Pet najboljih izvora za učenje geografije | Profil Klett

19. svibanj 2017.

Pet najboljih izvora za učenje geografije

Autor: Ivona Ivanišević

Jedan od najtežih izazova s kojim se suočavaju novi (ali čak i iskusni) učitelji je kako biti ukorak s velikom raznolikošću materijala i izvora koji su dostupni učiteljima za osmišljavanje nastave geografije.

Kako možete biti sigurni da je vaše poučavanje bitno i prikladno za učenike u vašem razredu ako ne znate koje su sve vrste izvora dostupne? Kako mogu biti siguran da pripremam učenike za budućnost? Kako mogu znati da ih poučavam vještinama koje će koristiti kasnije u svakodnevnom životu? Na koji način im mogu pokazati kako se učinkovito koristiti tehnologijom? To su neka od pitanja koja postavlja srednjoškolski učitelj Keith Heggart, iz australskoga Sydneya, u članku objavljenom na portalu Edutopia, gdje u svojim odgovorima posebno ističe neke najbolje izvore za učenje geografije.

 

Kako Heggart naglašava, prema njegovu iskustvu, srećom, učitelji su dobri ljudi i izvrsni djelitelji. “Radio sam s nekim studentima koji su se obrazovali za osnovnoškolske učitelje, i kada je na red došla geografija, podijelili su sa mnom cjelokupan raspon zanimljivih izvora koji mogu pomoći poučavanju učenika geografskim vještinama u središtu kojih je – tehnologija. Između svih njih izabrao sam pet najboljih izvora za poučavanje geografskih vještina namijenjenih uglavnom učenicima osnovne i srednje škole, iako uz malo domišljatiju prilagodbu mogu također poslužiti i starijoj djeci.”, objašnjava Keith Heggart.

1. Google Maps (https://www.google.com.au/maps)

Google Maps aplikacija može stvarno promijeniti situaciju u korist učitelja. Postoji doslovce toliko toga što se može učiniti uporabom Google Mapsa – ali relativno mali broj učitelja koristi te dostupne fantastične mogućnosti. Primjerice: možete nadograditi putovanja, mjeriti udaljenosti, gledati u smjerovima i uspoređivati različite vrste zemljovida. Potencijal je naprosto golem. Učinite sebi uslugu i pretražite edukacijsku internetsku stranicu da biste vidjeli što se sve može napraviti i inspirirajte se: http://maps.google.com/help/maps/education/

2. Ordnance Survey (https://www.ordnancesurvey.co.uk/mapzone)

Britansko mrežno mjesto koje sadrži neke sjajne, aktivnosti namijenjene prvenstveno djeci, koje će zacijelo potaknuti učenike da nauče više o geografiji. Ti su sadržaji podjednako važni diljem svijeta, a ne samo u Velikoj Britaniji. Učenici mogu vježbati vještine korištenja i čitanja zemljovida, igrati se igara povezanih s geografijom, ali i uporabiti Sustav geografskih informacija (GIS) kako bi naučili više o svojem svijetu. Uz to, sve su teme, pitanja i igre predstavljene na jasan, djeci vrlo blizak i primjeren te slikovit način.

3. GeogSpace (http://www.geogspace.edu.au)

Australska aplikacija, ali ponovno, čak i da niste u Australiji i dalje ju je vrijedno pretražiti. I dok su prethodna dva mrežna mjesta uglavnom namijenjena učenicima za igru, ovaj je prikladniji za učitelje. Postoji obilje informacija o terenskom radu uz uporabu IKT-a, o nastavi geografije te mnoštvo primjera učitelja koji međusobno dijele najbolje prakse. Osobito se preporučuje onima koji tek počinju predavati geografiju ili nemaju pretjerano puno iskustva u nastavi – jer će im ponuditi neke ideje kako da njihova predavanja budu uzbudljiva i zabavna.

4. Google Lit Trips (http://www.googlelittrips.org/)

Naravno da je istina kako dobra nastava geografije katkad znači primijeniti integrirani pristup učenju. Izrazito je dopadljiv način na koji Google Lit Trips spaja književnost s geografijom. Ako ste ikada pročitali knjigu i zaželjeli prikazati u obliku zemljopisne karte putovanje na koje se protagonist otisnuo, tada ćete zavoljeti Google Lit Trips. Od “Plodova gnjeva” do “Odiseje” i stotina drugih (prigodno posloženih za odgovarajući uzrast), učenici mogu uzastopce pratiti likove iz priča, motreći okoliš i mjesta koja su oni posjetili.

5. Map your memories (http://mapyourmemories.tumblr.com/tagged/Manhattan)

Izvor za poučavanje geografije Map your memories malo je “uvrnutiji” od ostalih. Becky Cooper zamolila je 75 Njujorčana da podijele svoja sjećanja, označujući važna mjesta na zemljovidima. Ta je ideja potaknula i druge da se okušaju u zamišljanju svojih iskustava kroz geografsku kartu. Inspirirani tim iskustvima, sada su različiti ljudi to započeli u gradovima poput Londona i Istanbula. Mislim da je to prekrasan primjer kako mjesta mogu biti povezana s osobnim doživljajima. Nabavite knjigu, divite se pričama, a zatim neka vaši učenici naprave isto.

 

Izvor:

https://www.edutopia.org/discussion/my-top-5-resources-teaching-geography-skills

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Kako geografija i drugi lokalni uvjeti utječu na kvalitetu zraka u svjetskim “megagradovima”

Jedan od najstarijih znanstvenih časopisa na svijetu Science AAAS, koji je utemeljio Thomas Edison davne 1880. godine, donosi novosti o istraživanju onečišćenosti zraka različitim plinovima izmjerenim iznad najvećih svjetskih metropola, o raznovrsnim uzrocima tih pojava među kojima je i geografski položaj gradova te o zabrinjavajućim posljedicama onečišćenja za ljudsko zdravlje. 

Razumijem li što čitam? – 7 ključeva čitanja s razumijevanjem

Svakodnevno se suočavamo s činjenicom koliko je čitanje temeljna vještina koja je neizbježna u svim područjima života. Bez visoke razine čitalačke pismenosti, za svakog učenika nije moguće postići uspjeh u školi niti se obrazovati i usavršiti u bilo kojem profesionalnom području. U procesu razvijanja čitalačke pismenosti, uz strategije razumijevanja pročitanog, postoji i šest glavnih ključeva odnosno tehnika koje nam mogu dodatno pomoći u razumijevanju pročitanog teksta.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Ratko Zvrko
udzbenik
Vedrana Močnik
udzbenik
Vesna Marjanović, Andrea Škribulja, Marina Gabelica, Renata Gredelj
udzbenik
Sanda Marjanović