Portreti učitelja u našim očima | Profil Klett

23. listopad 2017.

Portreti učitelja u našim očima

Autor: Maja Trinajstić

Izložba portreta učitelja Osnovne škole Samobor koje su izradili učenici povodom Svjetskoga dana učitelja

Učitelj likovne kulture Slaven Jurić postavlja izložbu portreta
Učitelj likovne kulture Slaven Jurić postavlja izložbu portreta
Pripremila Tatjana Ognjenović

Povodom Svjetskog dana učitelja učenici Osnovne škole Samobor željeli su na poseban način iznenaditi svoje učitelje i doprinijeti obilježavanju njihovog posebnog dana. Iznenadili su ih tako izložbom portreta. Učenici su birali fotografije učitelja razredne i predmetne nastave u crno-bijelom tisku te su ih naslikali temperama koristeći se pravilima slikanja kolorističke modulacije.

Učenici sedmih razreda naučili su kako slikati toplim i hladnim bojama stvarajući zaobljene oblike bez toniranja boje. Takav postupak zove se koloristička modulacija. Da bi bolje shvatili postupak rada, učitelj Slaven Jurić pokazao im je primjere slikara koji su odbacili tonsko slikanje i koristili se isključivo čistim bojama stvarajući zanimljiva umjetnička djela.

Proučavamo ekspresionizam stvarajući

Stvarajući likovna djela, učenici su saznali nešto više o ovom načinu likovnog izražavanja. Naime, početkom dvadesetog stoljeća slikar Henry Matisse naslikao je svoju suprugu koristeći tople boje (žutu, narančastu i crvenu) za osvijetljene dijelove, a hladne boje (plavu, zelenu i ljubičastu) koristio je za sjenovite dijelove lica i pozadinu portreta. Kad je publika vidjela te slike, nije odobrila i pohvalila rad slikara, štoviše, njega i ostale slikare istoga stila nazvali su les fauves, (franc. divljaci) zbog potpuno novog pristupa slikanju te korištenja jarkih boja. Sami umjetnici poput Andréa Deraina, Henryja Matissea, Marka Ernsta nisu požalili zbog vlastitog načina slikanja, već su sami sebi nadjenuli naziv fauvisti, divljaci. Nisu živjeli u vremenu koje bi ih prigrlilo i cijenilo njihov rad, ali oni su otvorili put suvremenoj umjetnosti i drugačijem pristupu u likovnom stvaralaštvu. Takav stil u likovnoj umjetnosti nazvan je ekspresionizam.

Portreti učitelja

Učenici sedmih razreda uživali su u ovome praktičnom radu, a rezultati njihovog likovnog stvaralaštva iznimno su zanimljivi te su učenici dobili samo pozitivne kritike na vlastiti rad. Po završetku izložbe, učitelji će dobiti likovne radove vlastitih portreta na dar. Kroz ovakvo stvaralaštvo učenika, očituje se poštovanje učenika prema učiteljima te želja za boljim poznavanjem učitelja s kojima provode svaki dan u školi. Oni svoje emotivne odnose spram učitelja iznose potezima kista, izborom boja, naglašavanjem pojedinih detalja na licima učitelja, izražavaju karakter učitelja kako ih oni vide. Ova izložba posebna je i po tome što su se učenici i njihovi učitelji kroz nju bolje upoznali te što su doživjeli jedni druge na sasvim novi način. Ideja za ovakvu izložbu i način rada potekla je od učitelja likovne kulture, Slavena Jurića, koji u svome radu s učenicima uvijek iznova nastoji osigurati učenicima nova iskustva, stvaranje u različitim tehnikama koristeći uvijek nove metode rada, a to rezultira likovnim ostvarenjima učenika na vrlo visokoj razini. Tako je bilo i ovoga puta. Svi posjetitelji izložbe uspijevaju prepoznati lica učitelja te izložba plijeni poglede i oduševljava publiku, kako učitelje, tako i sve posjetitelje škole.

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Od Likovne mape za velika djela do natječajnih učeničkih radova

Želim, stvaram, oblikujem je višemjesečni likovni natječaj Profil Kletta koji je uključivao četiri cjeline kreativnog stvaranja: Slikam graditeljsku baštinu, Oblikujem škrinju za čuvanje naše baštine, Dizajniram plakat „Stablo mojeg zavičaja“, Stvaram uzorke, modeliram pregače. Svrha natječaja bila je uključiti učenike u promišljanje o našoj kulturnoj i prirodnoj baštini kroz likovnost.

 

 

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
ALISON MARIĆ, DRAGANA PALČIĆ
udzbenik
Ana Šobat, Martina Kosec, Jurana Linarić, Emina Mijatović, Zdenka Bilušić, Dijana Nazor