Različitosti nas povezuju: osvrt na studijsko putovanje u Mađarsku | Profil Klett

28. lipanj 2017.

Različitosti nas povezuju: osvrt na studijsko putovanje u Mađarsku

Autor: Doroteja Vojedilov

Od rujna prošle godine naša škola, OŠ Višnjevac, uključena je u Erasmus+ projekt pod nazivom „Read for Fun, Fun to Read.“ Osim nas, u ovaj projekt uključeno je još pet zemalja: Portugal, Španjolska, Mađarska, Turska i Latvija. 

 

Nakon što smo posjetili predivnu Rigu i nezaboravnu Malagu, na red je došlo i naše treće putovanje i to u glavni grad Mađarske. Znali smo da je Budimpešta predivan grad, no u odličnom društvu i sjajnoj organizaciji naših domaćina, doživjeli smo je na jedan novi način.

 

Kreativno pisanje

Cilj našeg projekta je razvijati navike čitanja kod naših učenika, a do tog cilja planiramo doći kroz niz različitih aktivnosti. S obzirom na to da je čitanje povezano s pisanjem, tema ovog susreta bilo je kreativno pisanje. Započeli smo lakšim aktivnostima koje su nas trebale motivirati za ozbiljnije stvaralaštvo. Sa samo jednim dugmetom u ruci i bezgraničnom maštom, nas dvadesetak sudionika napisalo je dvadeset zanimljivih i toplih priča. Do petka smo već imali ozbiljne literarne radove koje smo jedni pred drugima čitali u klubu Nyitott Műhely, gdje se inače okupljaju umjetnici i gdje predstavljaju svoja djela.

Upoznavanje s mađarskom kulturom

Naravno da smo u tih pet dana boravka u Mađarskoj povezali ugodno s korisnim, tako da smo uživali u poznatim i nešto manje poznatim mađarskim jelima, sudjelovali u koncertu tradicionalne glazbe i plesa, posjetili Szentendre i Visegrád, predivna mjesta koja su nam ispričala dio mađarske povijesti i približila kulturu ove susjedne nam zemlje. Sudjelovali smo u predivnoj radionici u Muzeju književnosti te posjetili tri različite škole i saznali više o obrazovnom sustavu u Mađarskoj.

Domaćini sljedećeg susreta

Svakom susretu se iznimno veselimo, a na kraju svakoga smo još zadovoljniji i bogatiji iskustvom i znanjem. Nas učitelje iz šest vrlo različitih zemalja povezala je ista želja: probuditi u našim učenicima ljubav prema knjizi, prema čitanju i stvaranju. Iako bi se moglo činiti da je teško uskladiti šest različitih kultura i šest različitih jezika, moram priznati da su nas te različitosti u stvari neprestano povezivale i obogaćivale. Pred nama je dugo, toplo ljeto tijekom kojega upravo naša škola treba osmisliti i organizirati novi susret na kojem ćemo još bolje učvrstiti našu suradnju i prijateljstvo.

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Micro:bitno promatranje pčela i oprašivanja

Mnogo je biljaka prilagođeno oprašivanju uz pomoć kukaca. Postoje razni kukci koji oprašuju cvjetove ali ekonomski najvažnije su pčele jer proizvode med koji je vrijedan prehrambeni proizvod. No od kudikamo je veće važnosti broj kultiviranih i drugih biljaka koje ovise o pčelinjem oprašivanju.

 

Trenutačno opada broj pčela dok su neke vrste bumbara izumrle. Za to opadanje postoji nekoliko razloga, uključujući gubitak staništa, bolest ili nestručnu primjenu pesticida.

Vrednovanje na daljinu

Uoči uskrsnog tjedna, MZO je objavilo Upute za vrednovanje i ocijenjivanje tijekom nastave na daljinu, a sljedeći tjedan posvećen je ponavljanju i planiranju. Upute su namijenjene učiteljima, ali i učenicima te roditeljima/starateljima jer u ovim se potpuno novim i nepredvidljivim okolnostima poziva na suradnju i partnerstvo svih sudionika u edukaciji djece i mladih, pa tako i nakladnika edukativnih izdanja.

Učenje na znanstveni način

Kada razmišljamo o „učenju“ u umu nam se vjerojatno javljaju slične slike: dugi, beskrajni sati sjedenja na istome mjestu, zadubljivanje nad istim gradivom i gotovo očajnički pokušaji da se to zapamti. Na te se zamorne načine učenja nerijetko gleda kao prokušane i prave, unatoč nepostojanju stvarnih znanstvenih činjenica koje bi to potvrdile.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja