Europski tjedan programiranja u OŠ Strahoninec | Profil Klett

29. listopad 2018.

Europski tjedan programiranja u OŠ Strahoninec

avatar
Autor: Tea Horvatić

Učiteljice Tea Horvatić i Snežana Nedelkovska stručno su se usavršavale u sklopu Erasmus+ KA1 projekta “Iskorak u budućnost” OŠ Strahoninec na Malti te su nakon toga, u sklopu nastave engleskog i njemačkog jezika uspješno organizirale Code Week aktivnosti, povodom europskog tjedna programiranja. 

 

Na Malti, tema tečaja bila je poučavanje kroz računalno razmišljanje, programiranje i robotiku, a organizator tečaja je tvrtka Smart Solutions iz Malte. U sklopu aktivnosti na tečaju, učiteljice su upoznale nove platforme za rad u nastavi te isprobale rad s raznim robotima i na poslijetku proizvele su plan diseminacije kroz radionice koje će održati tijekom zimskih praznika, u siječnju 2019. u OŠ Strahoninec.

 

Što su digitalne kompetencije?

DigComp, referentni okvir za razvoj digitalnih kompetencija koji je objavljen 2013. godine na razini EU, definira pet ključnih područja digitalnih kompetencija koje su danas potrebne u sve većem broju zanimanja. Cilj moderne škole danas je razvijati kompetencije učenika za uporabu digitalnih tehnologija na pouzdan, kritički, suradnički i kreativan način kako bi se postigli ciljevi povezani s poslom, učenjem, slobodnim vremenom kroz inkluziju i sudjelovanje u digitalnom društvu. U digitalne kompetencije spadaju informacijska i podatkovna pismenost, komunikacija i suradnja, kreiranje digitalnih sadržaja, sigurnost i rješavanje problema.

Što je računalno razmišljanje?

Koncept računalnog razmišljanja (engl. computational thinking - CT), dio je vještina 21. stoljeća, a omogućuje razvoj vještina i tehnika koje nam pomažu da učinkovito rješavamo probleme, s ili bez pomoći računala. To nije razmišljanje poput računala, jer računala nemaju misli. Štoviše, to je učenje razmišljanja na načine kojima ćemo, mi ljudi, učinkovitije riješiti probleme i kada je prikladno, upotrijebiti računala da nam pomognu u tome. Računalno razmišljanje uključuje šest različitih koncepata i pet pristupa radu kako je prikazano na slici niže.

Računalno razmišljanje: koncepti i pristupi
Računalno razmišljanje: koncepti i pristupi
CT i programiranje u nastavi stranih jezika?

Praćenjem trendova na tržištu rada, pokazalo se da kroz 30 godina neki današnji poslovi gotovo da i neće postojati, već će ih zamijeniti računalna tehnologija. Primjer za to su naplatne postaje na talijanskim autocestama koje rade automatski ili pak mogućnosti plaćanja putem internet bankarstva bez odlaska u banku. Tehnologija je tu da olakša život čovječanstvu, a ljudi će se moći posvetiti poslovima koji uključuju kreativnost, rješavanje problema i suradnju.

U nastavi stranih jezika ove su teme primjenjive gotovo na svakom satu, a jačanje komunikacijskih kompetencija uz računalno razmišljanje naših učenika pridonosi razvoju kvalitete nastave. Ujedno, aktivnosti koje uključuju programiranje, bilo s računalima ili bez te uporabu robota, učenicima su zanimljive i drugačije, a uz to stječu navedene kompetencije.

Code Week / Europski tjedan programiranja u OŠ Strahoninec

Europski tjedan programiranja pomaže jačati digitalne vještine i inovativnost građana u EU i šire. Traje od 6. do 21. listopada, a uključiti se mogu škole, neprofitne ustanove, klubovi i ostale organizacije spremne održati aktivnosti o programiranju i računalnom razmišljanju. Svi sudionici registriraju događaj na službenim stranicama i šire obavijesti na mreži.

2018. je šesta godina održavanja Europskog tjedna programiranja koji je započeo kao inicijativa koja slavi kreativnost, rješavanje problema i suradnju kroz programiranje i slične tehničke aktivnosti za ljude svih dobnih skupina. Ove godine, poseban je fokus na sudjelovanju škola, a učitelji svih predmeta i na svim razinama obrazovanja se potiču da se pridruže pokretu kroz organizaciju aktivnosti s učenicima. Učitelje se nastoji potaknuti da učenike uvedu u svijet programiranja i inspiriraju ih za daljnji razvoj kroz primjenu praktičnih aktivnosti i nastavnih jedinica u svojoj nastavi, bilo na mreži ili van mreže.

S ciljem jačanja upravo CT kompetencija učenika, OŠ Strahoninec u europski tjedan programiranja uključila se u sklopu nastave engleskog i njemačkog jezika, organizacijom događaja Code Week. Kroz aktivnosti programiranja u Scratchu, Kody Roby, offline i online aktivnosti programiranja te rad s Ozobotom i mobilnom aplikacijom Quiver, učenici su ponavljali gradivo na engleskom i njemačkom.

 

Projekt “Iskorak u budućnost”

Projekt “Iskorak u budućnost” u OŠ Strahoninec završio je 24. rujna 2018., a bavio se uvođenjem novih metoda poučavanja, kreativnosti i uporabom IKT u nastavi. Rezultati su vidljivi na blogu projekta, Facebook stranici i Twinspace stranici. Nastavak poboljšanja kvalitete nastave u OŠ Strahoninec provodi se u sklopu novoga Erasmus+ KA1 projekta “STEP - Students & Teachers Education Power” koji je započeo 1. listopada 2018. a bit će vidljiv na istom blogu i Facebook stranici te stranicama škole.

 

Autorica: Tea Horvatić, dipl. uč. RN i engleskog jezika, učitelj mentor

Galerija: 
Snežana Nedelkovska, Tea Horvatić

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke
Zanima nas

Job shadowing – IES San Jose, Cuenca, Španjolska

Sjećam se svojih fakultetskih dana i prakse u školama. Ono što me se, kao budućeg nastavnika, najviše dojmilo, bio je angažman nastavnika koje sam promatrala. Nastojala sam upiti njihove metode rada, kako u odnosu s učenicima i uspostavljanju autoriteta, tako i u motiviranju učenika. Činili su to izvanredno. Danas, kao nastavnica u OŠ Pantovčak, primjenjujem njihove metode, ali i nastojim unaprijediti svoj rad.

Erasmus+ projekti nude mogućnost unapređivanja rada nastavnika.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Diane Phillips, Sarah Burwood,Helen Dunford, Alan Maley
udzbenik
Borka Lekaj Lubina, Jasna Pavuna, Danka Singer
udzbenik
Nina Rezo, (Daška Domljan)