28. lipanj 2017.

Tko želi pronaći blago?

Autor: Adrijana Leko

Tko ne bi želio ići u potragu za blagom? Djeca su, bez obzira na dob, za ovaj oblik aktivnosti uvijek zainteresirana, dok će se i većina odraslih, ako im vrijeme i obveze dopuštaju, rado u njih upustiti. Potrage za blagom popularne su diljem svijeta, u SAD-u i Australiji ih često organiziraju u vrtićima i školama te su kao takve dio odgojno-obrazovnih strategija. Popularne su i kao strategije team buildinga u velikim korporacijama čime se želi postići bolja produktivnost, komunikacija i međusobna povezanost zaposlenika. Bez obzira radi li se o djeci ili odraslima ovakvim aktivnostima glavna okosnica je timski rad u kojem je važan način razmišljanja skupine te kreativno rješavanje problema u novim situacijama. Motivacija u potragama u većini slučaja nije upitna jer one slabije motivirane uvijek ponesu članovi tima s adrenalinom na visokom nivou. Potrage za blagom u svim navedenim kontekstima već su se odavno udomaćile i kod nas.

Pretražujući internet susrećemo dva oblika potrage za blagom: treasure hunt i scavenger hunt. Obje se prevode kao potrage za blagom, određenim predmetima no način organiziranja aktivnosti se razlikuje: u treasure hunt članovi tima slijede međusobno povezane tragove (poruke) te u konačnici dolaze do blaga, dok u scavenger hunt svaki tim u određenom vremenu treba pronaći što više predmeta s popisa. U oba slučaja svakom timu potrebno je osigurati nešto u što će spremiti pronađeno blago. To mogu biti košare, kutije, papirnate vrećice ili što god vam se nađe u blizini.

Ove potrage koristila sam u svom nastavnom radu kako u redovnoj tako i u  dodatnoj nastavi. Odlične su za učenike koji su tek krenuli u školu kao i za one starije. Posebno dobre pokazale su se kao aktivnosti koje sam provodila tijekom terenske nastave iako se vrlo uspješno mogu organizirati i u zatvorenom prostoru. Prvašićima sam organizirala potragu za plodovima jeseni ili predmetima kojima je zadano prvo slovo (prilikom rada na abecedi), dok sam kod starijih potragu iskoristila za orijentaciju prema stranama svijeta ili su tražili biljke i životinje travnjaka. U svakom slučaju pri organiziranju potrage trebate voditi računa o tragovima ili popisu kako ne bi bili dvosmisleni jer ih djeca vrlo lako krivo shvate. Pomoć u radu nude nam suvremene tehnologije (tableti, mobiteli) čijim korištenjem možemo izvrsno odrađivati ovakve aktivnosti.

Iako je škola nedavno završila i djeca su oslobođena većine obaveza, ove potrage mogu ih razveseliti i upotpuniti njihov ljetni odmor. U nastavku proučite neke ideje za ovu aktivnost:

  • Foto potraga – za ovu aktivnost potrebno je svakoj grupi ili paru osigurati mobitel, tablet ili fotoaparat. Napravite popis različitih predmeta s kojima svaki tim mora napraviti popularni selfie (npr. selfie svih članova tima ispred drveta, pokraj žutog automobila, s cvijetom u kosi…)  ili osmislite zanimljivu temu fotografije (fotografija lijeve cipele svih članova tima, fotografija članova tima koji su na njoj sakriveni..)
  • Potraga za bojama – aktivnost je posebno zanimljiva mlađem uzrastu. Kao popis poslužit će vam papir s naputkom i obojanim poljima. U aktivnosti je potrebno pronaći predmete zadanih boja koje će svaki tim spremiti u kutiju ili vrećicu koju ste im pripremili.
  • Potraga u susjedstvu – zanimljiva zbog toga što popis stvari koje trebaju timovi pronaći ne smiju uzeti iz svoje kuće. Trebaju pozvoniti kod susjeda i zamoliti da im ih poklone (dugme, olovku, vrećicu, plastičnu čašu, stare novine ili časopis…)
  • Potraga u prirodi – aktivnost u kojoj timovi mogu tražiti plodove jeseni, lišće određenog drveća, glatke ili hrapave predmete iz prirode, biljke na travnjaku, a ukoliko kombinirate foto potragu timovi mogu tražiti i razne životinje na određenom području.

Potraga na plaži – ako se za vrijeme ljetnih vrućina odlučite odmoriti na plaži to mjesto može biti odličan prostor potrage za blagom. Timovi mogu tražiti sunčane naočale, kremu za sunčanje, lopticu, japanke i slično.

Kod organiziranja potrage za blagom potreban vam je popis predmeta koje će timovi tražiti (u nekim im slučajevima dodatno pojasnite kako će stvari na kraju vratiti vlasnicima) i nešto u što će pronađeno blago spremiti ili u slučaju treasure hunt unaprijed osmislite tragove i sakrijte ih prije potrage (poruke sam spremala u plastične kutijice čokoladnih jaja pa su učenici točno znali što trebaju tražiti). Svim sudionicima polako objasnite pravila i ako želite, ograničite vrijeme. Svakako za sve, a posebno za pobjednike osigurajte barem slatke nagrade poput sladoleda ili dobro ohlađene voćne salate.

Vjerujem kako će vaši timovi, u kojoj god situaciji organizirali potragu za blagom, uživati u ovim aktivnostima. Kao roditelj zabavite se sa svojom djecom tijekom ljeta dok učiteljima i učenicima početak školske godine u rujnu organiziranjem potrage za blagom može početi na zabavan i opušteniji način nego inače.

Uživajte u ljetu i potragama za blagom, a ako ga budete tražili možda ga zaista i pronađete.

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Naša glazbena priča

Početni impuls nastanku projekta Naša glazbena priča dale su vesele, razigrane i znatiželjne okice novih prvašića koji su kročili početkom školske godine 2013./14. u razred učiteljice razredne nastave Silvane Crljen. Bila je to skupina izrazito muzikalnih učenika, kristalne intonacije i izvrsnih ritamskih sposobnosti.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Željkica Mamić, Ana Janković, Ružica Ambruš Kiš
udzbenik
Vesna Budinski, Marina Diković, Gordana Ivančić, Martina Kolar Billege
udzbenik
Ana Janković, Željkica Mamić, Ružica Ambruš Kiš