12. studeni 2018.

Dramskom igrom do ljubaznosti među učenicima

avatar
Autor: Marija Šimoković Sikavica

Koliko smo samo puta  izrekli i čuli: „Lijepa riječ otvara sva vrata“. A lijepa se riječ, pozitivan stav prema drugome te ljubaznost mogu i vježbati, pa onda iz uvježbanog mogu zaživjeti u našim svakodnevnim odnosima.

Svjetski dan ljubaznosti, 13. studenoga, obilježava se od 1998. godine širom svijeta, a i mi ga se u školi možemo prisjetiti i obilježiti  ga pokušavajući uljepšati dan jedni drugima. Naravno, važno je pritom i razvijati svijest o tome da dan ljubaznosti bude svaki dan; osmijeh i lijepa riječ: hvala, molim, izvoli i oprosti, pristojnost i podrška.

Svatko voli čuti nešto lijepo o sebi

 

Donosimo vam divnu grupnu igru koja potiče ljubaznost – lijepa riječ otvara sva vrata.

 

Prije same igre dio vremena možete posvetiti i razgovoru o međusobnoj komunikaciji. Što je to ljubaznost? Možemo li navesti primjere ljubaznog ponašanja? Nadalje, sami učenici mogu reći koje su njihove dobre osobine, vrline, što misle da kod njih treba pohvaliti. Isto tako, mogu navesti što vole kod drugih, koje su osobine bitne za prijateljstvo, što ih raduje u druženju s prijateljima….

 

Grupna igra ljubaznosti

 

Igru započinjemo iz  kruga. Prije početka igre i davanja uputa,  učenici se podjele u parove te je jedan učenik u paru A, a drugi B. Važno je da svatko ima svog para, a ako je neprani broj učenika, učiteljica se uključuje u igru.

Formiramo grupu svih A učenika i svih B učenika. Grupa A treba napraviti veliki krug koji simbolizira zidove tvrđave. Ostali učenici stanu unutar kruga nasuprot svome paru. Zadatak učenika koji su  u krugu jest da izađu iz tvrđave kroz vrata, a vrata su učenici koji stvaraju krug. Kroz vrata se može izaći samo na jedan način, kad se osobi koja predstavlja vrata kaže nešto lijepo o njoj samoj. Primjerice: „Kod tebe mi se sviđa…, kod tebe volim…, mislim da si….“, a nastavak mora biti afirmativan, podržavajući i pohvalan.  Ako žele, učenici - vrata mogu otvoriti prolaz već nakon prve izjave, a mogu još najviše dva puta tražiti da čuju nešto lijepo o sebi. Kada se vrata otvore, prolaz je slobodan i učenik koji je predstavljao vrata sada se okrene leđima prema unutrašnjosti kruga, propuštajući svog para da izađe iz kruga. Učenici koji izađu iz tvrđave (skupina B) formiraju sada novi krug i igra se nastavlja, ali su sada uloge izmijenjene. Sada učenici koji su bili vrata postaju zatočeni u tvrđavi te lijepim riječima, izjavama i pohvalama svog para, pokušavaju izaći.  Igra je završena kada svi učenici isprobaju obje uloge.

Isto tako, ako se učenicima igra sviđa, moguće je napraviti nove parove te započeti igru iz početka.

Na ovaj način na sva ćemo učenička lica izmamiti osmijeh i dobar osjećaj te time stvoriti njihovu bolju povezanost.

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Uloga tehnologije u projektnom učenju

Uzmemo li u obzir ulogu koju bi tehnologija trebala odigrati u projektnom učenju, učiteljima bi morale biti jasne temeljne funkcije učenja kojima će poslužiti tehnološki alati. Umjesto formiranja projekta oko najnovijih ili najvećih gadgeta, učiteljima je bolje početi sa školskim sadržajem i vještinama za 21. stoljeće koje žele da učenici razumiju i primjenjuju. Tek tada će biti spremni razmotriti tehnološke alate koji će učenicima omogućiti ispunjavanje tih ciljeva.  
 

Od „Želim, stvaram, oblikujem“ do novog međupredmetnog likovnog natječaja „Predstavljam se svijetu“

Dok sa znatiželjom čekamo nove radove njenih učenika koje je već prijavila na ovogodišnji međupredmetni likovni natječaj „Predstavljam se svijetu!“, s učiteljicom Hodja Kukovačec razgovarali smo o motivaciji, temama koje su poticajne za rad, te što je samim učiteljima važno pri izboru tema i motiva pri sudjelovanju u natječaju.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja