Slikovnica o medijskoj pismenosti | Profil Klett

11. srpanj 2022.

Slikovnica o medijskoj pismenosti

avatar
Autor:

Autorice: učiteljica razredne nastave Melita Ković i pedagoginja Miljenka Bujas

 

U svibnju ove godine,  u organizaciji Agencije za elektroničke medije i UNICEF-a, a pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture medija te Ministarstva znanosti i obrazovanja, održani su 5. Dani medijske pismenosti. Ove su godine u fokusu bili kritičko razmišljanje, prepoznavanje dezinformacija, razumijevanje utjecaja influencera te prikrivenog oglašavanja i algoritama na živote građana.

Naša je želja učenike naučiti više o raznovrsnim vještinama iz područja medijske pismenosti. Zato smo ove godine odlučile učenike upoznati s procesom nastajanja slikovnice i potaknuti ih da naprave svoju. Tema slikovnice bila je medijska pismenost, odnosno štetnost pretjeranog provođenja vremena na mobitelima (ekranima).

Uz pomoć obrazovnih materijala s portala Medijske pismenosti pripremile smo kratko predavanje o medijima i medijskoj pismenosti. Pogledali smo videozapis o pripremi slikovnice, a nakon tog krenuli u pripremu svoje.

Kroz razgovor s učenicima odlučili smo koja će biti poruka i tema naše slikovnice. Učenici su izabrali likove i davali svoje prijedloge za sadržaj priče. Zatim su podijelili zadatke i prionuli na posao. Glavni lik je pas koji je postao superjunak tako što je svojoj vlasnici Lauri ukrao mobitel i vratio je druženju s prijateljima.

 

Uz našu podršku, učenici su se jako dobro snašli u zadatku, bili zainteresirani i aktivni. Slikovnica je pripremljena u Book creatoru. U izradi slikovnice koristili smo se fontom koji mogu čitati i učenici s disleksijom. Slikovnica je dostupna na poveznici Slikovnica.

Vjerujemo da ona može biti koristan materijal u poučavanju djece o medijskoj pismenosti i poticaj za stvaranje vlastite slikovnice.

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Zašto smo pod stresom?

Kada je učestao i neadekvatno reguliran, može negativno utjecati na osobno zdravlje, odnose i profesionalnu učinkovitost. Učitelji su svakodnevno izloženi brojnim stresorima, a pritom se od njih očekuje emocionalna stabilnost, profesionalna smirenost i stalna prilagodba promjenama u obrazovnom sustavu.

Suradničko učenje u nižim razredima osnovne škole

Pri planiranju svog rada učitelji ponekad požele mijenjati načine poučavanja. Želja za realizacijom dinamičnijega nastavnog sata nosi sa sobom promjene u poučavanju i stavljanje učenika u aktivniju ulogu u nastavnom procesu. Rad u skupinama rješenje je za takav nastavni sata, a za posljedicu ima usmjerenost učenika jednih prema drugima, jačanje prijateljstva i osjećaja odgovornosti prema izvršavanju zadatka, te poboljšanje komunikacije među članovima skupine i suradničko učenje.  

Savjeti i mali trikovi za učitelje u dvorani

Ponekad nam je potreban samo mali poticaj da podignemo svoju razinu motivacije. Kad uđemo u rutinu i čini nam se da nam je svaki dan u školi isti, dobro je baciti pogled na savjete za početnike. Nakon više od dvadeset godina u nastavi još čuvam svoje bilješke s fakulteta. Ponekad ih prelistam i uvijek nađem nešto što mi je baš u tom trenutku korisno. Zato sam odlučila podijeliti s vama nekoliko savjeta kojima si ja podižem motivaciju.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Ćosić, Janda-Abbaci, Sudar
udzbenik
Vesna Budinski, Martina Kolar Billege, Gordana Ivančić, Vlatka Mijić, Nevenka Puh Malogorski
udzbenik
Ana Janković, Željkica Mamić, Ružica Ambruš Kiš
udzbenik
Sanja Škreblin, Sanja Basta, Nataša Svoboda Arnautov