Što je slobodna ili nestrukturirana igra? | Profil Klett

Ilustracija: Wolfgang Eckert, Pixabay

07. veljača 2020.

Što je slobodna ili nestrukturirana igra?

avatar
Autor:

Igraju li se današnja djeca? Prestaje li igra polaskom u školu? Očekuje li se od nas odraslih da osmišljavamo aktivnosti za djecu baš uvijek? Primjer slobodne igre može se vidjeti svaki tjedan u maloj Područnoj školi Razbojište, koja se uključila u međunarodnu akciju Global School Play Day. 

 

Pripremila Tajana Tomoković, učiteljica njemačkog jezika u OŠ Hinka Juhna Podgorač

 

Svaki petak odlazim u PŠ Razbojište u 4. razred održati nastavu Njemačkoga jezika. Malena seoska škola sa sve manje učenika izuzetno je topla što zbog grijanja na drva, što zbog topline koju u sebi nose djeca i cijela zajednica. Prije početka nastave učenici sjednu na pod, privuku kutiju s tim posebnim kockicama (koje čak i nisu kockice) i slažu, preslaguju, dijele, izmjenjuju, igraju se. I nije bilo petka da oni te kockice nisu presložili. I generacije se mijenjaju, djeca rastu, odlaze u matičnu školu, ali kockice su tu, vjerno potiču svaku novu generaciju djece na slobodnu igru. Te su kockice u posljednjih 20 godina postale i cvijet, i robot, i pištolj, i zvrk i sve što dječja mašta može zamisliti. Bilo je tu i svađe, ali i rješavanja razmirica i tako u krug, kako treba biti kad se djeca igraju bez uplitanja odraslih. Stari svijet bi rekao „dječja posla".

 

Slobodna ili nestrukturirana igra je igra koja nema pravila, nema ciljeva ni očekivanja. Djeca sama osmišljavaju, sudjeluju, izgrađuju, stvaraju i na taj način razvijaju maštu i kreativnost. Kroz slobodnu igru djeca se uče timskom radu, dijeljenju, pregovaranju, rješavanju sukoba i zastupanju svojih interesa.

 

Djeca koja provode više vremena u nestrukturiranoj igri imaju i sposobnosti dužeg zadržavanja pažnje, a pritom uče uloge kao što su vođa i donositelj odluka.

Akcija Global School Play Day

 

Bezbroj puta smo se pitali koja je čar u tim kockicama? Možda nije u kockicama čar nego u slobodnoj igri? Nakon 20 godina vjernog služenja djeci i slobodnoj igri, kockice su se pokidale, ostalo ih je vrlo malo pa su učiteljice odlučile nabaviti nove. Nisu kao stare, ali su jednako dobar poticaj slobodnoj igri koje će pamtiti nove generacije učenika Područne škole Razbojište i njihove učiteljice Silvana Šarić i Ljubica Đurić.

 

Na temu slobodne igre pokrenuta je prije pet godina međunarodna akcija Global School Play Day https://www.globalschoolplayday.com kojom se želi osvijestiti važnost slobodne igre u školama. Ove godine se obilježavao 5. veljače i u akciju je uključeno gotovo pola milijuna učenika iz 73 zemlje svijeta. Uključili smo se i mi.

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Martinstag

Blagdan svetog Martina je u zemljama njemačkoga govornog područja dan koji posebno veseli najmlađe. Taj dan djeca sudjeluju u večernjoj povorci kroz svoje selo ili grad noseći u rukama lampione koje su prije izradili. U povorci često sudjeluje i jahač na konju zaogrnut crvenim plaštem, koji predstavlja samog svetog Martina. Prema legendi, Martin je podijelio svoj plašt sa siromahom kojeg je sreo na svom putu. Djeca pjevaju pjesme o svetom Martinu te se na kraju zaslade slatkim pecivom. 

Dan ujedinjenja Njemačke - projektni dan

Iz domene Međukulturnost kurikuluma njemačkog jezika, ove sam godine za temu razrednog projekta odabrala njemački državni praznik Tag der Deutschen Einheit (Dan ujedinjenja Njemačke) koji se obilježava od 1990. godine, četiri dana prije hrvatskog Dana neovisnosti. S obzirom na složenost teme projekt je predviđen za osme razrede, a iako se u Povijesti obrađuje tek na kraju godine, u tekstu pogledajte kako smo se snašli i uspješno obavili zadatak.

 

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Giorgio Motta, Silvia Dahmen, Elke Körner, Victoria Simons
udzbenik
Barišić-Lazar Gordana
udzbenik
Gordana Barišić Lazar, Sanja Ivančić Ajkholt
udzbenik
Gordana Begović Ikica