Samovrednovanje učenika | Profil Klett

05. lipanj 2017.

Samovrednovanje učenika

Autor: Ružica Ambruš-Kiš

Je li samovrednovanje učenika na kraju nastavne godine uobičajena praksa nastavnog procesa glazbene kulture među učenicima vaših razreda?

Priredili smo evaluacijski listić koji po potrebi možete proširivati i usmjeriti pitanjima vezanim uz specifičnosti vaše glazbene nastave.

Ovakav je postupak samovrednovanja naročito korisno provesti prije zaključivanja ocjena kao provjera učenikovog stava o njegovoj uspješnosti na glazbenoj nastavi.

  • U kojem sam području glazbene nastave najuspješnija/i: pjevanje, sviranje, slušna analiza, pokret/ples, stvaranje glazba, teorijska znanja?
  • U kojim sam se projektima tijekom školske godine naročito istaknula/o?
  • Na kojim sam koncertima i kazališnim predstavama bila/o tijekom školske godine?
  • Dolaze li moje kompetencije više do izražaja u samostalnome radu ili grupnim aktivnostima?
  • U kojim područjima glazbene nastave imam sposobnosti polučiti bolje rezultate?
  • Kakvo ponašanje, koje vještine i znanja mogu ubuduće doprinijeti mojoj boljoj ocjeni?
  • Koji su bili moji loši trenuci na glazbenoj nastavi? Jesam li ih popravila/o?
  • Koju ocjenu mislim da sam zaslužila/o iz glazbenog ove godine?

Obrazloženje ocjene:

Refleksija učenikovog uspjeha

Prije nego im vi saopćite i obrazložite svoju ocjenu možete provesti i vršnjačko vrednovanje sa slično sastavljenim pitanjima.

Jednako korisno je nakon zaključivanja ocjene Vaša povratna informacija i obrazloženje ocjene učeniku. Nastojte da ona bude što specifičnija, s jasno određenim područjima nastave i sposobnostima učenika u kojima je dobar i u kojima može biti još bolji/a.

Evaluacija rada učitelja

Učitelji iskreni i otvoreni u komunikaciji te ostvarenog suradničkog rada i asertivnog odnosa s učenicima zatražit će od učenika na kraju nastavne godine i povratnu informaciju o svom radu.

Pritom im možete dati i natuknice što vas naročito zanima:

  • vaš način komunikacije s učenicima i ozračje na nastavi glazbene kulture,
  • komunicirate li ravnopravno i pravedno sa svim učenicima u razredu,
  • njihovo zadovoljstvo metodama i oblicima rada koje primjenjujete na nastavi,
  • prostor koji dajete njima u izborima što i kako će se raditi na nastavi sukladno otvorenom modelu nastave,
  • vaša iskrena znatiželja i podrška za ostvarenim rezultatima u nastavi,
  • poštivanje vremena tijekom nastavnog procesa i drugo.
Završna aktivnost

Završite nastavni proces glazbene kulture s učenicima omiljenim aktivnostima, skladbama, skladateljima i izvođačima.

Ponudite im izazove za njihov suživot s glazbom tijekom ljeta: ljetni festivali, ljetne međunarodne škole, učenje novog glazbala, zajedničko muziciranje u grupi koju će oformiti, folklorno društvo ili zbor u čiji će se rad uključiti, značajni koncerti koje će posjetiti tijekom ljeta i drugo.

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Ružica Ambruš-Kiš, Ana Janković, Željkica Mamić
udzbenik
Ružica Ambruš-Kiš, Nataša Perak Lovričević, Ljiljana Ščedrov