Čarolijom razgovora do uspjeha u kući i školi | Profil Klett

20. veljača 2017.

Čarolijom razgovora do uspjeha u kući i školi

avatar
Autor: Mila Kokotović

Razgovaramo li dovoljno? Neki ljudi govore više i otkrivaju sve, a neki su povučeni i nerado dijele svoja iskustva i osjećaje. Kako uspostaviti ravnotežu i stvoriti razgovor koji doprinosi prisnom i kvalitetnom odnosu? Pročitajte nekoliko savjeta i preuzmite materijale za radionicu Štapić koji govori

 

Teško je govoriti i pisati o odgoju djece. Svatko najbolje poznaje svoje dijete i sigurno preispituje svoje postupke i razmišlja o odgoju svoje djece. Na prvom su nam mjestu sreća i dobrobit naših najdražih. Ipak, zbog velike emotivne povezanosti, ponekad jednostavno ne vidimo ili ne zapažamo neke važne događaje ili postupke svoje djece. Jedan od razloga tome je povremeni izostanak komunikacije ili je komunikacija jednostavno nedovoljna.

U početku školovanja djeca su sklona govoriti o tome što se događa u razredu i na nastavi. No, postoje i djeca od kojih je teško doznati informacije. I, začuditi ćete se, nisu problem samo šutljiva i zatvorena djeca. Problem su i djeca koja stalno komuniciraju. Njih smo skloni slušati jednim uhom i samo po navici kimati glavom. Tako od šume ne vidimo drvo. Prečujemo nešto doista važno i zanimljivo. Zato bi i tu trebali pokazati volju i napor te kanalizirati njihovu rječitost.

Naučiti slušati druge, izmjenjivati ideje i doživljaje, reagirati na tuđe riječi strpljenjem i pozornošću. Svima nam nedostaje ponešto od toga. Razvijamo li to kod svoje djece, jednog dana će im biti od koristi baš poput tablice množenja. Neki bi nadodali, i više od toga. Prekinite dakle, njihovu bujicu riječi. Dajte djeci do znanja da ih slušate, ali da trebaju govoriti polako i razumljivo. Neka to bude dvostrana komunikacija. Pitanje, odgovor. Pitanje, odgovor.

 

Ako dijete ne govori i izbjegava bilo kakav razgovor o školi i prijateljima to ne mora značiti da postoje problemi. Jednostavno, postoje djeca koja ne vole razgovor o školi. Ipak, trebali bismo se potruditi i doznati ne krije li se iza šutnje neki problem ili dječja nesigurnost. Nema zabijanja glave u pijesak. Budite sigurni, koliko možete, da je sve u redu pa onda do mile volje uživajte u nekomuniciranju. Nije ni meditacija ponekad loša, pogotovo poslije napornog i bučnog školskog dana. Nastavnici i profesori znat će na što mislim.

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke
Zanima nas

Nove ideje za pozitivno školsko ozračje

Stručni posjeti inozemnim školama u sklopu mnogobrojnih projekata koje Osnovna škola Jurja Dobrile iz Rovinja provodi unutar programa Erasmus+ pokazali su se vrlo uspješnima u osmišljavanju novih načina i metoda poučavanja učenika. Jedna od takvih svakako je i zornost u nastavi pa smo ove školske godine u sklopu projekta Dvije strane Gaussa, po uzoru na sjevernoeuropske škole, našim stepenicama dodijelili i vizualnu ulogu.

Moje iskustvo rada u Školi na Trećem

Tijekom ove školske godine, imala sam čast (a na neki način i privilegiju) nakratko biti dio tima koji priprema materijale za televizijski program Škole na Trećem. Budući da se sadržaji koji u konačnici postaju dijelom televizijskog programa stvaraju dugotrajnim timskim radom, odlučila sam podijeliti s svoje iskustvo s vama.

Naša glazbena priča

Početni impuls nastanku projekta Naša glazbena priča dale su vesele, razigrane i znatiželjne okice novih prvašića koji su kročili početkom školske godine 2013./14. u razred učiteljice razredne nastave Silvane Crljen. Bila je to skupina izrazito muzikalnih učenika, kristalne intonacije i izvrsnih ritamskih sposobnosti.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Danica Ušćumlić
udzbenik
Sanja Škreblin, Sanja Basta, Nataša Svoboda Arnautov
udzbenik
Željkica Mamić, Ana Janković, Ružica Ambruš Kiš