OŠ Biograd

97

Projekt: Želim stablo

RAZREDNA NASTAVA
U projekt će biti uključeni učenici 1., 2. i 4. razreda. Učenici će kroz vremenski period od 3 mjeseca pratiti rast i razvoj biljke. Učenici će se na početku projekta upoznati s Micro:bitovima a učenici 4. razreda upoznati će i osnove programiranja kako bismo istaknuli i naglasili koliko je tehnologija bitna u našim životima.
U projektu će sudjelovati kroz izradu plakata, prezentacija, filmova, slikovnice i knjižice o posađenoj biljci i njezinim svojstvima.

PREDMETNA NASTAVA
U projektu sudjeluju i učenici od 5. do 8. razreda. Učenici će sa predmetnim nastavnicima koji sudjeluju u projektu pratiti rast i razvoj biljke do završetka projekta. Ovisno o predmetnom području nastavnici će u nastavu integrirati praćenje rasta i razvoja biljke te uvjetima rasta.
Uz biljku koju ćemo zalijevati korištenjem micro:bita također planiramo posaditi još jednu identičnu kulturu koju će zalijevati učenici. Učenici će samostalno izraditi okruženje u kojem će biljke rasti kao i kućište za micro:bit.
Sve navedene zabilješke bit će popraćene digitalnim materijalima.

Opišite nam kako je protekla provedba projekta: 

Osnovna škola Biograd

„Želim stablo“ – Zalijevanje biljke Micro::bitom

 

U projektu „Želim stablo“ sudjelovale su:

1.b. razred – učiteljica Dijana Milovac

2.a. razred – učiteljica Margita Brzoja

2.b. razred – učiteljica Mirjana Eškinja

4.c. razred – Maja Pilipović

Učiteljica informatike – Kristina Nevjestić

Učiteljica prirode/biologije – Kristina Kurnik

Učiteljica engleskog jezika – Ivana Mikulić-Mužanović

Učitelj tehničke kulture – Marinko Zrilić

 

 

Projekt „Želim stablo“ u našoj školi odvijao se u nekoliko etapa:

  1. Upoznavanje s micro::bitom
  2. Pratimo rast i napredak biljke
  3. Radionice

Prva etapa podrazumijevala je upoznati učenike s micro::bitom i njegovim mogućnostima. Nakon odrađenih radionica upoznavanja s micro::bitom učenici su sa svojim učiteljicama pratili rast i napredak naše biljke.

Naša ideja bila je usporediti kako na biljku utječe voda, odnosno, posadili smo ukupno 3 biljke. Od navedene tri biljke jednu smo odlučili zalijevati više nego što je potrebno, drugu je zalijevao micro::bit a treću smo odlučili zalijevati premalo.

Rast i razliku između naše tri biljke učenici su pratili kroz različite radionicom te kroz zadatke koje su s učiteljicama odradili u sklopu odgojno-obrazovnog procesa.

 

Upoznavanje s micro::bitom

Prva etapa našeg projekta sastojala se od upoznavanja učenika s micro::bitom. Pošto je većini učenika naše škole ovo bio zapravo prvi susret s micro::bitom odlučili smo kroz različite radionice upoznati učenike s njegovim mogućnostima. Radionice su pratile događaje u našoj školi ili nastavne jedinice koje su učiteljice obrađivale.

 

Pratimo rast i napredak biljke

 

Ovu etapu našeg projekta karakterizira biljka u prvom planu. Pratili smo kako se razvijala i rasla naša biljka te smo je brižno zalijevali. Nastojali smo uočiti razliku između tri biljke koje smo posadili te pokušali doći do zaključka kako na naše biljke utječu čimbenici kao što su voda i svjetlost.

 

Radionice

 

Ova etapa našeg projekta odnosi se na radionice, listiće i zadatke koje su učiteljice provodile unutar razreda ili grupe učenika a povezane su uz ovaj projekt.

 

 

Ovim projektom nastojali smo ekološki osvijestiti naše učenike kako bismo ih potakli, bez obzira na sve veću prisutnost tehnologije u njihovim životima, na neizostavnu brigu o okolišu i prirodi koja nas okružuje. Micro::bit kojim smo zalijevali biljku pokazao nam je kako priroda i tehnologija mogu ići ruku pod ruku a isto tako i da nam nove tehnologije mogu pomoći u brizi za okoliš.

Cijeli projekt pratili smo i bilježili u formi internetskog dnevnika i detaljnije ga možete pogledati na sljedećoj stranici: http://zelim-stablo.blogspot.hr ili u priloženim dokumentima.

 

U projektu su sudjelovali svi gore navedeni nastavnici kao i velik broj učenika naše škole.

 

 

Projektnu dokumentaciju izradila:

 Kristina Nevjestić

 

P.S. U sklopu ovoga projekta naši učenici su izradili i 4 videouratka koja zbog tehničkih ograničenja nismo bili u mogućnosti učitati.

Dijana Milovac
Kristina Nevjestić