28. travanj 2020.

Priče iz pera dviju učiteljica autorica!

avatar
Autor: Anita Kiš

 

Radni udžbenici za pomoć učenicima pri učenju hrvatskoga jezika Hrvatski za 5, Hrvatski za 6 i Hrvatski za 7

Ovo nije samo priča o trima udžbenicima, ovo su tri povezane osobne priče.

Osobna priča, priča o učeniku

 

„Moja priča počinje u školi na kraju grada“, govori Snježana Čubrilo, jedna od suautorica udžbenika. „Puno učenika, vrlo različitih, s različitim znanjima, obiteljima, bolestima, kulturama, jezicima, nejednakostima… I to je upravo ono što me stalno izazivalo, što mi nije dalo mira na putu k učeniku. Godinama traje taj put, oprezno obilazi oko učenika, promatra ga, istražuje što li sad misli, što osjeća: usamljenost, udaljenost, strah?

 

Moja osobna učiteljska i ljudska priča neodvojiva je od učeničkih osobnih priča, često teških, tužnih, nedokučivih i počinje pitanjem: što učiniti da se učenik osjeća učenikom, kao i drugi, jednako važnim, jednako uključenim, uspješnim?

 

Nije u tim počecima bilo ni edukacija ni literature, vrlo malo kolega s kojima sam se razumjela i dvije divne stručne suradnice bez kojih bi bilo puno teže.

I tako malo-pomalo, ja u učeniku, učenik u meni, tražimo onaj najbolji način da se razumijemo. Sjediti pokraj učenika, posvetiti mu minute, prepoznati njegovo zadovoljstvo u očima, glasu, priznanju ili šutnji jer često ne zna izraziti svoju sreću, ali, evo, i on je zaslužio četvorku i peticu, kao drugi.

 

Dalje je priča poznata. Sve više edukacija, znanja, iskustva i odlučnosti da se put do našeg učenika proširi, razgrana, zašareni…“

 

Udžbenik je priča mojega sina i njegove mame

 

„Ovi udžbenici nastajali su godinama u čekaonicama Goljaka: fizijatar… logoped (ili teta Tina)… psiholog… defektolog rehabilitator… 1 x tjedno… 6 godina“, govori nam druga suautorica Sandra Vitković.

„Moj je sin polako napredovao, a ja sam upijala ljubav, potporu, strpljivost i posvećenost svih tih ljudi.

 

Ovi su udžbenici i osobna priča jedne profesorice. Nastajali su godinama u školskim hodnicima i učionicama jedne škole u Vrapču. U njemu su brojni nastavni listići i načrčkani post-it papirići; ideje koje su nastajale godinama; brojni upitnici nad glavom i mnoge dvojbe:

  • Kako sažeti? Što izbaciti? Kako objasniti? Da bar to znam nacrtati!
  • Kako organizirati sat? Hoću li zaposliti dio razreda nečime da se mogu bar malo baviti učenicima s teškoćama?
  • A zatim ću tim učenicima dati da rješavaju ovo, dok ja s ostatkom razreda rješavam ono?

 

Ali to i dalje nije dobro! Sad nemaju mogućnost svi jednako sudjelovati u radu na satu: ovi imaju ove zadatke, a oni imaju one zadatke.“

 

„Upravo zbog toga“, nastavlja Sandra, „ovi su udžbenici i učenička priča: sad svi imaju mogućnost sudjelovati i biti dio naše male razredne zajednice:

ovi i oni sad su mi, a ovi i oni zadatci sad su naši zadatci.“

Treća – isprepletena priča

 

„Ovi su udžbenici i Profilova priča: prepoznao je potrebe učitelja na terenu, onih koji svaki dan žive i dišu sa svojom djecom, a nama dao potpunu slobodu u njihovu stvaranju. Pronašle smo tim istomišljenika koji priznaje i uvažava, pronašle smo drage suautorice s kojima dijelimo iskustvo, razumijevanje, znanje, a najviše, pronašle smo sreću jer smo u oblikovanje naših udžbenika utkale što najbolje znamo za našega učenika“, slažu se Snježana i Sandra.

 

„Oni su i osobna priča jednoga običnog čovjeka. Nastajali su godinama. Same ne možemo učiniti puno da svijet postane bolje i tolerantnije mjesto za život… ali možemo napraviti barem jedan korak.“

 

„Ovi su udžbenici za svu moju djecu… kućnu i školsku“, završava Sandra. „Od mene su napravili boljeg čovjeka i, sasvim sigurno, boljeg učitelja.“

 

 

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke
Zanima nas

LiDraNo - smotra koja njeguje hrvatsku riječ i jezičnu baštinu

LiDraNo je smotra literarnog, dramsko-scenskog i novinarskog stvaralaštva osnovnih i srednjih škola koja se održava svake godine. Koliko učenicima znači i kako se pripremaju uz pomoć svojih učitelja mentora razgovarali smo sa svestranom učenicom koja od malih nogu pozornicu naziva drugim domom, a želja joj je i nastaviti obrazovanje u tom smjeru.

Otvorimo dveri i zavirimo u priču

Hrvatski jezik nastavni je predmet koji ujedinjuje sve četiri jezične djelatnosti: čitanje, pisanje, govorenje i slušanje. Osim toga, važno je integrirati ishode i drugih nastavnih predmeta te međupredmetnih tema kako bi sat bio dinamičan, kreativan, prepun aktivnosti te ispunio ciljeve i ishode predmeta Hrvatski jezik. U planiranju takvog sata ili ciklusa sati obično polazi od teksta. Tekst je, dakle, u fokusu interesa učitelja i s tekstom i oko njega planiraju se sve ostale aktivnosti.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Vesna Budinski, Marina Diković, Gordana Ivančić, Saša Veronek Germadnik
udzbenik
Ksenija Budija, Ida Petto
udzbenik
Anđelka Rihtarić, Marina Marijačić, Gordana Ljubas, Diana Greblički-Miculinić, Tihana Fraculj, Ivana Canjuga
udzbenik
Julijana Levak, Iva Močibob, Jasmina Sandalić, Irena Skopljak Barić