Mjesec hrvatskog jezika u Osnovnoj školi Blaža Tadijanovića | Profil Klett

03. travanj 2018.

Mjesec hrvatskog jezika u Osnovnoj školi Blaža Tadijanovića

avatar
Autor: Marina Krijan

Povodom Mjeseca hrvatskoga jezika u Osnovnoj je školi ''Blaž Tadijanović'', Slavonski Brod, održana Književna večer pod motom ''Pjesnik se rađa, a zaljubljenik u poeziju postaje''. Ovu su književnu večer organizirale učiteljice Marina Krijan (učiteljica razredne nastave) i Zdravka Čuljak (učiteljica hrvatskog jezika i književnosti). Gost večeri bio je autor zbirke pjesama Zrno pijeska, Željko Krijan. Ta je zbirka pjesama predstavljena 2017. u Gradskoj knjižnici Slavonski Brod u sklopu obilježavanja Mjeseca hrvatske knjige.

Učenici  petih, sedmih i osmih razreda interpretirali su pjesme iz autorove zbirke pjesama Zrno pijeska. U svojoj zbirci pjesama autor piše o životu, čovjeku, ljubavi, zavičaju i domovini. Pjesma Klupa u parku, koju su učenici interpretirali na Književnoj večeri, je 2004. poslana na međunarodni natječaj Erato 04 i uvrštena u Zbirku najljepših lirskih pjesama na hrvatskom jeziku.

 

Neki su naši učenici, motivirani pjesmama iz zbirke Zrno pijeska, napisali svoje pjesme. Jedna je učenica petog razreda, nakon čitanja pjesama na satu, ilustrirala pjesničke slike iz zbirke Željka Krijana. Zbirka je podijeljena u pet cjelina, a ona je za svaku pjesmu iz pojedine cjeline ilustrirala jednu pjesničku sliku, onako kako ih doživljava i vidi.

Još je jedan učenik petog razreda na Eko-kreativnoj radionici izradio modele motiva iz autorovih pjesama (Magla, Sava, Klupa u parku, Oči, Snivah raj…) koji su također izloženi u školi.

Na poticaj su učiteljice Marine Krijan učenici trećih razreda napisali svoje literarne radove na temu Moć prijateljstava te ih pročitali na Književnoj večeri.

 

Književna večer protekla je u ugodnom druženju ljubitelja poezije i onih koji će to tek postati. Družili su se učenici različitih uzrasta, iznosili svoja mišljenja, razvijali govorne vještine te podigli razinu svijesti o važnosti očuvanja temelja hrvatskoga nacionalnoga identiteta: materinskoga jezika - što je i cilj Mjeseca hrvatskoga jezika. Uz te ciljeve povezan je i likovni izričaj te kreativna izrada modela motiva, koji čine dobru korelaciju među nastavnim predmetima.

Ova je književna večer bila otvorena za sve zainteresirane, tako da su uz ravnateljicu škole, učitelje  i učenike bili prisutni i roditelji te bake i djedovi. Na taj je način uspostavljena i međugeneracijska povezanost.

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Interpretacija romana Kiklop u nastavi i pisanje školskoga eseja

Na Županijskom stručnom vijeću u Pazinu 8. veljače 2018. godine održano je predavanje i radionica za profesore Hrvatskoga jezika na temu Čovjek i svijet u rukama Polifema u Marinkovićevu Kiklopu. Naglasak je bio na primjeni metodičkih postupaka u nastavi, osmišljavanju strukture sata služeći se različitim metodama i strategijama, na raspravljanju o aktualnim problemima kojima se roman bavi te na pisanju školskoga eseja na državnoj maturi.

 

Zanima nas

Nove ideje za pozitivno školsko ozračje

Stručni posjeti inozemnim školama u sklopu mnogobrojnih projekata koje Osnovna škola Jurja Dobrile iz Rovinja provodi unutar programa Erasmus+ pokazali su se vrlo uspješnima u osmišljavanju novih načina i metoda poučavanja učenika. Jedna od takvih svakako je i zornost u nastavi pa smo ove školske godine u sklopu projekta Dvije strane Gaussa, po uzoru na sjevernoeuropske škole, našim stepenicama dodijelili i vizualnu ulogu.

Obrazovanje u Dubrovačkoj Republici

U sklopu rubrike za Hrvatski jezik, u desetom će se mjesecu obilježiti Dan učitelja koji je svojevrsna prigoda da se podsjetimo koliko je učiteljski poziv kreativan, plemenit i važan za društveni napredak. Na to navode i početci obrazovanja u Dubrovačkoj Republici vezani uz prvu  polovicu 14. stoljeća. U to je vrijeme, naime, već postojala prva javna škola koju su pohađali dubrovački mladići.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Vesna Budinski, Martina Kolar Billege, Gordana Ivančić, Vlatka Mijić, Nevenka Puh Malogorski
udzbenik
Katherine Paterson
udzbenik
Gordana Lovrenčić-Rojc, Ela Družijanić Hajdarević, Valentina Lugomer, Zorica Lugarić
udzbenik
Vesna Budinski, Katarina Franjčec, Saša Veronek Germadnik, Marijana Zelenika Šimić, Ivana Lukas

Komentari

Slika korisnika zrinski-frankopan

Iz navedenog vidimo kolike su mogućnosti kreiranja cjelovitog učenja u nastavi. Potencijal učenika je ogroman i on se u potpunosti može ostvariti samo ako je učenik istinski zainteresiran za ono što radi. A cjelovito učenje se i u ovom slučaju pokazalo kao drukčiji pristup, pristup kroz neposredno iskustvo i primjenu različitih oblika rada i strategija učenja. Stoga podržavam i pohvaljujem učiteljice na inovativnom pristupu pri organizaciji ove književne večeri. Samo naprijed...