Mjesec hrvatskog jezika u Osnovnoj školi Blaža Tadijanovića | Profil Klett

03. travanj 2018.

Mjesec hrvatskog jezika u Osnovnoj školi Blaža Tadijanovića

avatar
Autor: Marina Krijan

Povodom Mjeseca hrvatskoga jezika u Osnovnoj je školi ''Blaž Tadijanović'', Slavonski Brod, održana Književna večer pod motom ''Pjesnik se rađa, a zaljubljenik u poeziju postaje''. Ovu su književnu večer organizirale učiteljice Marina Krijan (učiteljica razredne nastave) i Zdravka Čuljak (učiteljica hrvatskog jezika i književnosti). Gost večeri bio je autor zbirke pjesama Zrno pijeska, Željko Krijan. Ta je zbirka pjesama predstavljena 2017. u Gradskoj knjižnici Slavonski Brod u sklopu obilježavanja Mjeseca hrvatske knjige.

Učenici  petih, sedmih i osmih razreda interpretirali su pjesme iz autorove zbirke pjesama Zrno pijeska. U svojoj zbirci pjesama autor piše o životu, čovjeku, ljubavi, zavičaju i domovini. Pjesma Klupa u parku, koju su učenici interpretirali na Književnoj večeri, je 2004. poslana na međunarodni natječaj Erato 04 i uvrštena u Zbirku najljepših lirskih pjesama na hrvatskom jeziku.

 

Neki su naši učenici, motivirani pjesmama iz zbirke Zrno pijeska, napisali svoje pjesme. Jedna je učenica petog razreda, nakon čitanja pjesama na satu, ilustrirala pjesničke slike iz zbirke Željka Krijana. Zbirka je podijeljena u pet cjelina, a ona je za svaku pjesmu iz pojedine cjeline ilustrirala jednu pjesničku sliku, onako kako ih doživljava i vidi.

Još je jedan učenik petog razreda na Eko-kreativnoj radionici izradio modele motiva iz autorovih pjesama (Magla, Sava, Klupa u parku, Oči, Snivah raj…) koji su također izloženi u školi.

Na poticaj su učiteljice Marine Krijan učenici trećih razreda napisali svoje literarne radove na temu Moć prijateljstava te ih pročitali na Književnoj večeri.

 

Književna večer protekla je u ugodnom druženju ljubitelja poezije i onih koji će to tek postati. Družili su se učenici različitih uzrasta, iznosili svoja mišljenja, razvijali govorne vještine te podigli razinu svijesti o važnosti očuvanja temelja hrvatskoga nacionalnoga identiteta: materinskoga jezika - što je i cilj Mjeseca hrvatskoga jezika. Uz te ciljeve povezan je i likovni izričaj te kreativna izrada modela motiva, koji čine dobru korelaciju među nastavnim predmetima.

Ova je književna večer bila otvorena za sve zainteresirane, tako da su uz ravnateljicu škole, učitelje  i učenike bili prisutni i roditelji te bake i djedovi. Na taj je način uspostavljena i međugeneracijska povezanost.

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Čitajmo s razumijevanjem na materinskom i stranom jeziku

Na početku nove školske godine učitelje, učenike, a i roditelje čekaju novi izazovi. Učiteljica njemačkoga jezika Marija Galović za sve vas pripremila je seriju tekstova o vještini čitanja koja je nužna za sve predmete, usvaja se tijekom cijeloga života, a na nastavi materinskoga i stranih jezika na njoj je poseban naglasak i obuhvaćena je kurikulima tih predmeta.

 

Razumijem li što čitam? – 7 ključeva čitanja s razumijevanjem

Svakodnevno se suočavamo s činjenicom koliko je čitanje temeljna vještina koja je neizbježna u svim područjima života. Bez visoke razine čitalačke pismenosti, za svakog učenika nije moguće postići uspjeh u školi niti se obrazovati i usavršiti u bilo kojem profesionalnom području. U procesu razvijanja čitalačke pismenosti, uz strategije razumijevanja pročitanog, postoji i šest glavnih ključeva odnosno tehnika koje nam mogu dodatno pomoći u razumijevanju pročitanog teksta.

Zanima nas

Strip: virtualna komunikacija na društvenim mrežama

Učenicima osmih razreda Osnovne škole Samobor strip je poslužio kao medij putem kojega su iznijeli iskustva i stavove o komunikaciji na društvenim mrežama među mladima. Na poticaj učitelja Slavena Jurića, učenici su obilježili Dan ružičastih majica i pridružili se borbi protiv vršnjačkog nasilja te upozorili na negativne pojave koje donosi tehnologija u svakodnevnom životu mladih.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Vesna Budinski, Suzana Delić, Marina Diković, Gordana Ivančić, Martina Kolar Billege
udzbenik
Ivana Brlić-Mažuranić
udzbenik
Sanja Škreblin, Sanja Basta, Nataša Svoboda Arnautov
udzbenik
Gordana Begović Ikica

Komentari

Slika korisnika zrinski-frankopan

Iz navedenog vidimo kolike su mogućnosti kreiranja cjelovitog učenja u nastavi. Potencijal učenika je ogroman i on se u potpunosti može ostvariti samo ako je učenik istinski zainteresiran za ono što radi. A cjelovito učenje se i u ovom slučaju pokazalo kao drukčiji pristup, pristup kroz neposredno iskustvo i primjenu različitih oblika rada i strategija učenja. Stoga podržavam i pohvaljujem učiteljice na inovativnom pristupu pri organizaciji ove književne večeri. Samo naprijed...