22. svibanj 2017.

Dan škole: Učimo mi kroz poduzetništvo svi!

Autor: Suzana Mihelčić

Oni koji rade u prosvjeti najbolje znaju da je nastava mnogo više od suhoparnog podučavanja, testiranja i ispitivanja učenika unutar četiri zida učionice. 

Nastava također ne rezultira samo ocjenama – ne, one nikako nisu jedini i konačni produkt učenja, iako široj javnosti često djeluje tako. Učenjem, osim usvajanja općih činjenica, podučavamo vašu i našu djecu samorazvoju, kritičkom razmišljanju, načinima iskorištavanja vlastitih potencijala te potičemo njihove individualne vještine – pripremamo ih za daljnji život.

 

Naš dan

U Osnovnoj školi Vinica, 24. travnja nastava se odvijala u kreativnom i aktivnom tonu. Obilježili smo Dan škole drugačijim oblikom nastave koja je tog dana pružila mnogo više od tradicionalnog učenja. Već 5. godinu za redom obilježavamo taj dan Kvizom znanja za učenike 7. razreda te predstavljanjem Markovog sajma kojim potičemo i razvijamo dječju maštu, kreativnost i poduzetništvo.

Ovako mi to radimo

Pripremali smo se mjesecima, planirali, kreirali i timski surađivali – baš kao u pravom trgovačkom društvu. Razredni odjeli su sa svojim razrednicama osmislili proizvode koje će izrađivati, reklamirati te naposljetku izložiti na svome štandu. Neki su se okrenuli izradi uporabnih i dekorativnih predmeta, dok su drugi pokazali kulinarsko umijeće te pripremili ukusna pića i tradicionalne slastice viničkog kraja. Svoje su proizvode i prodavali, a novac će se koristiti za plaćanje završnih izleta, Škole u prirodi i maturalne ekskurzije.

Tim za tehničku podršku proizvode je fotografirao, kataloški predstavio i oglasio tijek događanja na internetskoj stranici škole. Ostatak učiteljskog tima osmislio je pitanja znanja i zadatke spretnosti za Kviz učenika 7. razreda te isplanirao tijek programa. Sedmaši su sami izradili scenske rekvizite potrebne za odvijanje kviza te pomogli u organizaciji događanja. Unutar kviza također su se prikazivale reklame koje su učenici radili u okviru projektne nastave engleskog jezika, a o kojima sam pisala u prethodnom članku. Pobjednici kviza također su nagrađeni novčanom nagradom koju je donirala Općina Vinica, a novac će utrošiti na podmirenje troškova maturalnog putovanja.

Gradimo mostove

Uspostaviti suradnju te povezati školu s cjelokupnom lokalnom zajednicom – neprocjenjivo! Osim jedinstva koje su pokazali učenici unutar razrednih odjela i suradnje (ne)nastavničkog kadra uspjeli smo ponovno, na naše veliko zadovoljstvo, približiti roditelje, bake i djedove te bivše djelatnike našoj školi te s njima uspostaviti suradnju. Mame i bake su pomogle u izradi kolača i šivanju uporabnih predmeta, neki su roditelji donirali materijale potrebne za proizvodnju dok su drugi donijeli cvijeće i sadnice od čije je zarade novac nesebično usmjeren u humanitarne svrhe. Obitelji su još jednom mogle doživjeti posebnosti naše škole, a učenici iskoristiti sve svoje potencijale te timski naučiti da put do zarade novca za nove Conversice ili pametni telefon i nije tako kratak. No bees, no honey; no work, no money.

 

Više fotografija možete pogledati na stranici naše škole.

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Ishodi učenja stranih jezika u Školi za život u odnosu na Europski referentni okvir za jezike

 

Strani jezik je predmet koji intenzivno prati europske i svjetske trendove, ne samo svojim sadržajem, nego se i metodama rada oslanja na najnovija dostignuća u nastavi drugih zemalja. Ponekad i sami autori tih udžbenika dolaze iz zemlje u kojoj je taj jezik materinji, pa već i koncepcijom nastavnih materijala u njih implementiraju najnovija dostignuća metodike i didaktike, a posebno glotodidaktike.

Zašto i kada učiti strani jezik

Da stara latinska poslovica koliko jezika znaš, toliko ljudi vrijediš nije zaboravljena, govori činjenica da se u zemljama Europske unije znanje jednoga stranog jezika ne smatra više dovoljnim. Zbog želje da se očuva europska jezična i kulturna raznolikost, naglasak je na višejezičnosti, a to znači da bi se tijekom obaveznog obrazovanja svakom učeniku trebalo omogućiti učenje barem dvaju stranih jezika. Korist od učenja stranog jezika višestruka je.

Izbori u Americi – „Slonovi“ i „Magarci“ ponovno u ringu

Republikanski crveni „Slonovi“ i demokratski plavi „Magarci“

U studenom američki građani biraju predsjednika po 58. put. Hoće li novi predsjednik doći iz redova crvenih „slonova“ (republikanski logotip) ili plavih „magaraca“ (prepoznatljiv, iako ne i službeni simbol demokrata)? Na ovo pitanje ne znamo odgovor, ali zato znamo na mnoga druga: Kojoj je stranci pripadao prvi američki predsjednik, George Washington? Kako su nastale dvije stranke? Koje su američke države tradicionalno „crvene“, koje „plave“, a koje „ljubičaste“?

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Tim Falla, Paul A. Davies
udzbenik
Kristina Čajo Anđel, Ankica Knezović
udzbenik
Marinko Uremović, (Daška Domljan)