Putovanje prema sigurnijem internetu: eTwinning projekt "e-Tales of Safety - A Journey Towards Online Responsibility" | Profil Klett

02. lipanj 2025.

Putovanje prema sigurnijem internetu: eTwinning projekt "e-Tales of Safety - A Journey Towards Online Responsibility"

Autor: Amrita Bocek

Učenici 7.a i 7.b razreda Osnovne škole kneza Trpimira iz Kaštel Gomilice ove školske godine sudjeluju u međunarodnom eTwinning projektu pod nazivom e-Tales of Safety – A Journey Towards Online Responsibility, pod vodstvom učiteljice engleskog jezika Tine Parać.

Projekt okuplja čak 31 školu iz 13 europskih zemalja, uključujući Bugarsku, Češku, Grčku, Italiju, Mađarsku, Poljsku, Portugal, Rumunjsku, Slovačku, Sloveniju, Srbiju, Tursku i Hrvatsku. U njemu učenici komuniciraju, razmjenjuju ideje i surađuju sa svojim vršnjacima kako bi zajedno učili o sigurnijem i odgovornijem korištenju interneta.

Zašto je projekt važan?

U svijetu koji je sve više digitaliziran, mladi se svakodnevno susreću s izazovima poput dezinformacija, internetskih prijevara, elektroničkog nasilja i ovisnosti o društvenim mrežama. Projekt e-Tales of SafetyA Journey Towards Online Responsibility  ima za cilj pomoći učenicima da prepoznaju te opasnosti, razviju kritičko razmišljanje i steknu digitalne vještine potrebne za sigurno kretanje online prostorom.

Radionice i kreativno stvaralaštvo

Na početku projekta učenici su sudjelovali u dvjema uvodnim radionicama: „Sigurnost na internetu” i „Kreativno pisanje i uporaba umjetne inteligencije“, koje su osmislile koordinatorice projekta Burcu Altiparmak Ekinci i Anna Jałoszewska. Kroz radionice su učenici učili kako na kreativan način koristiti digitalne alate, uz poseban naglasak na sigurnost.

Međunarodni timovi i rad s umjetnom inteligencijom

Jedan od najinovativnijih dijelova projekta je stvaranje digitalne knjige pomoću alata Book Creator. Učenici rade u međunarodnim timovima od dvoje do troje, koristeći umjetnu inteligenciju za generiranje slika koje prikazuju svakodnevne situacije. Sve to rade na engleskom jeziku, a svoje priče i ilustracije unose direktno u e-knjigu.

Ovaj pristup ne samo da potiče kreativnost i jezične vještine, već učenike upoznaje i s mogućnostima (i ograničenjima) AI tehnologije, razvijajući njihovu digitalnu i tehničku pismenost.

Priče s porukom

U drugoj fazi projekta učenici su, podijeljeni u sedam međunarodnih grupa, stvarali priče s važnim temama – od internetskih prijevara i lažnih vijesti do problema ovisnosti o društvenim mrežama i utjecaja umjetne inteligencije. Kroz te priče, učenici šalju jasne moralne poruke o odgovornosti, empatiji, poštovanju i brizi za druge u digitalnom svijetu.

Širi utjecaj projekta

Ovaj projekt nadilazi učionicu. Učenici stječu ne samo tehničke i kreativne vještine, već i svijest o važnosti sigurnog ponašanja na internetu. Uče kako donositi odgovorne odluke i promišljeno koristiti digitalne alate, dok istovremeno grade mostove suradnje s vršnjacima diljem Europe.

Na kraju, eTwinning projekt e-Tales of Safety - A Journey Towards Online Responsibility nije samo edukativni projekt – to je konkretan korak prema stvaranju sigurnijeg, svjesnijeg i humanijeg digitalnog okruženja za sve mlade korisnike interneta.

Tina Parać, prof., učitelj savjetnik

OŠ kneza Trpimira – Kaštel Gomilica

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Kamishibai superheroes

drugašići uživaju u izvođenju Super Suzy kao kamišibaj priče

Učenici 2. a razreda Osnovne škole Grigora Viteza i njihova učiteljica Kristina Elez ugostili su 27. svibnja 2024. goste iz uredništva za Engleski jezik Profil Kletta. Daška Domljan, jedna od autorica udžbeničkog serijala New Building Blocks, održala je učenicima radionicu kamišibaja.

I'm game! - Uzbudljiva radionica društvenih igara: učenje i zabava kroz engleski jezik

Ova inovativna radionica pružila je učenicima priliku da razvijaju svoje jezične vještine dok su istovremeno uživali u timskom radu i zabavi. Prije samog igranja društvenih igara, učenici su se upustili u analizu primjera i pravila za korištenje glagola "used to". Kroz primjere i razgovor o svojim omiljenim društvenim igrama, igrama iz djetinjstva te kroz opisivanje svojih najdražih igara, učenici su aktivno sudjelovali u procesu učenja.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja