Kurikulumi Creative Writing-Kreatives Schreiben i Reading for fun – Lesen macht Spass zaključeni interaktivnom multimedijalnom izložbom učeničkih radova | Profil Klett

14. lipanj 2019.

Kurikulumi Creative Writing-Kreatives Schreiben i Reading for fun – Lesen macht Spass zaključeni interaktivnom multimedijalnom izložbom učeničkih radova

avatar
Autor: Željka Starčević

Tijekom ove školske godine, učiteljice engleskog i njemačkog jezika u Osnovnoj školi „Vladimir Nazor“ iz Đakova provodile su Kurikulum Creative Writing – Kreatives Schreiben i Reading for fun - Lesen macht Spass!

 

Suvremeni pristup poučavanju naglašava aktivnu ulogu učenika u samom procesu poučavanja. Kreativnost učenika, razvijanje jezično -komunikacijske kompetencije, međukulturalne  i digitalne kompetencije te međupredmetna povezanost važne su sastavnice poučavanja učenika u 21. stoljeću. Upravo je razvoj tih kompetencija kod učenika bio osnovni cilj Kurikuluma Creative Writing – Kreatives Schreiben i Reading for fun - Lesen macht Spass koje su tijekom školske godine 2018./2019. provodile učiteljice engleskog i njemačkog jezika u Osnovnoj školi „Vladimir Nazor“, Đakovo. U provedbu oba Kurikuluma bili su uključeni učenici od prvog do osmog razreda, a za ostvarivanje planiranih ishoda korištene su suvremene metode suradničkog rada, brainstorminga, te rad u različitim digitalnim alatima i aplikacijama kao što su Wiki, Emaze, Storyjumper, Padlet, ThingLink, Mentimeter, Sway za izradu prezentacija, Qr code reader i dr..

Teme za oba Kurikuluma unaprijed su dogovorene s učenicima i obuhvatile su bajke i priče na engleskom i njemačkom jeziku, sport i slobodno vrijeme, znanstvenu fantastiku i film, pisanje Blackout poetry ,eseje vezane uz temu školskih uniformi, dizajn, izrada i opis zamišljenog modela 3D kuće, umne mape na temu Australija, neobična putovanja Njemačkom, intervju sa osobama iz prošlosti, kreativni recepti itd.

 

Svaki mjesec učenici su imali zadatak pročitati minimalno jedan tekst, kratku priču ili vic, ili započeti čitati knjigu na engleskom ili njemačkom jeziku, ovisno o jeziku koji uče ili žele učiti. Također, svaki mjesec su predlagali temu koja bi obuhvatila tekst koji će pročitati, tako su u veljači, npr., čitali tekstove o ljubavi, dok su u listopadu tražili recepte u kojima se koriste sljezovi kolačići, ili su pak istraživali koja je tradicija vezana uz sljezove kolačiće u zemljama engleskog govornog područja.

Svi  planirani ishodi u provedbi oba Kurikuluma su na kraju i ostvareni: učenici su obogatili i proširili svoj vokabular na engleskom i njemačkom jeziku, čitali su tekstove, pisali kraće tekstove i poeziju na stranim jezicima, uočili međukulturalne razlike naše zemlje i zemalja engleskog govornog područja, vodili kratki intervju, dizajnirali i izrađivali 3D modele na zadanu temu, prezentirali plakate, izrađivali prezentacije i digitalne knjige itd..Također, učenici su samostalno koristili različite digitalne alate i surađivali radom u grupama i timovima. Ova dva Kurikuluma uključila su sve tri domene poučavanja jezika (komunikacijsko jezičnu, međukulturalnu  domenu i samostalnost u ovladavanju jezikom).

Najbolji učenički radovi u digitalnom i pisanom obliku, te 3D modeli izloženi su u prostoru knjižnice i hodniku Osnovne škole „Vladimir Nazor“, Đakovo kao dio javne tematske izložbe za učenike, nastavnike, djelatnike škole i građane, a u sklopu programa Nazorovog tjedna i Dana škole. Prva takva interaktivna multimedijalna izložba u našoj školi privukla je brojne posjetitelje koji su svoje dojmove i pozitivne komentare zabilježili u knjizi dojmova, a sve je detaljno pratila i lokalna radio postaja.

 

Nama učiteljicama stranog jezika u Osnovnoj školi „Vladimir Nazor“, Đakovo koje smo osmislile i provele Kurikulume, te uz koordinatoricu izložbe učiteljicu Željku Starčević uspješno organizirale izložbu, ipak je najveća nagrada bilo zadovoljstvo naših učenika , njihova ljubav prema knjizi i čitanju i novootkriveni mladi talenti u pisanju.

 

Autori teksta: Željka Starčević i Ivana Hrastović Mandarić , učiteljice engleskog i njemačkog jezika

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

eTwinning projekt „My Grade 4”

Sa željom da učenje engleskog jezika svojim učenicima postane što zanimljivije, učiteljice Susana Aleixo iz portugalske škole Agrupamento de Escolas Latino Coelho, Lamego, i Tina Parać iz OŠ kneza Trpimira, Kaštel Gomilica, pokrenule su još jedan u nizu eTwinning projekata.

 

Interaktivne učeničke bilježnice

Učeničke su bilježnice sastavni dio svakog učeničkog radnog kompleta, no dojam je da se bilježnicama, u pravilu, ne pridodaje preveliki značaj. Stoga smo ove godine odlučili nešto promijeniti te u vlastitoj nastavi uobičajene bilježnice zamijeniti vani već dugo poznatim i uspješnim konceptom interaktivne bilježnice.   

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Susan Kaufmann, Christiane Lemcke, Lutz Rohrmann, Paul Rusch, Theo Scherling, Ralf Sonntag in Zusammenarbeit mit Margret Rodi
udzbenik
Nina Rezo, (Daška Domljan)
udzbenik
Maja Oltran, Ivana Mesarić, (Daška Domljan)