Mali "Hribarovci" mijenjaju svoj grad | Profil Klett

25. studeni 2025.

Mali "Hribarovci" mijenjaju svoj grad

avatar
Autor: Vesna Stipić

Učenici 3. a razrednog odjela Osnovne škole Nikole Hribara iz Velike Gorice tijekom listopada i studenog usvajali su nove nastavne sadržaje iz Prirode i društva. Oni su predstavljali aktivnosti i razrade odgojno-obrazovnih ishoda vezanih uz snalaženje u prostoru.

Važnost ovim sadržajima koji su učenicima zahtjevniji i složeniji daje izlazak iz učionice te učenje u prirodi i izvornoj stvarnosti. Znanja, vještine i stavovi stečeni u nastavnome predmetu Priroda i društvo omogućuju učeniku bolje razumijevanje svijeta koji ga okružuje, lakše snalaženje u novim situacijama u prirodnome i društvenome okružju.

Maksimirski istraživači

Njihove aktivnosti su započele u Parku Maksimir gdje su sudjelovali u projektnim aktivnostima „Potrage za blagom“. Pomoću znakova na karti i znanja o orijentaciji u prirodi kretali su se vješto i sigurno istražujući svijet oko sebe. Određivali su strane svijeta pomoću kompasa, godova na starom maksimirskom panju te mahovine sljubljene sa stablom. Kod Vidikovca su se orijentirali pomoću Sunca te izrađivali sunčani sat. Mnogima je takvo mjerenje vremena bilo posebno otkriće. Nisu izostavili niti suvremeno određivanje strana svijeta pomoću GPS uređaja. Vješto su ga pratili kako bi sigurno i brzo postigli cilj. Blago je bilo svuda oko njih.

Mali majstori velikih ideja

Novi zadatak bio je usmjeren na suradnju s roditeljima i povezivanje školskog i obiteljskog okruženja. Tijekom zadatka izrade makete razvili su razumijevanje umanjenog mjerila te osvijestili osjećaj za veličinu i udaljenost. Prepoznavali su određene odnose te uočavali prostornu udaljenost i planiranje puta od svoje kuće do škole. Maketom su prikazivali škole, učionice, zgrade, trgovine, crkve te ceste, igrališta, drvorede… Svi modeli prikazivali su dijelove njihove lijepe Velike Gorice.

Pokazali su velik interes za ostvarivanjem zadatka, uočavanjem detalja i prihvaćanjem praktičnog rada. Svoje maketa izložili su u školskoj knjižnici tijekom studenog i listopada  2025. godine izložbom Moja Velika Gorica.

Izložbom su pokazali kako se konkretnim sredstvima i izvornom stvarnošću uči promatrati, zamišljati i razumjeti prostor.

Grad budućnosti

Kao najzanimljivija aktivnost ovakvog načina usvajanja znanja bilo je sudjelovanje na radionici Galerije Galženica s temom Grad budućnosti koja  se održava u Galeriji Galženica u sklopu obljetničke izložbe Galženica: Urbana utopija na periferiji (03.10.-21.11.2025.).

Izložba obilježava 50 godina od početka izgradnje radničkog stambenog naselja Galženica III i 45 godina djelovanja Doma kulture Galženica. Riječ je o interdisciplinarnoj izložbi u čijem su stvaranju sudjelovali povjesničari umjetnosti, studenti etnologije i kulturne antropologije te suvremeni umjetnici.

Učenici su imali zadatak na ispisanim crno-bijelim fotografijama svoga grada Velike Gorice dodati elemente budućnosti, izraziti svoje želje te ih likovno prikazati radom na postojećoj fotografiji.

Razmišljali su o tome na koji se način grad može promijeniti, što bi voljeli izgraditi, zamijeniti ili srušiti. Učenici su postali mali arhitekti velike budućnosti. Na kraju radionice svoje su radove izložili i prezentirali postignuća.

Cilj nastave Prirode i društva koji se odnosi na razvijanje istraživačkih kompetencije važne za spoznavanje svijeta oko sebe i kompetencija za cjeloživotno učenje te prepoznati mogućnosti primjene znanstvenih spoznaja u svakodnevnome životu i različitim djelatnostima u potpunosti je ostvareno.

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke
Zanima nas

Veseo i kreativan početak školske godine

Krajem ljeta osjeća se neobično uzbuđenje uoči početka nove školske godine. Radosno iščekivanje, ali i trema zbog početka novog putovanja. Uzbuđenje koje prati i učenike i učitelje. Ništa manje uzbudljivo i za roditelje. Kolika je samo koncentracija oprečnih osjećaja; radosti i straha, radoznalosti i treme!

 

Vukovar mi priča

Bijeli križ na ušću rijeke Vuke

Prije osamnaest godina kao studentica apsolventica još bez diplome počela sam raditi u školi na samom istoku naše domovine. Put me je, kako onda tako i danas, vodio kroz Vukovar. Prvi dojmovi Vukovara u ono vrijeme bili su neopisivi.

Ususret Danu učitelja - Intervju s doc. dr. sc. Vesnom Budinski

Doc. dr. sc. Vesna Budinski radi na Katedri za hrvatski jezik i književnost, scensku i medijsku kulturu na Učiteljskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu. Osim u znanstvenim, vrlo je poštovana i u učiteljskim krugovima gdje ju prepoznaju i cijene učiteljice/učitelji, no i roditelji i učenici s kojima se povezala tijekom dugogodišnjeg rada u razredu. Bogato znanstveno i učiteljsko iskustvo čine docenticu Budinski izvrsnom sugovornicom povodom nadolazećeg Dana učitelja.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Gordana Ivančić, Maja Križman Roškar, Damir Tadić
udzbenik
Maja Oltran, Ivana Mesarić, (Daška Domljan)
udzbenik
Vesna Marjanović, Andrea Škribulja, Renata Gredelj, Marina Gabelica