Učenici 3. a razrednog odjela Osnovne škole Nikole Hribara iz Velike Gorice tijekom listopada i studenog usvajali su nove nastavne sadržaje iz Prirode i društva. Oni su predstavljali aktivnosti i razrade odgojno-obrazovnih ishoda vezanih uz snalaženje u prostoru.
Važnost ovim sadržajima koji su učenicima zahtjevniji i složeniji daje izlazak iz učionice te učenje u prirodi i izvornoj stvarnosti. Znanja, vještine i stavovi stečeni u nastavnome predmetu Priroda i društvo omogućuju učeniku bolje razumijevanje svijeta koji ga okružuje, lakše snalaženje u novim situacijama u prirodnome i društvenome okružju.
Njihove aktivnosti su započele u Parku Maksimir gdje su sudjelovali u projektnim aktivnostima „Potrage za blagom“. Pomoću znakova na karti i znanja o orijentaciji u prirodi kretali su se vješto i sigurno istražujući svijet oko sebe. Određivali su strane svijeta pomoću kompasa, godova na starom maksimirskom panju te mahovine sljubljene sa stablom. Kod Vidikovca su se orijentirali pomoću Sunca te izrađivali sunčani sat. Mnogima je takvo mjerenje vremena bilo posebno otkriće. Nisu izostavili niti suvremeno određivanje strana svijeta pomoću GPS uređaja. Vješto su ga pratili kako bi sigurno i brzo postigli cilj. Blago je bilo svuda oko njih.


Novi zadatak bio je usmjeren na suradnju s roditeljima i povezivanje školskog i obiteljskog okruženja. Tijekom zadatka izrade makete razvili su razumijevanje umanjenog mjerila te osvijestili osjećaj za veličinu i udaljenost. Prepoznavali su određene odnose te uočavali prostornu udaljenost i planiranje puta od svoje kuće do škole. Maketom su prikazivali škole, učionice, zgrade, trgovine, crkve te ceste, igrališta, drvorede… Svi modeli prikazivali su dijelove njihove lijepe Velike Gorice.
Pokazali su velik interes za ostvarivanjem zadatka, uočavanjem detalja i prihvaćanjem praktičnog rada. Svoje maketa izložili su u školskoj knjižnici tijekom studenog i listopada 2025. godine izložbom Moja Velika Gorica.
Izložbom su pokazali kako se konkretnim sredstvima i izvornom stvarnošću uči promatrati, zamišljati i razumjeti prostor.

Kao najzanimljivija aktivnost ovakvog načina usvajanja znanja bilo je sudjelovanje na radionici Galerije Galženica s temom Grad budućnosti koja se održava u Galeriji Galženica u sklopu obljetničke izložbe Galženica: Urbana utopija na periferiji (03.10.-21.11.2025.).
Izložba obilježava 50 godina od početka izgradnje radničkog stambenog naselja Galženica III i 45 godina djelovanja Doma kulture Galženica. Riječ je o interdisciplinarnoj izložbi u čijem su stvaranju sudjelovali povjesničari umjetnosti, studenti etnologije i kulturne antropologije te suvremeni umjetnici.
Učenici su imali zadatak na ispisanim crno-bijelim fotografijama svoga grada Velike Gorice dodati elemente budućnosti, izraziti svoje želje te ih likovno prikazati radom na postojećoj fotografiji.
Razmišljali su o tome na koji se način grad može promijeniti, što bi voljeli izgraditi, zamijeniti ili srušiti. Učenici su postali mali arhitekti velike budućnosti. Na kraju radionice svoje su radove izložili i prezentirali postignuća.

Cilj nastave Prirode i društva koji se odnosi na razvijanje istraživačkih kompetencije važne za spoznavanje svijeta oko sebe i kompetencija za cjeloživotno učenje te prepoznati mogućnosti primjene znanstvenih spoznaja u svakodnevnome životu i različitim djelatnostima u potpunosti je ostvareno.




