Malim tragovima iz školskih klupa u svemirske visine | Profil Klett

23. listopad 2020.

Malim tragovima iz školskih klupa u svemirske visine

avatar
Autor: Vesna Stipić

Projektna i interaktivna nastava uključena svakodnevno u naše školske aktivnosti posebna je po samostalnosti učenika u radu, praćenju, istraživanju i zaključivanju, razvija misaone i kognitivne vještine, njihovo povezivanje s postojećim znanjima i kritičku prosudbu njihova značenja, a to je ujedno i učenje koje omogućuje dugoročno pamćenje.

Pri planiranju takvih projektnih sadržaja brojne sate posvetim osmišljavanju aktivnosti koje će djeci biti nove, a opet prepoznatljive, originalne, a ujedno i provedive, a poruke koje proizlaze aktualne, ali i svevremenske.

Sve te sadržaje potrebno je vješto povezati s ishodima pojedinoga nastavnog predmeta i međupredmetnih tema uključenih u Kurikulum.

Naš prvi projektni zadatak u drugome razredu vezan je uz obilježavanje Svjetskoga tjedna svemira od 4. do 10. listopada 2020. Projekt je prihvaćen i postavljen na eTwinning platformu te smo i tamo ispunili svoj Twinspace i podijelili s projektnim partnerima dobre primjere i iskustva.

Budući da smo i u prvome razredu sudjelovali u takvome projektu, učenicima je tematika bila poznata i privlačana, aktivno su se uključili  u planiranje sadržaja koje bi željeli provoditi, koja znanja bi željeli proširiti i na koji način ostvariti rezultate.

 

U nastavku možete pročitati naše aktivnosti i ishode koje smo ostvarili kroz te aktivnosti.

 

1. Zajednički smo stvorili Canva plakat s planiranim aktivnostima i osobni logo projekta svakog učenika s njegovom fotografijom. Logo je bio i glavni modni detalj toga tjedna. (OŠ HJ A.2.1., OŠ HJ A.2.3., OŠ LK A.2.1., MAT OŠ B.2.1., osr A.1.1., uku A.1.1., uku B.1.1., uku B.1.4., ikt A.1.1.)

 

2. Iz svojih kućnih knjižnica učenici su donijeli literaturu vezanu uz svemir koju smo smjestili na police posebnoga kutka za čitanje i svaki slobodan trenutak provodili čitajući i otkrivajući nove spoznaje, ali i  usavršavali čitalačke vještine. (OŠ HJ A.2.1., OŠ HJ A.2.3., OŠ HJ B.2.3., osr A.1.1., goo C.1.1., A.1.1., pod A.1.3., uku A.1.1., uku B.1.4.)

 

3. Jedna je učenica tijekom vremena provedenoga u izolaciji pripremila prezentaciju Tko je astronaut u kojoj je učenike upoznala s tim nepoznatim zanimanjem: kakvo im je odijelo, što rade, kako se hrane i tko su najpoznatiji svjetski astronauti. Ja sam bila pomagačica, a njena je rečenica: „Učiteljice, molim sljedeći slajd!“ najhumorističniji dio njezinoga predstavljanja i rado ponavljana cijeloga dana. (OŠ HJ A.2.3., PID OŠ A.2.2., PID OŠ A.2.3., PID OŠ D.2.1., odr A.1.2., A.1.1.A., uku A.1.1., uku B.1.4., ikt A.1.1., ikt A.1.2.)

 

4. Upoznajući u prezentaciji i kujicu Lajku odlučili smo joj napisati lijepe misli i želje s porukom da znamo i cijenimo njenu važnost za napredak putovanja u svemirskim letjelicama. Sigurno već dugo nije dobila toliko mnogo pisama. (OŠ HJ A.2.1., OŠ HJ A.2.4., OŠ HJ A.2.5., MAT OŠ E.2.2., osr A.1.2.)

 

5. Profesorica geografije naše škole, Valentina Japec, održala nam je interaktivno predavanje o Sunčevu sustavu, posebnostima i izgledu planeta, udaljenosti od Sunca i otkrila gdje se u Zagrebu  krije zlatno Sunce i umanjeni modeli ostalih planeta. Pokrenula je naš istraživački duh i odlučili smo roditeljima predložiti sljedeću terensku nastavu. (PID OŠ A.2.2., PID OŠ A.2.3., OŠ LK A.2.1., MAT OŠ B.2.1., uku A.1.1., uku B.1.4.)

 

6. Poučeni planetima nastavili smo stvarati na satu Likovne kulture. Crtali smo svoje planete iz mašte i sastavljali potpuno novi Hribarov sustav 2. a. Planeti su dobili imena premetaljkom slogova imena našega grada, škole i učiteljica. Pa koji još to razred ima? (OŠ HJ A.2.1., OŠ HJ A.2.1., OŠ HJ A.2.4., OŠ LK A.2.1., OŠ LK B.2.1., OŠ LK C.2.2., osr A.1.1., osr A.1.3., goo C.1.1., uku A.1.3)

 

7. Veliko zanimanje učenici su pokazali pisanjem po Mjesečevu prahu koji je samo za njih u učionicu spustio nepoznati astronaut. Rukosvemirsko pismo pisano velikom srebrnom olovkom pronašlo je uzore u našoj slovarici koju svakodnevno koristimo. No, pisati po mjesečevoj površini zanimljivije je od školske ploče i pisanke i slova su urednija i ljepša. ( OŠ HJ A.2.4., OŠ LK A.2.2., OŠ LK C.2.2., uku A.1.1., uku A.1.3, uku B.1.4., ikt A.1.1.)

 

8. Kako bismo  se nakon pisanja razgibali i ostali u formi plesali smo svemirski ples Mliječnom stazom. Usvojili smo pokrete, gibanja i razvili nove plesne strukture. Nije tim astronautima lako plesati bez gravitacije i glazbe! (OŠ GK A.2.1., OŠ GK B.2.1., OŠ GK C.2.1., OŠ TZK A.2.1., OŠ TZK D.2.1., osr A.1.1., odr A.1.3., odr C.1.2., goo C.1.1., pod A.1.3., uku A.1.3., ikt A.1.1. )

 

9. I za kraj, razrednu smo škrinjicu ispunili svojim najdražim predmetima koje će budući astronauti ponijeti sa sobom i ostaviti daleko u svemirskim prostranstvima u svojoj sljedećoj misiji. Izbrojili smo dragocjenosti i svatko je objasnio zašto je izabrao baš taj predmet, koje je njegovo značenje, kako će se koristiti u budućnosti i zašto će razveseliti nekoga kada otvori škrinju. (OŠ HJ A.2.1., OŠ HJ B.2.4., PID OŠ C.2.1., MAT OŠ A.2.1., MAT OŠ D.2.3., MAT OŠ E.2.2., osr A.1.1., osr A.1.3., odr C.1.2. , goo A.1.1.)

Vriski i sreći nije bilo kraja kada su iz rakete ispale Milky Way čokoladice kojima su morali izračunati vrijednost prije nego su se zasladili na kraju jednog tjedna, koji je ostavio i naše male tragove u velikom svemirskom prostranstvu.  (OŠ HJ A.2.3., OŠ HJ B.2.4., MAT OŠ A.2.1., MAT OŠ D.2.1., MAT OŠ A.2.3., osr A.1.2., goo A.1.1., ikt A.1.4.)

Baš smo bili pravi tragači!

U ovako osmišljenim i provedenim aktivnostima učenici su bili posvećeni radu od prve do posljednje minute željno iščekujući novu aktivnost tijekom nastave ili produženoga boravka te su projekt označili  visokim stupnjem uspješnosti u vrednovanju kao učenju sa željom za nastavkom projektnih aktivnosti.

I doista u planu su novi, drugačiji, inovativniji zadaci čijim izvršavanjem učenici neće osjećati da uče, da nešto moraju ili da im je nešto zadano. S velikom posvećenošću aktivnostima razvijat će pozitivnu radnu atmosferu, ugodno razredno ozračje, suradnički odnos u paru ili skupini, strpljivost, upornost, ustrajnost i motiviranost koju je svakoga dana nama učiteljima sve teže osigurati u današnjim novim, digitalno usmjerenim generacijama.

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Vukovar mi priča

Bijeli križ na ušću rijeke Vuke

Prije osamnaest godina kao studentica apsolventica još bez diplome počela sam raditi u školi na samom istoku naše domovine. Put me je, kako onda tako i danas, vodio kroz Vukovar. Prvi dojmovi Vukovara u ono vrijeme bili su neopisivi.

Aktivna učionica

Većina osnovnoškolske djece provede prosječno 70 posto svojeg vremena u učionici sjedeći. Štoviše, i izvan učionice opao je broj učenika koji pješače do škole dok, istodobno, sve veći broj provodi više vremena pred zaslonima. Djeca u dobi od pet do šesnaest godina danas provode prosječno šest i pol sati pred zaslonima u usporedbi s oko tri sata u 1995. godini.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Jelena Sikirica, Snježana Stojaković
udzbenik
Lana Lončar, Radmila Pešut, Alenka Boras Mandić, Maja Križman Roškar
udzbenik
Vesna Marjanović, Andrea Škribulja, Renata Gredelj, Marina Gabelica
udzbenik
Maja Oltran, Ivana Mesarić, (Daška Domljan)