Kako najbolje koristiti film u nastavi njemačkog jezika? | Profil Klett

01. prosinac 2020.

Kako najbolje koristiti film u nastavi njemačkog jezika?

avatar
Autor: Profil Klett Centar stranih jezika

Mediji su sastavni dio našeg života i života naših učenika. Najljepše je učiti jezik na zanimljiv i pristupačan način. Korištenje filma kao nastavnog materijala ima jako puno prednosti: učenici će imati priliku vokabular učiti iz konteksta; naučiti puno o kulturi koja je utkana u radnju filma te vrlo rado će raspravljati o filmu te analizirati sam film ili likove.

Koje filmove odabrati?

 

Bitno je svakako odabrati film koji će biti zanimljiv učenicima i koji se bavi temama koje njih zanimaju. Ako predajete učenicima viših razreda osnovne škole, zanimljiva mogućnost bio bi film „Ostwind“ (2013.), njemački film za mlade čija tema je odrastanje, problemi u školi te pitanje životnog odabira i slobode:

https://www.youtube.com/watch?v=PoAOW84rxoY

Dapače, na stranicama Goethe instituta možete pronaći i radne listove uz ovaj naslov:

nastavni listić 1

nastavni listić 2

„Ostwind“ pokrio bi sve ishode komunikacijske i međukulturne kompetencije te ishode samostalnosti u ovladavanju jezikom, kao i ishode međupredmetnih tema osobnog razvoja i zdravlja.

Profesorima koji predaju u srednjim školama zanimljiv i koristan bi mogao biti film „Good bye, Lenin“ (2003.):

https://www.youtube.com/watch?v=mIjSaHUKD5I

 

Tema filma je podijeljenost i ponovno ujedinjenje Njemačke kroz priču jedne obitelji na nadasve zanimljiv, dirljiv i neobičan način. Radni listovi i prijedlozi za nastavu za ovaj film mogu se, također, pronaći na stranici Goethe Instituta:

Goodbye, Lenin radni materijali

 

Ovaj film idealan je za četvrte razrede srednje škole kojima je prvi strani jezik njemački.

Nastavni sat bi se mogao odlično povezati s predmetom povijesti. Tim načinom sigurno biste ostvarili obrazovne ishode preispitivanja procesa razvoja država i njihovog političkog uređenja u svijetu i Europi nakon dvaju svjetskih ratova i ishode održivog razvoja, osobnog razvoja te građanskog odgoja. 

 

Ako radite po udžbeniku Ide@l 2 ovaj film bi se jako lijepo uklopio kao dodatni sat u sklopu treće lekcije o podijeljenosti Njemačke.

Kao šećer za kraj uvijek možete razbiti monotoniju s kultnim filmom „Lola rennt“ (1998.). To je uvrnuti, vedri film koji će razveseliti i vas i vaše učenike te vas potaknuti na mozganje:

https://www.youtube.com/watch?v=e-iocoDCqGQ

 

Radne materijale možete, također, pronaći na stranici Goethe Instituta:

Radni materijali Lola rennt

 

Ovaj film zahtjeva dobro poznavanje jezika i savršen je za treće i četvrte razrede srednjih škola.

Nastavni sat pokriva ishode komunikacijske jezične kompetencije te ishode samostalnosti u ovladavanju jezikom; idealan je ako želite svoje učenike potaknuti na diskusiju u razredu.

 

Za dodatne ideje kako uklopiti film u nastavu njemačkog jezika svakako pretražite i Klett Sprachen stranicu www.derdiedaf.com gdje možete pronaći dodatne savjete.

 

Uživajte u nastavi s filmovima!

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Germanizmi u hrvatskom jeziku

Procjenjuje se da u hrvatskom jeziku ima između 2000 i 3000 germanizama. Neki od njih su se već toliko ustalili u svakodnevnom govoru da nam se čini gotovo neprirodnim upotrijebiti hrvatski ekvivalent, a često ga se ne možemo ni sjetiti. Zato smo pripremili kratak pregled germanizama u hrvatskome jeziku i zadatke za obradu u razredu.

Strategije i metode učenja njemačkoga jezika - s osvrtom na udžbenik Maximal 2

Dvije su glavne paradigme koje sugerira novi kurikul Njemačkog jezika: samostalnost učitelja u odabiru aktivnosti i sadržaja kojima će ostvariti pojedini ishod i čim veća samostalnost učenika u procesu njegovog učenja. Učitelj tako može i sam sastaviti vlastiti obrazovni materijal ili koristiti neki od gotovih materijala dostupnih na internetu. Kako izrada samostalnih materijala zahtijeva obično jako puno vremena, učitelji vole pouzdan i kvalitetan udžbenik na koji se mogu osloniti.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Gordana Barišić Lazar
udzbenik
Gordana Barišić Lazar, Danica Ušćumlić
udzbenik
Gordana Barišić Lazar, Sanja Ivančić Ajkholt