Kurikulumi Creative Writing-Kreatives Schreiben i Reading for fun – Lesen macht Spass zaključeni interaktivnom multimedijalnom izložbom učeničkih radova | Profil Klett

14. lipanj 2019.

Kurikulumi Creative Writing-Kreatives Schreiben i Reading for fun – Lesen macht Spass zaključeni interaktivnom multimedijalnom izložbom učeničkih radova

avatar
Autor: Željka Starčević

Tijekom ove školske godine, učiteljice engleskog i njemačkog jezika u Osnovnoj školi „Vladimir Nazor“ iz Đakova provodile su Kurikulum Creative Writing – Kreatives Schreiben i Reading for fun - Lesen macht Spass!

 

Suvremeni pristup poučavanju naglašava aktivnu ulogu učenika u samom procesu poučavanja. Kreativnost učenika, razvijanje jezično -komunikacijske kompetencije, međukulturalne  i digitalne kompetencije te međupredmetna povezanost važne su sastavnice poučavanja učenika u 21. stoljeću. Upravo je razvoj tih kompetencija kod učenika bio osnovni cilj Kurikuluma Creative Writing – Kreatives Schreiben i Reading for fun - Lesen macht Spass koje su tijekom školske godine 2018./2019. provodile učiteljice engleskog i njemačkog jezika u Osnovnoj školi „Vladimir Nazor“, Đakovo. U provedbu oba Kurikuluma bili su uključeni učenici od prvog do osmog razreda, a za ostvarivanje planiranih ishoda korištene su suvremene metode suradničkog rada, brainstorminga, te rad u različitim digitalnim alatima i aplikacijama kao što su Wiki, Emaze, Storyjumper, Padlet, ThingLink, Mentimeter, Sway za izradu prezentacija, Qr code reader i dr..

Teme za oba Kurikuluma unaprijed su dogovorene s učenicima i obuhvatile su bajke i priče na engleskom i njemačkom jeziku, sport i slobodno vrijeme, znanstvenu fantastiku i film, pisanje Blackout poetry ,eseje vezane uz temu školskih uniformi, dizajn, izrada i opis zamišljenog modela 3D kuće, umne mape na temu Australija, neobična putovanja Njemačkom, intervju sa osobama iz prošlosti, kreativni recepti itd.

 

Svaki mjesec učenici su imali zadatak pročitati minimalno jedan tekst, kratku priču ili vic, ili započeti čitati knjigu na engleskom ili njemačkom jeziku, ovisno o jeziku koji uče ili žele učiti. Također, svaki mjesec su predlagali temu koja bi obuhvatila tekst koji će pročitati, tako su u veljači, npr., čitali tekstove o ljubavi, dok su u listopadu tražili recepte u kojima se koriste sljezovi kolačići, ili su pak istraživali koja je tradicija vezana uz sljezove kolačiće u zemljama engleskog govornog područja.

Svi  planirani ishodi u provedbi oba Kurikuluma su na kraju i ostvareni: učenici su obogatili i proširili svoj vokabular na engleskom i njemačkom jeziku, čitali su tekstove, pisali kraće tekstove i poeziju na stranim jezicima, uočili međukulturalne razlike naše zemlje i zemalja engleskog govornog područja, vodili kratki intervju, dizajnirali i izrađivali 3D modele na zadanu temu, prezentirali plakate, izrađivali prezentacije i digitalne knjige itd..Također, učenici su samostalno koristili različite digitalne alate i surađivali radom u grupama i timovima. Ova dva Kurikuluma uključila su sve tri domene poučavanja jezika (komunikacijsko jezičnu, međukulturalnu  domenu i samostalnost u ovladavanju jezikom).

Najbolji učenički radovi u digitalnom i pisanom obliku, te 3D modeli izloženi su u prostoru knjižnice i hodniku Osnovne škole „Vladimir Nazor“, Đakovo kao dio javne tematske izložbe za učenike, nastavnike, djelatnike škole i građane, a u sklopu programa Nazorovog tjedna i Dana škole. Prva takva interaktivna multimedijalna izložba u našoj školi privukla je brojne posjetitelje koji su svoje dojmove i pozitivne komentare zabilježili u knjizi dojmova, a sve je detaljno pratila i lokalna radio postaja.

 

Nama učiteljicama stranog jezika u Osnovnoj školi „Vladimir Nazor“, Đakovo koje smo osmislile i provele Kurikulume, te uz koordinatoricu izložbe učiteljicu Željku Starčević uspješno organizirale izložbu, ipak je najveća nagrada bilo zadovoljstvo naših učenika , njihova ljubav prema knjizi i čitanju i novootkriveni mladi talenti u pisanju.

 

Autori teksta: Željka Starčević i Ivana Hrastović Mandarić , učiteljice engleskog i njemačkog jezika

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

eTwinning projekt Lingoture

I ove školske godine dio učenika 7.b razreda OŠ kneza Trpimira uključio se u eTwinning projekt Lingoture. Projekt je provodila Tina Parać, učiteljica engleskog i talijanskog jezika. Započeo je još u srpnju 2020. i trajao je do lipnja 2021. Odrađen je u suradnji sa 16 škola partnera iz 7 država: Turske, Poljske, Latvije, Španjolske, Češke, Rumunjske  i Hrvatske. U projekt je bilo uključeno 16 učitelja i 174 učenika u dobi od 10 do 14 godina.

ArTwinners: Kad se umjetnost i engleski jezik spoje u čaroliju učenja

U listopadu 2024. godine započeo je jedinstven međunarodni projekt pod nazivom "ArTwinners", koji je spojio svijet umjetnosti i jezika u nezaboravno iskustvo za učenike iz čak sedam zemalja. U ovom kreativnom putovanju sudjelovali su i učenici 5.d razreda Osnovne škole Čazma, zajedno s članovima likovne skupine, pod vodstvom učiteljica Ivane Barišić Tomšić (likovna kultura) i Ivane Devčić (engleski jezik).

ProTourism - novi digitalni obrazovni materijali iz Engleskoga jezika za srednje strukovne škole

U listopadu 2023. godine završen je Erasmus+ projekt naziva Professional language training of VET students in the field of customer service for quality tourism (ProTourism) na kojemu su zajedno radili izdavačke kuće Profil Klett, Klett Bugarska i Klett Srbija, bugarsko Udruženje škola u ugostiteljstvu (AURH) te slovenska Srednja sola za gostinstvo in turizem Celje.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Ulrike Moritz, Margret Rodi, Lutz Rohrmann
udzbenik
Maja Oltran, Ivana Mesarić, (Daška Domljan)
udzbenik
Barišić-Lazar Gordana