Zidna slika, akrilne zidne boje, rad učenika nižih razreda, slova abecede uz prigodne dekoracije većinom animalnih motiva, OŠ Antuna Mihanovića

Zidna slika, akrilne zidne boje, rad učenika nižih razreda, slova abecede uz prigodne dekoracije većinom animalnih motiva, OŠ Antuna Mihanovića

24. listopad 2017.

Estetsko uređenje škole i njegova važnost za bolji okoliš

Autor: Maja Trinajstić

Estetsko uređenje u školi se kroz edukaciju bavi kreiranjem boljeg i ljepšeg ambijentalnog ugođaja škole

Povodom likovnog natječaja ŽELIM, STVARAM, OBLIKUJEM Profil Kletta obratimo pozornost na višestruku ulogu učitelja likovne kulture koji sudjeluje u obrazovanju, ali i pokreće projekte, organizira izložbe, likovne grupe, brine se o estetskom uređenju škole na dobrobit cijeloga školskog kolektiva, ali i šire zajednice.

Pripremio Marc Antonio Cinotti, prof. likovne kulture u OŠ Antuna Mihanovića

Nastava Likovne kulture u osnovnoj školi bitna je za perceptivni, kognitivni, vizualni, taktilni i kreativni razvoj djeteta, a uz nju se najčešće vezuje i estetsko uređenje u školi. U suvremenom dobu gdje je bitan vizualni dojam i sve se svodi na pogled i vizualnu komunikaciju s okolinom, veoma je važno da prostorni ugođaj bude raznolik, dinamičan, maštovit i kreativan.

 

Tijekom boravka učenika u školi bitno je uspostavljanje vizualne komunikacije s prostorom, a u toj važnoj ulozi sudjeluje grupa djece koja se u sklopu izvanučioničke nastave bavi estetskim uređenjem škole.

1. Figura Antuna Mihanovića za dan škole, oblikovanje kartonom i kolažiranje; 2. Lutka Hansa Kristijana Andersena povodom obljetnice, izložena u NSK u Zagrebu, oblikovanje kaširanjem, šivanjem; radovi Likovne sekcije
1. Figura Antuna Mihanovića za dan škole, oblikovanje kartonom i kolažiranje; 2. Lutka Hansa Kristijana Andersena povodom obljetnice, izložena u NSK u Zagrebu, oblikovanje kaširanjem, šivanjem; radovi Likovne sekcije
Likovna sekcija

Ta grupa učenika i entuzijasta, željna učenja novih likovnih vještina i spoznaja, radi na oblikovanju i kreiranju interijera i eksterijera školskog prostora. Učenici promišljaju uređenje prostora služeći se raznim likovnim tehnikama, njihovim povezivanjem u cjelinu stvaraju zanimljiv ambijentalni ugođaj, a ujedno i obogaćuju svoj likovni jezik. Djeca tako oblikuju malu i veliku plastiku, crtaju, slikaju, otiskuju s matrice, kombiniraju tehnike, graviraju, kombiniraju razne materijale i uče šivati.

 

Tako se stječu nove vještine i gradi se likovno estetski dojam kod djece, a također se  njeguje osjećaj za prostor i prostornost.

Timski rad

Za dječje stvaranje u likovnoj grupi bitan je i rad na školskim projektima u kojima je naglašena likovna komponenta i na taj se način oblikovanjem obrađuje određena tema.

 

Kad se pravilno usmjere i potaknu, djeca su sklona proširiti svoje granice, postići visoka likovna i estetska dostignuća koja se od njih traže. Pogotovo se dobro izražavaju u timskom radu.

 

U tom kontekstu posebnu vrijednost imaju i razne školske manifestacije, blagdanske priredbe i školski plesovi gdje djeca kroz zabavu i druženje dobro komuniciraju i s prostorom koji ih okružuje. Za te se prigode izrađuju kulise, scenografija, a i kostimografija, zatim oblikovanje lutaka, lutkarstvo za lutkarske predstave u školi te se na taj način razvijaju razne vještine, kao i timski rad, poduzetni duh, a prije svega se potiče suradnja i zajedništvo.

 

1. Instalacija 'Proljeće' nastala je suradnjom učenika nižih razreda i Likovne sekcije, u sklopu školskog eko-projekta reciklažom od vune i starih tkanina, a postavljena je za dan škole A. Mihanovića. 2. Radovi učenika nižih razreda inspirirani su Stablom slikara Gustava Klimta, nastali kolažiranjem i kombiniranim tehnikama tuš i akvarel, također u sklopu eko-projekta i prvog dana proljeća.
1. Instalacija 'Proljeće' nastala je suradnjom učenika nižih razreda i Likovne sekcije, u sklopu školskog eko-projekta reciklažom od vune i starih tkanina, a postavljena je za dan škole A. Mihanovića. 2. Radovi učenika nižih razreda inspirirani su Stablom slikara Gustava Klimta, nastali kolažiranjem i kombiniranim tehnikama tuš i akvarel, također u sklopu eko-projekta i prvog dana proljeća.
Razne tehnike oblikovanja i komunikacija s baštinom

Jako je bitno u scenskom izričaju da učenici uče razne tehnike oblikovanja kao što su trodimenzionalno oblikovanje, crtež, slikanje, dizajniranje raznih predmeta na sceni. Školski zidovi i panoi nude mogućnost kreiranja plakata, kao i postav izložbi te odabir i selekciju likovnih radova na određenu temu. Ništa manje nije važno u estetskom uređenju i stvaranje raznih fontova slova i riječi, kaligrafije.

 

U inspiraciji i pronalasku motiva nezaobilaznu ulogu ima kulturna i prirodna baština koja potiče dječje stvaralaštvo i maštu te tako uspostavljaju aktivan odnos prema njoj.

Prostori za izlaganje u školi

Puno mogućnosti nude i posebna mjesta za izlaganje unutar škole kao što su izložbeni prostori predviđeni samo za tu funkciju, u primjeru OŠ A. Mihanovića to je stakleni foaje kod ulaza. Tu se učenici izražavaju kroz instalacije, a posebno je zanimljivo oblikovanje u kojem se harmoniziraju razni aspekti dječjeg umjetničkog izražavanja kao što su spajanje slikarskog, kiparskog i prostornog oblikovanja.

Školski pano za prvi dan škole, radovi na temu kratkog stripa s redefiniranim učeničkim radovima
Školski pano za prvi dan škole, radovi na temu kratkog stripa s redefiniranim učeničkim radovima
Važnost školskog ambijenta

Sve u svemu likovno stvaralaštvo u prostornom i ambijentalnom uređenju je vrlo bitno za dječje stvaralaštvo jer stvaranjem djeca uče mnoge likovne vještine, obogaćuje se vizualna percepcija, a što je najvažnije od svega oplemenjuje se unutarnji i vanjski prostor škole i na taj način čini boravak učenicima boljim i ugodnijim.  

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Kako vezu i šivaju jedna djevojčica i dvanaest dječaka?

Na jugoistoku Vukovarsko-srijemske županije, u slavonskoj ravnici smjestila se općina Vrbanja, a u njoj osnovna škola utemeljena još 1831 godine, OŠ Mare Švel-Gamiršek. Ova bi se hrvatska književnica, koji mnogi smatraju najboljim perom hrvatske šokačke proze, zasigurno ponosila učenicima škole koja nosi njeno ime. Stoga nam je drago da možemo iz likovnog natječaja „Želim, stvaram, oblikujem“ izdvojiti priču o učenicima malog razreda, 3. a koji vodi učiteljica Katica Vareševac.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Vesna Budinski, Marina Diković, Gordana Ivančić, Martina Kolar Billege
udzbenik
Sanja Škreblin, Sanja Basta, Nataša Svoboda Arnautov