Književni vremeplov i Fon-Fon – 140 sati
Književni vremeplov i Fon-Fon – 140 sati
Udžbenici Književni vremeplov 1 – 4 i Fon-Fon 1 – 4 s pripadajućim radnim bilježnicama Fonoplov 1 – 4 i digitalnim materijalima (IZZI digitalni obrazovni sadržaji) za prvi, drugi, treći i četvrti razred čine jedinstvenu cjelinu. U njima se nalaze sadržaji namijenjeni ostvarivanju ishoda propisanih kurikulom. Metodički priručnici za prvi, drugi, treći i četvrti razred objedinjuju navedene sadržaje i donose prijedloge njihove obrade u nastavi.
Udžbenički komplet
Književni vremeplov 1 – čitanka
Čitanka Književni vremeplov 1 utemeljena je na suvremenome pristupu književnomu tekstu: književno djelo promatra se u kontekstu suvremene kulture, a njegova tema stavlja u kontekst svakodnevice, odnosno učenikova osobnoga i čitateljskoga iskustva. Ponuđeni obvezni i izborni tekstovi reprezentativni su primjeri književnih tekstova u kojima se aktualiziraju suvremene teme s kojima se učenici svakodnevno susreću. Književne tekstove prate i neknjiževni tekstovi: književnost kao umjetnost riječi povezuje se s pristupom književnomu tekstu (teorija književnosti) i književnopovijesnim razdobljima (povijest književnosti), a učenike se istovremeno uvodi u svijet pisane riječi aktualnim temama koje se dodatno razrađuju u integriranoj radnoj bilježnici Fonoplov 1.
Fon-Fon 1 – udžbenik
Koncepcija udžbenika Fon-Fon 1 utemeljena je na komunikacijskome pristupu učenju i poučavanju: učenike se različitim tekstovima i zadatcima stavlja u kontekst određene komunikacijske situacije u kojoj uočavaju tekstove kojima su okruženi, analiziraju ih služeći se jezičnim znanjima, a onda ih i sami stvaraju. Pritom se služe različitim izvorima informacija koje kritički propituju te primjenjuju različite strategije slušanja, govorenja, čitanja i pisanja te upoznaju komunikacijski bonton. Na taj način učenici stječu jezična znanja – znanja o jeziku, ali i praktična znanja kao preduvjet za komunikaciju u kojoj se poštuje jezična norma. U udžbenicima drugoga, trećega i četvrtoga razreda uvedeni su sadržaji kojima se usvaja školski esej kao poseban oblik pisanoga izražavanja (interpretativni esej, usporedna raščlamba, raspravljački esej). Na taj se način dodatno ostvaruje načelo integracije književnih i jezičnih sadržaja.
Fonoplov 1 – integrirana radna bilježnica
U integriranoj radnoj bilježnici Fonoplov 1 učenicima se nude različiti tipovi zadataka kojima se obrađeni sadržaji ponavljaju, uvježbavaju, usvajaju i primjenjuju u novim situacijama. Stoga su u njima zastupljeni različiti tipovi zadataka: od točnih i netočnih tvrdnji preko analize obveznih lektirnih djela do stvaranja vlastitoga teksta i kritičkoga pristupa temi obrađenoj u djelu. Pritom je poseban naglasak stavljen na zadatke kojima se uvježbava čitalačka pismenost na suvremenim tekstovima koji pripadaju različitim funkcionalnim stilovima, a donose aktualne teme. Rješavajući takve zadatke, učenici uče „dubinski“ čitati tekst služeći se različitim izvorima, a istovremeno kritički propituju tvrdnje iznesene u tekstu.
Metodički priručnik
Metodički je priručnik sastavljen od dvaju dijelova. U Općem dijelu navode se kurikularni dokumenti i na temelju njih izvedeni teorijski sadržaji o planiranju i organizaciji nastavnoga procesa, a u drugom se dijelu donose praktični primjeri za rad u pojedinom razredu. Priručnik je zamišljen kao svojevrsni vodič, odnosno kao prijedlog hodograma u kojem se na jednom mjestu objedinjuju teorija i praksa. Stoga se u njemu predstavlja novi pristup planiranju obrazovnoga procesa i vrednovanju, ali i navode konkretni prijedlozi za rad u nastavi:
- godišnji izvedbeni kurikul
- izvedbeni program s konkretnom razradom tema na nastavne jedinice
- pripreme za svaki nastavni sat naveden u izvedbenome programu
- način obrade samostalno odabrane lektire
- pisane provjere.
Pritom se naglašava da je ponuđeni pristup samo jedna od više mogućnosti koju pružaju tiskani udžbenici, integrirana radna bilježnica i digitalni obrazovni sadržaji.
Književni vremeplov – IZZI digitalni obrazovni sadržaj
Tiskani udžbenik i digitalni sadržaj čine jedinstvenu cjelinu. Vođeni idejom interaktivno – zanimljivo – zabavno – inkluzivno (IZZI) nastojali smo stvoriti udžbeničke komplete koji slijede suvremene metode poučavanja. Prateći teme tiskanoga udžbenika, digitalnim se sadržajima učenicima ponegdje nudi dodatni tekst, drugačiji pristup temi ili ista tema u drugome mediju, čime se dopunjava, obogaćuje, a istodobno i rasterećuje sadržaj udžbenika. Tiskani udžbenik upućuje na digitalne sadržaje, a digitalni sadržaji upućuju na tiskani udžbenik kako bi se učenicima i nastavnicima olakšalo snalaženje i uporaba obaju izvora.
Fon-Fon – IZZI digitalni obrazovni sadržaj
Tiskani udžbenik i digitalni sadržaj čine jedinstvenu cjelinu. Vođeni idejom interaktivno – zanimljivo – zabavno – inkluzivno (IZZI) nastojali smo stvoriti udžbeničke komplete koji slijede suvremene metode poučavanja. Prateći teme tiskanoga udžbenika, digitalnim se sadržajima učenicima ponegdje nudi dodatni tekst, drugačiji pristup temi ili ista tema u drugome mediju, čime se dopunjava, obogaćuje, a istodobno i rasterećuje sadržaj udžbenika. Tiskani udžbenik upućuje na digitalne sadržaje, a digitalni sadržaji upućuju na tiskani udžbenik kako bi se učenicima i nastavnicima olakšalo snalaženje i uporaba obaju izvora.
Obrazovanje u Dubrovačkoj Republici
U sklopu rubrike za Hrvatski jezik, u desetom će se mjesecu obilježiti Dan učitelja koji je svojevrsna prigoda da se podsjetimo koliko je učiteljski poziv kreativan, plemenit i važan za društveni napredak. Na to navode i početci obrazovanja u Dubrovačkoj Republici vezani uz prvu polovicu 14. stoljeća. U to je vrijeme, naime, već postojala prva javna škola koju su pohađali dubrovački mladići.
Bistri vitez: Don Quijote ili Miguel de Cervantes?
Ako poznatu izreku Život piše najčudnije priče promatramo u kontekstu jednoga od najvećih svjetskih književnika svih vremena Miguela Cervantesa, moramo se složiti kako je ona uglavnom točna. Ta je priča postala toliko 'čudna' da je i četiri stoljeća nakon njegove smrti intrigirala i motivirala neka od najvećih imena svjetske umjetnosti kao što su Pablo Picasso, Salvador Dali, Orson Welles i G. W. Pabst.
Dan rječnika
Ovaj je dan prigoda da se prisjetimo i prvoga tiskanog rječnika hrvatskoga jezika - Rječnika pet najuglednijih europskih jezika: latinskoga, talijanskoga, njemačkoga, dalmatinskoga i mađarskoga (Dictionarium quinque nobilissimarum Europae linguarum — Latinae, Italicae, Germanicae, Dalmatiae et Ungaricae) objavljenoga u Veneciji 1595. godine. Njegov je autor biskup, povjesničar, izumitelj i leksikograf Faust Vrančić.
Predstavljanje udžbenika hrvatskoga jezika za srednje škole
Ministarstvo znanosti i obrazovanja odobrilo je nove udžbeničke komplete KNJIŽEVNI VREMEPLOV 2 i FON-FON 2 te KNJIŽEVNI VREMEPLOV 3 i FON-FON 3 za gimnazije i četverogodišnje strukovne škole (140 sati i 105 sati). Koncepciju novih udžbenika, prikaz ponuđenih tema, pristup djelima obvezne i izborne lektire te jezičnim i medijskim sadržajima upoznajte za vrijeme novoga webinara tijekom kojega ćemo predstaviti udžbeničke komplete i koncept rada koji se temelji na zahtjevima kurikula hrvatskoga jezika za drugi i treći razred srednje škole.
Često postavljana pitanja
- Je li IZZI besplatan?
Registracija na IZZI te korištenje IZZI digitalnom platformom potpuno je besplatno za sve koji se njome žele koristiti. Mogućnost korištenja je neograničena.
- Kako se prijaviti na IZZI?
Za korištenje IZZI digitalnom platformom potrebna je registracija na našu mrežnu stranicu. Svi je mogu ostvariti prateći korake iz sljedeće poveznice: https://www.profil-klett.hr/user/register Nakon uspješne registracije i prijave, potrebno je posjetiti našu digitalnu platformu www.izzi.hr i na nju se prijaviti istim korisničkim podatcima koji su korišteni pri registraciji na www.profil-klett.hr (korisničko ime / adresa e-pošte, lozinka).
- Pokušavam se prijaviti na IZZI, no ne prihvaća mi korisničko ime / lozinku.
Ljubazno vas molimo da nam se javite na podrska@profil-klett.hr ili besplatni infotelefon 0800 913 090 kako bismo riješili problem u najkraćem roku.
- Stranica se neprekidno „vrti“ i ne mogu je otvoriti.
Vjerojatno je riječ o trenutačno slabijoj internetskoj vezi ili pregledniku kojim se koristite. Savjetujemo da IZZI digitalnim sadržajima uvijek pristupate preko preglednika Chrome.
- Kako otvoriti IZZI virtualni razred i pratiti uspješnost učenika?
IZZI virtualni razred možete otvoriti slijedeći korake iz kratke videoupute: https://www.youtube.com/watch?v=opR7EqCeR_0&t=199s U slučaju dodatnih pitanja ili teškoća, ljubazno vas molimo da nam se obratite na podrska@profil-klett.hr ili besplatni infotelefon 0800 913 090 kako bismo riješili problem u najkraćem roku.
- U izborniku za otvaranje razreda nema moje škole.
Molimo vas da pokušate pronaći svoju školu drukčijim upisom njezina naziva. Primjerice, umjesto OŠ August Šenoa pokušajte upisivati Augusta Šenoe ili slično. Ako vaše škole i dalje nema na popisu, molimo vas da nam se obratite na podrska@profil-klett.hr ili besplatni infotelefon 0800 913 090 kako bismo riješili problem u najkraćem roku.
- Kako da se učenici pridruže IZZI razredu?
Svi učenici mogu se pridružiti IZZI razredu prateći korake iz kratke videoupute: https://www.youtube.com/watch?v=sTyRV07J6C0 U slučaju dodatnih pitanja ili teškoća, ljubazno vas molimo da nam se obratite na podrska@profil-klett.hr ili besplatni infotelefon 0800 913 090 kako bismo riješili problem u najkraćem roku.
- Virtualna učionica pogrešno zbraja rezultate / ne vidim rezultate učenika.
Ako se to događa dok učenik rješava zadatke preko aplikacije, za računalo ili mobitel, molimo vas da preuzmete zadnju inačicu IZZI sadržaja koje učenik rješava. Ako se to događa dok učenik rješava online, provjerite je li prijavljen ili je možda pristupio bez prijave u sustav. U slučaju dodatnih pitanja ili teškoća, ljubazno vas molimo da nam se obratite na podrska@profil-klett.hr ili besplatni infotelefon 0800 913 090 kako bismo riješili problem u najkraćem roku.
- Gdje mogu pronaći vaše pripreme, planove i prezentacije?
Možete ih pogledati na našoj mrežnoj stranici www.profil-klett.hr, u rubrici „za učitelje“ – repozitorij i metodički kutak. Ako su vam potrebni neki tiskani materijali, ljubazno vas molimo da ih potražite kod našeg stručnog predstavnika za vašu školu.
- Ne vidim sadržaje u metodičkom kutku.
Potvrdite svoj status učitelja koristeći autentifikacijski sustav AAI@Edu.Hr ili nam se obratite na podrska@profil-klett.hr kako bismo vam dodijelili status nastavnika koji vam omogućuje pristup u metodički kutak.
- Čuo sam / čula sam da ste svima omogućili besplatno preuzimanje priručnika za polaganje državne mature. Je li to istina i gdje ih mogu pronaći?
Istina je. Priručnike za polaganje državne mature svi mogu pronaći i besplatno preuzeti na dnu stranice na sljedećoj poveznici: https://www.profil-klett.hr/ucenje-na-daljinu.
- Kako mogu dobiti kodove za WIR izdanja ili starija izdanja vaših udžbenika?
Kodove za WIR izdanja ili starija izdanja možete potražiti kod našeg stručnog predstavnika za vašu školu ili se obratiti našoj korisničkoj podršci na podrska@profil-klett.hr.
- Kome se mogu obratiti za dodatna pitanja o sadržajima vaših udžbenika i radnih materijala?
Možete se obratiti našem stručnom predstavniku za vašu školu ili našem uredništvu na adresu e-pošte urednistvo@profil-klett.hr.
- Kako se prijaviti na webinar?
Na sljedećoj poveznici možete pratiti najave naših novih webinara: https://www.profil-klett.hr/edukacije Na webinar koji vas zanima možete se prijaviti tako da kliknete na naslov webinara, a zatim pri dnu otvorene stranice kliknete „prijavi se na webinar“. Uoči početka webinara na istoj će vam se poveznici u donjem desnom kutu pojaviti mogućnost ulaska u webinarsku sobu. Kliknite na „webinar“ i pričekajte ulaz. Potvrda o sudjelovanju na webinaru trebala bi stići na vašu e-adresu u roku od 24 sata.
- Na e-adresu nisam dobila/dobio potvrdu o sudjelovanju na webinaru. Kako doći do nje?
Možete je samostalno preuzeti s naše mrežne stranice. Na poveznici u nastavku potražite webinar kojem ste prisustvovali i kliknite na njega. Unutar fotografije webinara vidjet ćete mogućnost da preuzmete svoju potvrdu. Ako je ne vidite, ljubazno vas molimo da nam se obratite na podrska@profil-klett.hr. Održani webinari: https://www.profil-klett.hr/edukacije
- Nisam mogao/mogla prisustvovati webinaru. Može li se pogledati snimka i gdje?
Snimke naših webinara mogu se besplatno pogledati na našoj mrežnoj stranici. Na poveznici u nastavku potražite webinar koji ste propustili i pogledajte snimku kad god vam to odgovara: https://www.profil-klett.hr/edukacije