Programiranje, kodiranje i strani jezici – zašto ne? | Profil Klett

23. listopad 2019.

Programiranje, kodiranje i strani jezici – zašto ne?

avatar
Autor: Željka Starčević

U listopadu ove godine učiteljice Željka Starčević iz Osnovne škole “Vladimir Nazor”, Đakovo i Alenka Taslak iz Osnovne škole Dore Pejačević Našice, Našice sudjelovale su u Europskom tjednu programiranja koji se ove godine obilježavao od 5. do 20. listopada.

 

Europski tjedan programiranja je društvena inicijativa koja se svake godine u listopadu obilježava u europskim zemljama, a cilj joj je na zabavan i inovativan način učenicima približiti programiranje i digitalnu pismenost. Kako se u današnje vrijeme svijet oko nas brzo mijenja te učenici trebaju razviti sposobnost logičkog zaključivanja i povezivanja sadržaja kako bi se mogli prilagoditi uvjetima okoline, učiteljice su odlučile pokazati da se nastavni sadržaji lako i kreativno mogu povezivati, a uz to imati svrsishodnu primjenu što je u potpunosti u skladu s novim smjernicama Škole za život. Zbog toga su učiteljice sve navedeno odlučile realizirati u suradnji s drugim učiteljima iz Hrvatske, kao i iz Portugala, Bugarske, Rumunjske i drugih zemalja EU.

 

U osnovnoj školi “Vladimir Nazor”, Đakovo bilo je uključeno 100 učenika.

3. c razred je kodirao ime uz pomoć imenica iz lekcije koju su učili te su dovršili rečenicu npr. Ich heisse i kodirano ime ili kodirano ime i kann hoch springen i sl.. Bili su jako kreativni. Tako su njihovi kodovi bili priča za sebe npr. oznaka računalnog jezika 1 je zamijenila riječ Kroatien, 0 riječ See a razmak između slova je bila riječ Strand. Za kodove slova služila im je kodirana abeceda. Bili su vrlo snalažljivi i sat njemačkog jezika postao je igra, a kodiranje odlična vježba pisanja.

8.b i 8.c razred izborne nastave njemačkoga jezika su pisali animiranu razglednicu u programu Scratch i služili se njemačkim jezikom kao temeljem razglednice, dio učenika 5. razreda su na nastavi engleskoga jezika osmišljavali Scratch animirane dijaloge u obliku razglednice kojima su predstavljali sebe, svoje prijatelje i grad, dok su ostali postali špijuni na jedan sat i uz pomoć kodirane abecede dešifrirali tekst o njima samima. Tako su na satu engleskoga jezika postali programeri i uspješno povezali najmanje 2 predmeta u školi, Informatiku i Engleski, a nisu zaboravili ni Geografiju niti Povijest kada su opisivali svoj grad. Svim učenicima uručeni su službeni certifikati EU Code Week 2019.

U Osnovnoj školi Dore Pejačević Našice u Našicama bilo je uključeno oko 90 učenika. Učenici osmih razreda su učili kako pomoću kodiranja mogu sažeti tekst o Australiji. Također su pomoću pripremljenih materijala koristeći programiranje (offline verziju programa Scratch) ponovili gradivo iz engleskog jezika.

Peti i osmi razredi su u programskom jeziku Scratch  izrađivali animirane razglednice u digitalnom obliku pomoću kojih su predstavili sebe, svoj grad, svoju zemlju i običaje. Svoje uratke su podijelili s ostalim sudionicima ovog projekta te tako saznali ponešto o znamenitostima i kulturi drugih zemalja Europske unije, ali su također imali priliku vrednovati svoj rad i rad svojih vršnjaka. Kaže se da slika govori tisuću riječi, pa se iz priloženih slika može vidjeti da su učenici istinski uživali u ovakvom načinu rada, bili izuzetno motivirani, zainteresirani i aktivni. Na kraju su zasluženo dobili potvrde o sudjelovanju.

Dojmovi su izuzetno pozitivni i za učenike i za učiteljice te će se ovakav način učenja stranih jezika zasigurno nastaviti u ove dvije škole. Preporučujemo i ostalim školama da se ubuduće uključe u aktivnosti Europskog tjedna programiranja.

 

Autorice: Željka Starčević i Alenka Taslak, profesorice engleskog i njemačkog jezika i književnosti

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Dan škole: Učimo mi kroz poduzetništvo svi!

U Osnovnoj školi Vinica, 24. travnja nastava se odvijala u kreativnom i aktivnom tonu. Obilježili smo Dan škole drugačijim oblikom nastave koja je tog dana pružila mnogo više od tradicionalnog učenja. Već 5. godinu za redom obilježavamo taj dan Kvizom znanja za učenike 7. razreda te predstavljanjem Markovog sajma kojim potičemo i razvijamo dječju maštu, kreativnost i poduzetništvo.

 

Čitajmo s razumijevanjem na materinskom i stranom jeziku

Na početku nove školske godine učitelje, učenike, a i roditelje čekaju novi izazovi. Učiteljica njemačkoga jezika Marija Galović za sve vas pripremila je seriju tekstova o vještini čitanja koja je nužna za sve predmete, usvaja se tijekom cijeloga života, a na nastavi materinskoga i stranih jezika na njoj je poseban naglasak i obuhvaćena je kurikulima tih predmeta.

 

Webučionica 2.0 i razvijanje digitalnih kompetencija

  Učenici od 5. do 8. razreda, a povremeno i učenici od 1. do 4. razreda, zajedno s nastavnicom engleskog jezika Adrijanom Roždijevac iz Osnovne škole „Josip Kozarac” Soljani sudjelovali su ove nastavne godine u eTwinning projektu pod nazivom „Webclassroom/Webučionica 2.0” autorice Sandre Vuk. Projekt je trajao cijelu nastavnu godinu, a u njemu je sudjelovalo preko 260 škola partnera iz Hrvatske, Bosne i Hercegovine, Srbije, Sjeverne Makedonije, Njemačke i Turske.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Naomi Simmons, Tamzin Thompson and Jenny Quintana
udzbenik
Maja Oltran, Ivana Mesarić, (Daška Domljan)