Zašto Facebook grupa Tragači? – razgovor s Natašom Svoboda Arnautov | Profil Klett

16. svibanj 2020.

Zašto Facebook grupa Tragači? – razgovor s Natašom Svoboda Arnautov

Autor: Maja Jelić Kolar

Učiteljica razredne nastave, autorica udžbenika Pogled u svijet, Nataša Svoboda Arnautov odgovorila nam je na mnoga pitanja. Doznajte kako je nastala Facebook grupa Tragača, kako nastaju ideje za udžbenike i što za nju znači pogled na učenika s udžbenikom Pogled u svijet.

 

Nataša, mislim da naš razgovor možemo započeti s jednim – početkom. Kako je i kada nastala ova Facebook grupa?

Facebook grupa Pogled u svijet Tragom prirode i društva nastala je početkom školske godine, u rujnu 2019. Cijelo vrijeme razmišljamo o tome kako se možemo približiti mnogim učiteljicama i učiteljima koji se koriste našim udžbenicima, kao i onima koji poput nas traže načine da redovito komuniciraju i razmjenjuju ideje. Ova grupa nastala je kao rezultat želje da u izravnoj komunikaciji razmjenjujemo ideje i razgovaramo s kolegicama i kolegama.

 

Mi koji s Vama surađujemo znamo s koliko osjećaja pristupate svemu što radite. Što za Vas znači ova Facebook grupa i hoće li ona postojati i tijekom sljedeće školske godine?

Za mene ova grupa prije svega znači osjećaj pripadanja, sudjelovanja, zadovoljstva. U pravu su svi oni koji kažu da poslu pristupam stručno, ali i osjećajno. Znam koliko je u svakodnevnom radu potrebna lako dostupna podrška. Sa željom da naše djelovanje i naša uzajamna podrška budu lako dostupni, da uz Pogled u svijet svi imamo priliku biti dio velike, tople, kreativne priče, krenule smo u sve ovo polako i skromno, da bismo sada već bili grupa od gotovo 2000 članova. Ne mogu suspregnuti osmijeh dok govorim i pišem o ovoj grupi. Tijekom cijele godine u njoj su se dijelili i razmjenjivali materijali, iskustva, ideje, savjeti. Razvila su se prijateljstva, s „Vi“ se prelazilo na „Ti“, povezali smo se i zbližili, jedni drugima bili smo podrška i poticaj i na to sam neizmjerno ponosna. Mogu reći da sam stekla jako puno prijateljstava među kolegicama koje su mi do prije nekoliko mjeseci bile nepoznate. Toliko dobre energije ne može se tek tako zaustaviti i zato naša grupa nastavlja s radom i u novoj školskoj godini, sada još i aktivnije jer su nam se priključili svi Tragači.

 

Autorica ste udžbenika Pogled u svijet, u izdanju Profil Kletta. Vjerujem da možemo zakoračiti i u te vode te pitati kako dobivate ideje za nove sadržaje?

Uočavam, vidim, doživljavam, gledam svijet oko sebe... pa se ideje jednostavno pojave. Prvi poticaj na stvaranje udžbenika bila je potreba za nečim novim i drukčijim, djeci bliskim. Nastala je kad su moja djeca krenula u školu. Dobre ideje samo su prvi korak u stvaranju kvalitetnih sadržaja. Tim PUS (tako zovemo autorski tim Pogleda u svijet) pomno analizira svaku ideju, nadograđuje ju svojim iskustvom života i rada u školama, kao i istraživanjem uspješnosti drugih europskih pristupa poučavanju prirode i društva kao uvoda u znanost. Naravno, uz to je važna i podrška izdavačke kuće te uredništvo u kojemu stvaramo sadržaje i oblikujemo ih na najbolji način.

Prije svega, obuzme me neopisiva sreća, zadovoljstvo, ponos... Pogled na učenike koji u rukama drže vašu knjigu ispunjenje je svrhe stvaranja, oblikovanja i rada. To je onaj neki glas koji vam šapne: To je to! Stvaraj i dalje!

 

Svi koji radimo na stvaranju udžbenika znamo koliko nam je važno da naši sadržaji dođu u dječje klupe. Što za Vas znači kad vidite da učenici u rukama drže Vaše udžbenike?

Uh... Teško je opisati toliko pozitivnih i snažnih osjećaja. Prije svega, obuzme me neopisiva sreća, zadovoljstvo, ponos... Pogled na učenike koji u rukama drže vašu knjigu ispunjenje je svrhe stvaranja, oblikovanja i rada. To je onaj neki glas koji vam šapne: To je to! Stvaraj i dalje! jer osvijestim da sam radom, iskustvom, znanjem imala priliku napraviti nešto dobro, korisno i lijepo, imala sam mogućnost ostaviti neki svoj trag u obrazovnom sustavu. Poseban je osjećaj promatrati djecu dok listaju nešto što ste napravili za njih. Njihovi osmijesi najveća su potvrda uloženog. No ne mogu izostaviti ni roditelje. Sjajan je osjećaj kada vam roditelji govore da uz vaš udžbenik njihovo dijete može učiti samostalno. Jako je dobro i važno kada ti kolegica priđe i kaže da je uživala radeći neki sadržaj iz udžbenika i da joj je lako raditi uz Pogled u svijet. Kao što rekoh na početku. Uh... Teško stane u nekoliko rečenica, ali to je zaista veliki poticaj i motivacija za daljnji rad.

 

Koliko je timu u kojemu radite važna originalnost sadržaja i izvornost ideja koje zapisujete u svoje udžbenike?

Originalnost i izvornost ideja temelj je dobre knjige, kao i svih drugih materijala. Ako je nešto originalno, onda je i izvorno dobro promišljeno. Oni koji kopiraju ne mogu stasati i rasti u autorskom timu. To je nešto što se vidi dok listate knjigu. Za naš autorski tim Pogled u svijet nije samo udžbenik, on je i način poučavanja, način razmišljanja.

U skladu s kurikulumom i udžbeničkim standardom, dajemo krila svojoj kreativnosti. Svaku pojedinačnu ideju zajedno brusimo i poboljšavamo. Najvažnije nam je prezentirati sadržaje na djeci razumljiv, jasan, blizak, motivirajući način. Želimo razvijati divergentno mišljenje, kreativno rješavanje zadataka, stvaranje nečeg novog i originalnog. Želimo da priroda i društvo djeci i odraslima bude gušt!

 

Pristupate li s istim entuzijazmom i radu s učenicima?

Entuzijazam je nešto što me nosi na svim razinama, privatno i profesionalno. U učionici je od viđenog, izgovorenog do naučenog, primjenjivog jako dug put. Na tom putu dajem sve od sebe kako bih svoje učenike motivirala, zainteresirala, potaknula i omogućila im rad i stvaranje u ugodnom, sigurnom, poticajnom okružju. Moja je nastava dinamična, interaktivna, kreativna, što svakako pozitivno utječe na njihovu aktivnost i motivaciju. U svakom trenutku radim s ljubavlju i najbolje što znam. S učenicima radim kako bih radila i s vlastitom djecom. Svi njihovi uspjesi i koraci u napredovanju moja su inspiracija za novi dan.  

 

Za kraj, ova je grupa pokazala da mnoge učiteljice svakodnevno kreiraju sadržaje i međusobno ih nesebično dijele. Postoji li neki autorski savjet koji biste dali svojim kolegicama i kolegama?

Drage kolegice i kolege, puno vam hvala na dosadašnjoj podršci, objavama i komentarima! Razmjenjujući ideje, materijale i dobronamjerne komentare svi zajedno rastemo i činimo svoju nastavu boljom. Hvala vam što nas podržavate i nadam se da ćete i nadalje zajedno s nama uživati uz Pogled u svijet!

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Pripremite se i čestitajte Dan očeva

Učiteljica Snježana Prusec-Kovačić sa svojim učenicima iz OŠ Vugrovec-Kašina, PŠ Vugrovec, priprema obilježavanje Dana očeva. Njeni učenici pišu pjesme o svojim očevima i slikaju mala umjetnička djela koja će ispuniti srce svakom tati. Pročitajte pjesme i pogledajte radove u galeriiji slika.

 

 

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Giorgio Motta, Mirjana Klobučar
udzbenik
Marijana Martić, Maja Križman Roškar
udzbenik
Sanja Škreblin, Sanja Basta, Nataša Svoboda Arnautov
udzbenik
Vesna Budinski, Marina Diković, Gordana Ivančić, Martina Kolar Billege