Školski izazovi nekad i danas | Profil Klett

21. veljača 2021.

Školski izazovi nekad i danas

avatar
Autor: Jadranka Jelisavac

Učiteljica Jadranka Jelisavac iz OŠ NIkole Hribara iz Velike Gorice podijelila je s nama svoja razmišljanja o školi nekad i danas.

Dragocjena sjećanja na školu i učenike nekad i danas se ne mijenjaju. Kako se radilo nekad, danas se čini davnim i povijesnim, ali povjerenje u dječjim očima se ne briše. S godinama je povjerenje postaje još draže i ne treba ga zaboraviti. Radilo se nekad puno u drukčijim uvjetima. Mnoge su škole bile stare, učionice neopremljene potrebnim nastavnim sredstvima i pomagalima za izvođenje nastave, a gradivo se trebalo usvojiti. Tu je bila važna i kreativnost svakog učitelja i nastavnika. Izrađivale su se slike, aplikacije, nastavni listići, tražila se dodatna literatura kako bi učenici usvojili sve potrebne sadržaje. Učenici su sami izrađivali udaraljke u glazbenoj kulturi, donosili biljke iz prirode i rado surađivali u nastavnom procesu. Od nastavnih pomagala i tehnike koristili su se radio-aparati, kazetofoni, grafoskopi, TV-prijemnici u školama koje su ih imale mogućnosti nabaviti.

            Uz naporan rad svih djelatnika uspjeh učenika nije izostao, već je rezultirao mnogim intelektualcima, znanstvenicima, zdravstvenim radnicima, prosvjetnim djelatnicima i nizom drugih zvanja. Ti su ljudi, naši učenici svojim radom obogatili sebe i naše društvo.

Godine su prolazile i tehnologija se razvijala. Drukčijem načinu poučavanja doprinijele su suvremene metode, a uz nove tehničke mogućnosti učitelji danas prenose znanja svojim učenicima. Danas suvremene nastavne metode omogućuju aktivno uključivanje učenika u nastavu. Od prvog razreda uveo se novi predmet, informatika. On učenicima omoguće usvajanje vještine rada na računalu. To je nešto o čemu smo nekada samo razgovarali. Danas tome svjedočimo. U nastavi se često koristimo tabletima, računalima, digitalnim udžbenicima, pametnim pločama, a ocjene unosimo u e-imenik. Suvremeni web alati omogućili su dinamičnu nastavu u kojoj mnoge sadržaje učenicima možemo učiniti bliskim i igrolikim.

Učenici istraživanjem i interakcijom s drugima usvajaju nove spoznaje i razvijaju svoje vještine. Inovativnim metodama potiče se njihova kreativnost, povezivanje, motivacija, komunikacija, apstraktno mišljenje, kritičko mišljenje i suradnja.

 

Odgojno-obrazovna uloga učitelja i danas je ključna i jednako važna kao i nekad. Učitelji su kreatori nastavnog procesa i za ovladavanje time, možemo reći da im je danas potrebna stalna edukacija. Važnost nove tehnologije ogleda se ne samo u brzom praćenju pojedinih sadržaja već u povezivanju sa svijetom u svim segmentima života: obrazovanja, odgoja, tehnike, kulture, običaja. Zato bi se moglo reći da je u svakom vremenu škola imala odgovarajuću zadaću s istim ciljem, a to je odgoj i obrazovanje mladih generacija i priprema za život.

Danas je nastava orijentirana na realizaciju ciljeva i ishoda s naglaskom na učenika i proces učenja, a nekad je bila orijentirana na realizaciju sadržaja programa s naglaskom na učitelja i proces poučavanja. Da bi učitelji uspješno koračali suvremenim obrazovnim trenutkom moraju se cjeloživotno usavršavati. To zahtijeva puno rada i edukacije.

U školskim izazovima i nekad i danas nešto je ostalo nepromijenjeno, a to je škola: odgojno-obrazovna ustanova u kojoj se za život školuju najmlađi.

 

                                                                      

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Čarolijom razgovora do uspjeha u kući i školi

Razgovaramo li dovoljno? Neki ljudi govore više i otkrivaju sve, a neki su povučeni i nerado dijele svoja iskustva i osjećaje. Kako uspostaviti ravnotežu i stvoriti razgovor koji doprinosi prisnom i kvalitetnom odnosu? Pročitajte nekoliko savjeta i preuzmite materijale za radionicu Štapić koji govori

Novo polugodište - s osmjehom

 

Krenite s osmjehom u novo polugodište i obilježite već u prvom tjednu Svjetski dan smijeha 10. siječnja različitim aktivnostima koje će izmamiti osmjeh na dječja lica.

Indijac Madan Kataira osmislio je i utemeljio Svjetski dan smijeha s namjerom da potakne sve ljude svijeta da se smiju što češće. Svjetski dan smijeha slavi se od 1998. godine, i to dva puta godišnje – 10. siječnja i 2. svibnja.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
 Maidment, Roberts
udzbenik
Sanja Škreblin, Sanja Basta, Nataša Svoboda Arnautov
udzbenik
Ana Janković, Željkica Mamić, Ružica Ambruš Kiš
udzbenik
Danijela Janda Abbaci, Ksenija Ćosić, Nada Hižak, Edita Sudar