27. kolovoz 2018.

3 koraka do bolje organizacije materijala za uspješan početak školske godine

Autor: Doroteja Vojedilov

Krenimo zajedno u još jednu, ove godine eksperimentalnu školsku godinu. Kao i uvijek pratimo Vas inovativnim i interaktivnim nastavnim materijalima, ali Vam nudimo i podršku putem naše web stranice u zanimljivim i zabavnim prilozima na Portalu Profil Kletta. I ove godine pronađite pravi put slijedeći IZZI korake kroz naše članke.

 

Bez obzira jeste li tek početnik u učiteljskom zanimanju ili kao učitelj radite već duži niz godina, vjerujem da svi imamo jednaki problem: kako što bolje organizirati nastavne materijale koje skupljamo tijekom godina, ali jednako tako kako se uspješno riješiti barem dijela tih materijala. 

 

Materijali su nam posvuda: na radnom stolu, u radnom stolu, pokraj radnog stola, u podrumu, u školi, pokraj kreveta… Koliko tih materijala stvarno ponovno upotrijebimo nakon što smo ih lijepo pospremili u kutiju ili uložili u registrator? Nakon nekoliko početnih godina shvatila sam da mi je često lakše i brže određene materijale ponovno napraviti jer se događalo sljedeće: ili nisam znala kamo sam određeni materijal pospremila, ili bih gotovo uvijek voljela preoblikovati već postojeći materijal. Naravno, materijale koje pohranjujem u računalu jednostavniji su za pronaći i prilagoditi, ali dio njih ipak dobijemo na seminarima i stručnim skupovima te ih ne možemo izmijeniti tako lako i brzo. Znači, trebamo ih kvalitetno pohraniti.

1. Veliko pospremanje prije početka školske godine

Na kraju ili neposredno pred početak svake školske godine, redovno odvojim vrijeme za spremanje svih materijala koji su se nakupili tijekom prethodne školske godine: planova, priprema nastavnih sati, priručnika i njegovih dijelova, stručnih članaka i raznih printanih zadataka i ostalih materijala koji služe kao ideje ili predlošci za nastavu. Kako bih to što uspješnije i bezbolnije odradila, vodim se sljedećim kriterijima:

1. Treba li mi stvarno taj materijal? Koliko ću ga često moći upotrijebiti? Imam li uopće učenike s kojima bih mogla proraditi taj materijal?

2. Ako sam određeni materijal već koristila u nastavi, je li to bilo dovoljno uspješno da ga ponovno upotrijebim?

3. Imam li u računalu ili registratoru već pohranjen takav ili sličan (ako ne i bolji) materijal?

4. Povremeno je potrebno proći i kroz starije materijale kojih se već godinama ne želimo riješiti, ali ih jednako tako niti ne pogledamo. Glavni kriteriji ovdje bi bili: kada sam zadnji put iskoristila ovaj materijal? Je li još uopće aktualan? Hoću li ga stvarno trebati u budućnosti?

2. Papirnati vs. digitalni materijali

Nakon što ste odabrali koje materijale svakako želite zadržati, važno je organizirati ih tako da ih kasnije možete lako pronaći:

  • prema predmetu
  • temi
  • tipu sata (obrada, ponavljanje…)
  • dobi učenika i sl.

Većina nas voli šarene registratore koje ponosno držimo na policama, no i registratori se s vremenom „zasite“ i ne mogu više primiti niti jedan novi papir. Predlažem da materijale počnete pohranjivati u računalo. Ako je moguće, skenirajte materijale i organizirajte ih po datotekama, a kada vam zatrebaju, lako i brzo ćete ih pronaći te ih isprintati. Naravno, i ovdje je vrlo važno dokumentu ili datoteci dati pravo ime kako bismo uspješno pronašli ono što tražimo.

3. Dobra organizacija je pola posla

I za kraj, probajte pronaći pola sata jednom mjesečno kako biste pospremili materijale koji su se nakupili od prošlog spremanja. Na taj način ćete vjerojatno izbjeći situaciju da određeni materijal pronađete nekoliko mjeseci nakon što bi vam stvarno dobro došao u nastavi.

 

Želim vam uspješno spremanje za početak ove školske godine!

 

Dio ideja preuzet sa stranice:

https://everythingjustso.org/blog/organize-to-simplify-four-steps-to-organizing-teaching-resources

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Ishodi učenja stranih jezika u Školi za život u odnosu na Europski referentni okvir za jezike

 

Strani jezik je predmet koji intenzivno prati europske i svjetske trendove, ne samo svojim sadržajem, nego se i metodama rada oslanja na najnovija dostignuća u nastavi drugih zemalja. Ponekad i sami autori tih udžbenika dolaze iz zemlje u kojoj je taj jezik materinji, pa već i koncepcijom nastavnih materijala u njih implementiraju najnovija dostignuća metodike i didaktike, a posebno glotodidaktike.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Gordana Barišić Lazar, Danica Ušćumlić
udzbenik
Mike Sayer, Rachael Roberts
udzbenik
Gordana Barišić Lazar, Sanja Ivančić