Fašnički pozdrav iz Samobora | Profil Klett
Fašnička maska

Fašnička maska

17. veljača 2017.

Fašnički pozdrav iz Samobora

Autor: Maja Trinajstić

Izrađujući fašničke maske, samoborski su se učenici upoznali s hrvatskom kulturnom baštinom te su se okušali u novim kiparskim materijalima.

Učenici 6. i 7. razreda Osnovne škole Samobor izradili su maske u tehnici papir-plastike pod vodstvom učitelja likovne kulture Slavena Jurića.

Fašnička maska inspirirana tradicijom bušara
Fašnička maska inspirirana tradicijom bušara

Učenici šestih razreda u OŠ Samobor okušali su se u izradi maski u tehnici papir-plastike. Ključni pojam obuhvaćao je upoznavanje s plošno istanjenom masom i mogućnostima oblikovanja istanjene mase u tehnici papir-plastike. Kako učenici uče starohrvatsku kulturnu baštinu bušara i fašničke tradicije, izabrali smo nekoliko načina njegove izrade. 
Sam postupak izrade kiparske forme u tehnici papir-plastike sastojao se od izrezivanja dijelova i spajanja u cjelinu. Prvenstveno oblikovali smo lice kružnim isječkom i skupili u plitki valjak. Na tom valjku dodavali smo oblike koji su zavinutih formi koje smo postigli urezivanjem tupom stranom škara. Boje su bile određene jer smo željeli estetski urediti školski hodnik u fašničkom raspoloženju. Učenici su brzo razvili vještinu uporabe papir-plastike. Posebno zanimanje i koncentracija u radu isticali su se u izradi detalja što je dobro uočljivo na primjeru starice kao motiva. Svaki dio, usprkos tankosti papira, ima naglašenu trodimenzionalnost. Nakon završetka izrade postavili smo izložbu na glavnom panou u školi. 
 

Izložba maski u OŠ Samobor
Izložba maski u OŠ Samobor

Sedmi razredi izradili su u tehnici papir-plastike rotaciju plošno istanjene mase, poput rozete ispunjene ritmovima. Na rozetu zlatne boje dodali su plošni fašnički lik. Te maske upotpunile su školski strop glavnog hodnika i svojom ljepotom unijele dodatno fašničko raspoloženje na zadovoljstvo svih učenika i učitelja u OŠ Samobor. 

Fašnička rozeta
Fašnička rozeta
Tekst pripremio Slaven Jurić, mag. educ. art.

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Od suvremene likovne mape za velika djela do njegovanja tradicije i baštine

„Mi smo, primjerice, izišli u park 'zagrliti' stablo. Ne samo kako bi izmjerili njegov opseg, već zato da svako dijete doživi 'susret' s prirodnom baštinom kojom se dičimo. Sigurno znate koliko je teško danas naći hrast u urbanoj sredini, što zbog sječe, što zbog bolesti, što zbog drugih vrsta, hrast je rijetkost čiji opstanak ovisi o nama.

Započnite s umjetnošću

Umjesto da pruže odmor od učenja, satovi umjetnosti omogućuju učenicima prostor koji im je potreban da obrade i iskoriste ideje iz svih područja. Kritička analiza umjetnosti iz nekog razdoblja, primjerice, može poduprijeti lekciju iz povijesti. Analiziranje likovne umjetnosti i arhitekture može biti iskorišteno za ilustraciju matematičkih koncepata, poput Fibonaccijeva niza ili simetrije.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Ana Šobat, Martina Kosec, Jurana Linarić, Emina Mijatović, Zdenka Bilušić, Dijana Nazor