Timski rad u igrama na otvorenom | Profil Klett

18. srpanj 2017.

Timski rad u igrama na otvorenom

Autor: Adrijana Leko

Živimo u okruženju kada nas svakodnevne obaveze sve češće udaljuju od prirode.  Prigovaramo kako nam djeca sve više vremena provode ispred manjih ili većih ekrana, a pri tome i jedni i drugi zaboravljamo koliko je boravak na zraku važan za zdravlje. Ako ga provedemo zajedno, u krugu članova obitelji, djece i prijatelja i u njega uključimo birane aktivnosti kreirat ćemo sjećanja koja ćemo uvijek rado prepričavati.

 

Aktivnosti na otvorenom zanimljive su djeci svih uzrasta. U njima vole sudjelovati i djeca predškolske dobi i osnovnoškolci kao i oni u srednjoj školi i na fakultetu. Ovi stariji sposobni su sami osmisliti vlastite igre ili ideje za njih potražiti na internetu, dok je najmanjima često u tome potrebna pomoć odraslih. Kao roditelj na dječjim rođendanskim okupljanjima znala sam se naći u ulozi animatorice te sam za male goste organizirala prigodne igre. Budući da rođendane slavimo u ljetnim mjesecima sve su igre organizirane na otvorenom, u dvorištu. Najviše oduševljenja izazivale su one koje su zahtijevale timski rad.

 

Najjednostavniji je opis timskog rada zajednički rad skupine koja je posvećena obavljanju određenog zadatka ili posla. Članovi tima u zadovoljavanju i ostvarivanju zajedničkih ciljeva izmjenjuju ideje, strategije, iskustva, dijele savjete i međusobno si pomažu. Mnogi smatraju da je raditi u timu zabavnije i lakše nego pojedinačno, no činjenica je da suvremena zanimanja u velikim korporacijama zahtijevaju od svojih zaposlenika timski rad. Sudjelovanjem djece u ovakvim igrama pripremamo ih ujedno i za sudjelovanje u timskom radu na njihovom budućem radnom mjestu. Pri tome ih učimo da ne misle samo na svoj zadatak već i da razmišljaju o ostvarivanju zadataka ostalih članova tima kako bi kao tim postigli što bolji uspjeh. Neke od tih igara organizirala sam i u školi bilo da sam s učenicima na satu razrednika razgovarala o timskom radu te pri tome na konkretnim igrama primijenili naučeno ili sam ih koristila kao rekreacijske stanke između učenja. Možda su vam već i poznate, možda ih igrate na svoj način, a možda u sljedećim prijedlozima pronađete ideju za novu aktivnost ovoga ljeta.

 

Prenošenje vode plastičnim čašama

Za ovu igru potrebna je plastična čaša, nekoliko vrpci duljine jedan metar i dvije veće posude. Jednu posudu potrebno je napuniti vodom. Bušačem rupica (onim za papir) uz rub plastične čaše izbušite u krug onoliko rupica koliko je članova tima. Kroz svaku rupicu provucite vrpcu, te izmjerite i označite na vrpci udaljenost na kojoj član tima treba uhvatiti vrpcu. Cilj igre je u zadanom vremenu što više vode prenijeti iz jedne posude u drugu koristeći plastičnu čašu tako da svaki član tima drži jednu vrpcu na označenom mjestu. Članovi se trebaju dogovarati čija će vrpca u kojem trenutku biti nategnuta, a tko će svoju morati popustiti tijekom rada kako bi ostvarili zajednički uspjeh.

Timsko provlačenje kroz obruč

Ova igra odlična je za timove s više igrača. Svaki tim treba imati jedan obruč (hula hoop). Članovi tima uhvate se za ruke (pri čemu im valja napomenuti da se ne smiju razdvojiti) i stoje jedan do drugoga. Cilj igre je prebaciti obruč od prvog člana u koloni do zadnjega, a da se ne razdvoje. Pri tome trebaju razmišljati kako će to najspretnije izvesti: tijelo treba prolaziti kroz obruč provlačenjem ruku i glave pa trupa i nogu. Igri se može dodati natjecateljski duh čime će postati zanimljivija.

Zajednički hod

Za igru su potrebne dvije drvene daske za svaki tim i po dva užeta za svakog člana tima (mi smo koristili letvice od podnica kreveta i stare vijače). Daske položiti usporedno jednu pokraj druge. Svaki član tima treba jednom nogom stati na jednu, a drugom na drugu letvicu. Uže treba zavezati za dasku na mjestu gdje svaki član tima stoji. Zadatak je zajedničkim hodom prijeći zadanu udaljenost. Članovi se trebaju dogovarati i surađivati kako bi koordinirali hod i postigli timski uspjeh.

Slijepa gusjenica

Učenici su u koloni, drže se za ramena i svaki učenik osim zadnjeg ima povez na očima. Odredimo startnu liniju. Na neko mjesto stavimo posudu i u njoj predmet (igračku, loptu) kojeg kolona mora što prije pronaći. U traženju im pomaže zadnji učenik bez poveza koji onoga ispred sebe dodirivanjem desnog ili lijevog ramena usmjerava prema posudi, a on onoga ispred sebe i tako sve do prvoga. Igra se u tišini, jedina komunikacija među članovima tima je dodirivanje ramena. Tim može prije početka dogovoriti posebne znakove (dodirivanje za čučanj, stop, hodanje pravo i sl.)

Ako želite svojoj djeci pripremiti dodatnu zabavu i ovo ljeto učiniti njihovim ljetom za sjećanje priuštite im neke aktivnosti koje ste možda i sami radili kao djeca: posjetite neobični sajam ili festival, zajedno podignite šator u dvorištu i koristite ga za razne ljetne igre, od kartonskih kutija različitih veličina izradite utvrdu (dvorac ili kućicu), organizirajte borbu s vodenim balonima, pripremite večernju vatru i ispecite kobasice na štapovima. Što god radili imajte na umu da svi mi, pa tako i djeca, češće u životu pamtimo kako smo se osjećali u nekom trenutku od samog trenutka, a ovakvim aktivnostima na otvorenom sigurno ćete kod njih uzburkati i potaknuti mnoštvo ugodnih, dobrih i pozitivnih osjećaja.

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke
Zanima nas

Nastava nakon potresa − primjena vježbi

Najavili smo u prošlom članku da nastavljamo s prijedlozima kako učenicima olakšati izazovan period nastave nakon potresa. Koje vježbe možete provoditi u razredu da biste učenicima pomogle da se lakše nose s osjećajem anksioznosti kao posljedicom traumatske situacije kojoj su bili izloženi radi potresa?

 

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Vesna Budinski, Marina Diković, Gordana Ivančić, Saša Veronek Germadnik
udzbenik
Lj. Kurjak, G. Remussini
udzbenik
Sanja Škreblin, Sanja Basta, Nataša Svoboda Arnautov