Što je slobodna ili nestrukturirana igra? | Profil Klett

Ilustracija: Wolfgang Eckert, Pixabay

07. veljača 2020.

Što je slobodna ili nestrukturirana igra?

avatar
Autor:

Igraju li se današnja djeca? Prestaje li igra polaskom u školu? Očekuje li se od nas odraslih da osmišljavamo aktivnosti za djecu baš uvijek? Primjer slobodne igre može se vidjeti svaki tjedan u maloj Područnoj školi Razbojište, koja se uključila u međunarodnu akciju Global School Play Day. 

 

Pripremila Tajana Tomoković, učiteljica njemačkog jezika u OŠ Hinka Juhna Podgorač

 

Svaki petak odlazim u PŠ Razbojište u 4. razred održati nastavu Njemačkoga jezika. Malena seoska škola sa sve manje učenika izuzetno je topla što zbog grijanja na drva, što zbog topline koju u sebi nose djeca i cijela zajednica. Prije početka nastave učenici sjednu na pod, privuku kutiju s tim posebnim kockicama (koje čak i nisu kockice) i slažu, preslaguju, dijele, izmjenjuju, igraju se. I nije bilo petka da oni te kockice nisu presložili. I generacije se mijenjaju, djeca rastu, odlaze u matičnu školu, ali kockice su tu, vjerno potiču svaku novu generaciju djece na slobodnu igru. Te su kockice u posljednjih 20 godina postale i cvijet, i robot, i pištolj, i zvrk i sve što dječja mašta može zamisliti. Bilo je tu i svađe, ali i rješavanja razmirica i tako u krug, kako treba biti kad se djeca igraju bez uplitanja odraslih. Stari svijet bi rekao „dječja posla".

 

Slobodna ili nestrukturirana igra je igra koja nema pravila, nema ciljeva ni očekivanja. Djeca sama osmišljavaju, sudjeluju, izgrađuju, stvaraju i na taj način razvijaju maštu i kreativnost. Kroz slobodnu igru djeca se uče timskom radu, dijeljenju, pregovaranju, rješavanju sukoba i zastupanju svojih interesa.

 

Djeca koja provode više vremena u nestrukturiranoj igri imaju i sposobnosti dužeg zadržavanja pažnje, a pritom uče uloge kao što su vođa i donositelj odluka.

Akcija Global School Play Day

 

Bezbroj puta smo se pitali koja je čar u tim kockicama? Možda nije u kockicama čar nego u slobodnoj igri? Nakon 20 godina vjernog služenja djeci i slobodnoj igri, kockice su se pokidale, ostalo ih je vrlo malo pa su učiteljice odlučile nabaviti nove. Nisu kao stare, ali su jednako dobar poticaj slobodnoj igri koje će pamtiti nove generacije učenika Područne škole Razbojište i njihove učiteljice Silvana Šarić i Ljubica Đurić.

 

Na temu slobodne igre pokrenuta je prije pet godina međunarodna akcija Global School Play Day https://www.globalschoolplayday.com kojom se želi osvijestiti važnost slobodne igre u školama. Ove godine se obilježavao 5. veljače i u akciju je uključeno gotovo pola milijuna učenika iz 73 zemlje svijeta. Uključili smo se i mi.

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

7 preporuka za roditelje – kako potaknuti razvoj čitalačke pismenosti kod djeteta?

Iako u razvijanju čitalačke pismenosti škola ima iznimno važnu ulogu, znanstvenici i stručnjaci ipak tvrde da ljubav prema čitanju i razvijanje sposobnosti čitanja započinje i završava – kod kuće te da su roditelji vrlo važan čimbenik koji ima ključnu ulogu u savladavanju vještine čitanja i poticanju čitalačkih navika.

Europski dan jezika

Svi mi „ljubitelji“ i poznavatelji stranih jezika, ponosni smo što imamo svoj dan u godini: 26. rujna slavi se Europski dan jezika. Teacheri i teacherice, Lehrer i Lehrerinnen uglavnom taj dan obilježe u učionici sa svojim učenicima kako bi ukazali na važnost poznavanja stranih jezika.

Zanima nas

Kako pomoći učenicima da neuspjeh pretvore u uspjeh

Ususret novoj školskoj godini učiteljica engleskoga i njemačkoga jezika Ksenija Todorović iz vlastitog iskustva savjetuje kako pomoći učenicima da prihvate svoju osobnu odgovornost za neuspjeh na putu do uspjeha te razviju svoje potpune potencijale i postanu odgovorni građani našeg društva.

 

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Gordana Barišić Lazar, Sanja Ivančić Ajkholt, Danica Holetić
udzbenik
Ušćumlić Danica