoznati u vama upravljačke vještine i imenovati vas za voditeljicom/voditeljem projekta. U sklopu te prve etape dobro bi bilo da sudjelujete u nekom od osposobljavanja koje redovito organizira Agencija za odgoj i obrazovanje.

 

Razlozi i motivi (želja za međuškolskim partnerstvima koja uključuju mobilnost učenika i osoblja te jedinstveno međunarodno iskustvo profesionalnog razvoja, bolje povezivanje s različitim ustanovama u obrazovanju, donositeljima obrazovnih politika i zajednicom) pri stvaranju EU tima, vodit će vas u budućnosti prema zacrtanim ciljevima.

Neki od ciljeva mogli bi biti:

- razvoj i poboljšanje digitalnih kompetencija učenika i zaposlenika

- poboljšanje jezičnih kompetencija učenika i zaposlenika

- unaprjeđenje međunarodne dimenzije obrazovanja

- unaprjeđenje ključnih kompetencija i vještina, posebno s obzirom na njihovu relevantnost za tržište rada

- razvoj novih metoda učenja i poučavanja

- razvoj interkulturalnih kompetencija i kritičkog mišljenja učenika

- podizanje kvalitete rada škole.

U sklopu aktivnosti EU tima je i registracija škole i učitelja na e-Twinning portal. Putem portala, učitelji komuniciraju, surađuju i razvijaju projekte, razmjenjuju znanja i iskustva te postaju dijelom obrazovne zajednice Europe, a to je dobar vjetar u leđa vašim budućim europskim projektima. Portal će poslužiti kao baza pronalaženja informacija i mogućih partnera stručnih usavršavanja za učitelje u sklopu KA1. E-Twinning portal poslužiti će i kao mjesto gdje će se učitelji dodatno educirati o uporabi IKT-a kroz uključivanje u tematske sobe za učitelje. IKT je potreban za uspješnije provođenje eTwinning projekata te objavljivanje istih na Twinspaceu.

Na taj način, surađujući s ostalim učiteljima unutar europskih škola, te planiranjem mobilnosti, osuvremenit ćete školski kurikulum novim projektima i aktivnostima, nastavu ćete učiniti zanimljivijom i više istraživalačkom, primjenjivijom u svakodnevnom životu. Članovi vašeg EU tima biti će nositelji međukulturnih projekata u koje će se uključivati i drugi članovi kolektiva.

U konačnici, vodite računa i o tome da ciljevi nisu samo vezani za potrebe vaše ustanove, već i za nacionalne razvojne ciljeve koje je donio Hrvatski sabor u listopadu 2014. u obliku strateškog dokumenta pod nazivom Strategija obrazovanja, znanosti i tehnologije. U svom planiranju, svakako se oslonite i na Europski kvalifikacijski okvir, a s njim u skladu i na Hrvatski kvalifikacijski okvir koji zagovaraju i potiču cjeloživotno učenje i razvoj temeljnih kompetencija. 

Sve planove dogovarajte zajedno, timski, a u svakoj odluci sudjelujte svi. Izbjegavajte dugačka besmislena sastančenja koja će vas iscrpiti i neće donijeti nikakve zaključke. Jedan dio komunikacije održavajte online, putem elektroničke pošte, mobitela ili sličnog.

Kvaliteta komunikacije u timu odgovornost je voditeljice/voditelja. Uvijek imajte na umu da zadovoljstvo i važnost svakog pojedinca jača vaš tim i vodi vas bliže ciljevima koje ste odredili kao prioritete.

Nagrada, uspjeh u realizaciji projekta, stostruko će vam vratiti sate i dane provedene u planiranju i radu.

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke
Zanima nas

Svjetski dan osoba s Down sindromom = Dan šarenih čarapa

Svatko bi se od nas mogao prisjetiti poneke situacije kad smo izgubili čarapu pa smo u nedostatku one prave obuli različite, a 21. ožujka različite čarape možemo nositi i namjerno. Zašto? Zato što 21. ožujka, prvog dana proljeća, obilježavamo Svjetski dan osoba s Down sindromom, a upravo nošenjem šarenih čarapa želimo svima poručiti da poštujemo prava osoba s Down sindromom te da se za njih brinemo i razumijemo ih.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Jelena Sikirica, Snježana Stojaković, Ana Miljak