Pogled na obrazovanje iz drugoga kuta – Erasmus+ Švedska (2. dio) | Profil Klett

31. listopad 2019.

Pogled na obrazovanje iz drugoga kuta – Erasmus+ Švedska (2. dio)

Autor: Maja Jelić Kolar

Alojzija Tvorić Kučko, doktorica znanosti i učiteljica koja već petnaest godina poučava učenike u osnovnim školama, uključila se u projekte Erasmus+ i tako obogatila svoje učiteljsko iskustvo. Boravak u Švedskoj bio je ispunjen kreativnim aktivnostima, a u nastavku pročitajte drugi dio njezina osvrta u kojemu opisuje sudjelovanje u projektu.

 

Tekst napisala: dr. sc. Alojzija Tvorić Kučko

 

Kako sam u prošlome tekstu najavila, u ovome ću posebno naglasiti praktičnu vrijednost tečaja. Iako je teško opisati sve stečene vještine, polaznike seminara posebno su se dojmile one povezane s motiviranjem učenika, odnosno polaznika, za neki zadatak. To su, primjerice, stvaranje određene priče (priprema za nastavljanje izvjesne aktivnosti), izvođenje različitih aktivnosti u krugu (igre povjerenja, ponavljanja i sl.), oblikovanje drvenih predmeta brušenjem i pirografijom na komadu drva (pisanje vlastitoga imena) te istraživanje prirodnih oblika, koje je obuhvatilo spuštanje u spilje, šetnje šumom prema uputama, kajakarenje u paru i u većoj skupini te pripremanje hrane u prirodi. Uz buđenje inspiracije i stvaranje ideja, polaznici su ujedno razvijali jezične kompetencije i testirali svoju fizičku izdržljivost te poznavanje prirode i njezinih zakonitosti.

 

Praktično, vrlo iscrpno i zanimljivo predavanje održao je prof. dr. sc. Anders Szczepanski, koji je govorio o obrazovanju u vanjskim prostorima i o senzornom iskustvu, a rezultat njegova predavanja bili su radovi polaznika – izrada slika od lišća na komadu tkanine.

Posjetom jednoj od škola u okrugu Kinda sudionici su stekli uvid u švedski obrazovni sustav u kojemu jedna škola ima oko 300 učenika i dva ravnatelja, a razred ima oko 15 učenika, uglavnom dvije učiteljice, potrebne asistente, u učionicama su prilagođeni stolovi i stolci itd. Učenici na nastavi usvajaju zapostavljene vještine, kao što su obrada drva, šivanje i slično, što praktično utječe na njihovo obrazovanje u cjelini.

Najveća je vrijednost ovakvih seminara razmjena postojećih i stjecanje novih iskustava te pokazivanje vlastitih aktivnosti. Posebno je lijepo vidjeti da unatoč mnogim kritikama s kojima su suočeni učitelji u Hrvatskoj imamo obrazovni sustav koji djeci omogućuje dobro obrazovanje. Različiti obrazovni sustavi u Europi i svijetu predstavljaju razne oblike mogućih novih suradnji i razmjene djelatnika u projektima koji obogaćuju učitelje, a time i cijeli obrazovni sustav te potiču pozitivno i kreativno ozračje u učionicama.

U konačnici, najpoznatiji Šveđanin Alfred Nobel rekao je da ako u godini dana dobije 300 ideja i samo se jedna pokaže korisnom, bit će zadovoljan. A učitelj u jednom danu dobije 300 ideja i uglavnom ih sve u istom danu i ostvari.

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Kristina Čajo Anđel, Daška Domljan, Ankica Knezović, Danka Singer
udzbenik
Nina Rezo, (Daška Domljan)
udzbenik
Vesna Marjanović, Andrea Škribulja, Marina Gabelica, Renata Gredelj