Prošlost na djeci privlačan način | Profil Klett

15. ožujak 2023.

Prošlost na djeci privlačan način

avatar
Autor:

Tekst napisala: Sandra Tomić, OŠ Šimuna Kožičića Benje, Zadar

Nastavnu cjelinu Prošlost naroda obradila sam kroz integrirane dane kombiniranjem različitih oblika rada i metoda poučavanja.

Prvi nastavni sat tijekom kojega sam upoznala učenike s nastavnom cjelinom bio je pripovijedanje legendi. Kroz maštu i priču približili smo se spoznaji tko su bili Hrvati, odakle su došli, zašto smo ostali i tko su bili naši prvi vladari. Legende smo prikazali i radovima na filcu. Ti radovi pronašli vrtićku publiku jednog gradskog vrtića.

Uslijedila je nastavna jedinica Prirode i društva Dolazak Hrvata. Učenicima sam htjela prenijeti povijesne činjenice na malo drukčiji i njima bliskiji način. Učenike sam stavila u uloge naših vladara, igrajući se kroz igru uloga, dramatizirajući.

Uslijedili su istraživački zadatci na temu povijesnih osoba. Nakon istraživanja, učenici su prezentirali vladara tako što su iznosili neke malo poznate činjenice. Učenici su učiteljici postavljali pitanja o vladarima, a ona je morala pogoditi o komu se radi (metoda obrnute učionice, učenici poučavaju).

Sve nastavne jedinice objedinili smo na vrlo dinamičan način. U razredu smo izradili tzv. hodajuću lentu vremena. Lentu smo postavili cijelom duljinom učionice, a učenici su hodajući po njoj istraživali događaje, osobe i zapisivali važno. Svi su učenici bili motivirani i ohrabreni.

Danas mogu ponosno reći da svaki učenik 4. A razreda zna mnogo o nastanku Višeslavove krstionice, o hrvatskom kralju Zvonimiru te o prošlosti svoje domovine.

Djeca su kroz igru i stvaralaštvo s lakoćom svladala nastavnu cjelinu iz prirode i društva.

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Priroda i društvo u prirodi

Prema istraživanju koje sam provela s učenicima četvrtog razreda većina je učenika kao najbolji i najzanimljiviji nastavni predmet izabrala Prirodu i društvo. To je nastavni predmet na čiji se spomen većini učenika ozare lica jer svaki put donosi nove načine poučavanja i rada.

Zaigrajmo matematiku!

Matematika je često predmet koji učenici najmanje vole. Mislim da razlog tome leži u suhoparnosti činjenica koje učenici razredne nastave trebaju usvojiti jer su im upravo one preduvjet i osnova za svladavanje svih ostalih matematičkih zakonitosti i apstrakcija. Zbog toga u nastavu matematike učitelji trebaju uložiti znanje, kreativnost i vještine kako bi sadržaje koje poučavaju učinili zanimljivijima.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Maja Oltran, Ivana Mesarić, (Daška Domljan)
udzbenik
Gordana Barišić Lazar, Danica Ušćumlić
udzbenik
Lj. Kurjak, G. Remussini