Staro za novo - igranje i ponavljanje | Profil Klett

10. svibanj 2018.

Staro za novo - igranje i ponavljanje

Autor: Adrijana Leko

Jedan od zahtjevnijih zadataka koji se stavlja pred učitelje nakon obrade nastavnih sadržaja je ponoviti i uvježbati ih. Često je tijekom ponavljanja teško postići aktivnost svih učenika kao i njihovu maksimalnu koncentraciju, pogotovo ako se nastava svede na klasično propitivanje, rješavanje zadataka ili odgovaranje na pitanja pisanim putem. Iako kod učenika nisu omiljeni, ovakvi načini rada su potrebni jer imaju svoje dobrobiti i korisnosti za ostvarivanje ishoda i stjecanje kompetencija.

Ono čemu učitelji (posebno mlađih učenika) pribjegavaju je uvođenje igre umjesto klasičnih metoda ponavljanja. Cilj je igre u nastavi unaprjeđivanje kvalitete nastavnog procesa, a tijekom satova ponavljanja i vježbanja ona ima veliku važnost jer uspostavlja aktivnije sudjelovanje učenika. Tako se često u nastavi nađu igre asocijacije, križaljke, obične ili didaktičke kocke, rebusi, kvizovi i sl. Nerijetka je pojava da i trendovske emisije dobiju svoju inačicu u školskim prostorima (poput aktualnih kvizova Milijunaš, Potjera). Slično je i s poznatim i općeprihvaćenim društvenim igrama (Čovječe ne ljuti se, Monopoly, Uno) koje se vrlo lako pretvaraju u korisno nastavno sredstvo.

Igra koju posebno vole moji učenici je ona s drvenim pločicama. Preoblikovali smo je za nastavu pa nam često služi za ponavljanje, a u matematici je omiljena za vježbanje automatizacije osnovnih računskih radnji poput tablice množenja i dijeljenja ili automatizacije zbrajanja i oduzimanja brojeva do 20. Igra se sastoji od 57 drvenih pločica koja svaka na sebi ima zalijepljeno pitanje ili matematički zadatak. Od pločica učenici slažu toranj u redove, u svaki red slažu tri pločice i to na način da ako su pločice u jednom redu okrenute u smjeru sjever-jug u redu iznad su okrenute u smjeru istok-zapad. Kada su sve pločice posložene igra može početi. Slično pravoj igri drvenog tornja i u ovoj igri treba jednom rukom pažljivo izvlačiti pločicu. S obzirom da je jedan od ciljeva igre proći svih 57 zadataka uveli smo pravilo da ako učenik zna odgovor na pitanje zadržava pločicu, ukoliko ne zna odgovor na pitanje vraća pločicu na vrh tornja slijedeći pravilo slaganja pločica. Igra se sve dok se toranj ne uruši, a boduje se broj točnih odgovora. Bodovanje se može dodatno prilagoditi ako su drvene pločice u bojama. Tada svaka boja može predstavljati određeni broj bodova. Također je moguće zadatke ispisati na papirima u nekoliko boja gdje svaka boja donosi dodatni broj bodova. U nastavku preuzmite listić za pitanja iz prirode i društva u 3. razredu o vodama u zavičaju kao i listić iz matematike sa zadatcima tablice množenja i dijeljenja. Nabavite drvene pločice, izrežite pitanja i zadatke, zalijepite ih na njih i igra može početi. Prema broju učenika u razredu možete je igrati u paru, skupinama ili individualno.

Ova igra slaganja drvenog tornja kod djece posebno je prikladna za razvoj pažnje, koncentracije i motorike. Kao i bilo koja druga igra i ona kod učenika razvija sposobnost usmene komunikacije, toleranciju, djeca uče međusobno slušati jedni druge, jača samopouzdanje, razvija osjećaj zadovoljstva i potiče natjecateljski duh. Ponavljanjem nastavnih sadržaja na ovaj način otvorit ćete vrata pozitivnim osjećajima koje ćete stvoriti kod učenika, a koje će oni još dugo pamtiti.

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Razumijem li što čitam? – 7 ključeva čitanja s razumijevanjem

Svakodnevno se suočavamo s činjenicom koliko je čitanje temeljna vještina koja je neizbježna u svim područjima života. Bez visoke razine čitalačke pismenosti, za svakog učenika nije moguće postići uspjeh u školi niti se obrazovati i usavršiti u bilo kojem profesionalnom području. U procesu razvijanja čitalačke pismenosti, uz strategije razumijevanja pročitanog, postoji i šest glavnih ključeva odnosno tehnika koje nam mogu dodatno pomoći u razumijevanju pročitanog teksta.

Dani vještina

Jesu li se vaši učenici kada pitali što su sve radili njihovi predci? Kako su nastajala šarena i maštovita tkanja u prošlosti? Ovim su se pitanjima bavili učenici 2. a razreda OŠ Šimuna Kožičića Benje iz Zadra uz vodstvo učiteljice Sandre Tomić.

Zdravi uz zdrav zrak

Danas ljudi dobar dio dana provode u zatvorenim prostorima, često okruženi raznim elektroničkim uređajima. Iako je boravak u prirodi i na svježem zraku nezamjenjiv, u učionicama, uredima pa i u našim životnim prostorima sobne biljke ne samo da mogu djelomično nadomjestiti izravan odnos s prirodom, nego mogu i poboljšati zrak koji udišemo.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Ivana Kirin, Marinko Uremović, (Daška Domljan)
udzbenik
Arijana Piškulić Marjanović, Jasminka Pizzitola, Lidija Prpić, Maja Križman Roškar
udzbenik
Željkica Mamić, Ana Janković, Ružica Ambruš Kiš
udzbenik
Maja Oltran, Ivana Mesarić, (Daška Domljan)