Što je slobodna ili nestrukturirana igra? | Profil Klett

Ilustracija: Wolfgang Eckert, Pixabay

07. veljača 2020.

Što je slobodna ili nestrukturirana igra?

avatar
Autor:

Igraju li se današnja djeca? Prestaje li igra polaskom u školu? Očekuje li se od nas odraslih da osmišljavamo aktivnosti za djecu baš uvijek? Primjer slobodne igre može se vidjeti svaki tjedan u maloj Područnoj školi Razbojište, koja se uključila u međunarodnu akciju Global School Play Day. 

 

Pripremila Tajana Tomoković, učiteljica njemačkog jezika u OŠ Hinka Juhna Podgorač

 

Svaki petak odlazim u PŠ Razbojište u 4. razred održati nastavu Njemačkoga jezika. Malena seoska škola sa sve manje učenika izuzetno je topla što zbog grijanja na drva, što zbog topline koju u sebi nose djeca i cijela zajednica. Prije početka nastave učenici sjednu na pod, privuku kutiju s tim posebnim kockicama (koje čak i nisu kockice) i slažu, preslaguju, dijele, izmjenjuju, igraju se. I nije bilo petka da oni te kockice nisu presložili. I generacije se mijenjaju, djeca rastu, odlaze u matičnu školu, ali kockice su tu, vjerno potiču svaku novu generaciju djece na slobodnu igru. Te su kockice u posljednjih 20 godina postale i cvijet, i robot, i pištolj, i zvrk i sve što dječja mašta može zamisliti. Bilo je tu i svađe, ali i rješavanja razmirica i tako u krug, kako treba biti kad se djeca igraju bez uplitanja odraslih. Stari svijet bi rekao „dječja posla".

 

Slobodna ili nestrukturirana igra je igra koja nema pravila, nema ciljeva ni očekivanja. Djeca sama osmišljavaju, sudjeluju, izgrađuju, stvaraju i na taj način razvijaju maštu i kreativnost. Kroz slobodnu igru djeca se uče timskom radu, dijeljenju, pregovaranju, rješavanju sukoba i zastupanju svojih interesa.

 

Djeca koja provode više vremena u nestrukturiranoj igri imaju i sposobnosti dužeg zadržavanja pažnje, a pritom uče uloge kao što su vođa i donositelj odluka.

Akcija Global School Play Day

 

Bezbroj puta smo se pitali koja je čar u tim kockicama? Možda nije u kockicama čar nego u slobodnoj igri? Nakon 20 godina vjernog služenja djeci i slobodnoj igri, kockice su se pokidale, ostalo ih je vrlo malo pa su učiteljice odlučile nabaviti nove. Nisu kao stare, ali su jednako dobar poticaj slobodnoj igri koje će pamtiti nove generacije učenika Područne škole Razbojište i njihove učiteljice Silvana Šarić i Ljubica Đurić.

 

Na temu slobodne igre pokrenuta je prije pet godina međunarodna akcija Global School Play Day https://www.globalschoolplayday.com kojom se želi osvijestiti važnost slobodne igre u školama. Ove godine se obilježavao 5. veljače i u akciju je uključeno gotovo pola milijuna učenika iz 73 zemlje svijeta. Uključili smo se i mi.

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Herbst, herzlich willkommen!

Jesen je predivno godišnje doba: nema šarenijega, plodnijeg i bogatijeg doba u cijeloj godini. To nam je poticaj i za razgovor o ovom godišnjem dobu na satima njemačkog jezika jer jesen je svakako neiscrpan izvor ideja: boje, jesenski plodovi, vremenske prilike, odjeća samo su neke od tema koje ćemo lako povezati uz ovo godišnje doba i time nastavu povezati sa svakodnevnim događajima.

7 preporuka za roditelje – kako potaknuti razvoj čitalačke pismenosti kod djeteta?

Iako u razvijanju čitalačke pismenosti škola ima iznimno važnu ulogu, znanstvenici i stručnjaci ipak tvrde da ljubav prema čitanju i razvijanje sposobnosti čitanja započinje i završava – kod kuće te da su roditelji vrlo važan čimbenik koji ima ključnu ulogu u savladavanju vještine čitanja i poticanju čitalačkih navika.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Ulrike Moritz, Margret Rodi, Lutz Rohrmann
udzbenik
Giorgio Motta, Silvia Dahmen, Ursula Esterl, Elke Körner
udzbenik
Barišić-Lazar Gordana