Školski izazovi nekad i danas | Profil Klett

21. veljača 2021.

Školski izazovi nekad i danas

avatar
Autor: Jadranka Jelisavac

Učiteljica Jadranka Jelisavac iz OŠ NIkole Hribara iz Velike Gorice podijelila je s nama svoja razmišljanja o školi nekad i danas.

Dragocjena sjećanja na školu i učenike nekad i danas se ne mijenjaju. Kako se radilo nekad, danas se čini davnim i povijesnim, ali povjerenje u dječjim očima se ne briše. S godinama je povjerenje postaje još draže i ne treba ga zaboraviti. Radilo se nekad puno u drukčijim uvjetima. Mnoge su škole bile stare, učionice neopremljene potrebnim nastavnim sredstvima i pomagalima za izvođenje nastave, a gradivo se trebalo usvojiti. Tu je bila važna i kreativnost svakog učitelja i nastavnika. Izrađivale su se slike, aplikacije, nastavni listići, tražila se dodatna literatura kako bi učenici usvojili sve potrebne sadržaje. Učenici su sami izrađivali udaraljke u glazbenoj kulturi, donosili biljke iz prirode i rado surađivali u nastavnom procesu. Od nastavnih pomagala i tehnike koristili su se radio-aparati, kazetofoni, grafoskopi, TV-prijemnici u školama koje su ih imale mogućnosti nabaviti.

            Uz naporan rad svih djelatnika uspjeh učenika nije izostao, već je rezultirao mnogim intelektualcima, znanstvenicima, zdravstvenim radnicima, prosvjetnim djelatnicima i nizom drugih zvanja. Ti su ljudi, naši učenici svojim radom obogatili sebe i naše društvo.

Godine su prolazile i tehnologija se razvijala. Drukčijem načinu poučavanja doprinijele su suvremene metode, a uz nove tehničke mogućnosti učitelji danas prenose znanja svojim učenicima. Danas suvremene nastavne metode omogućuju aktivno uključivanje učenika u nastavu. Od prvog razreda uveo se novi predmet, informatika. On učenicima omoguće usvajanje vještine rada na računalu. To je nešto o čemu smo nekada samo razgovarali. Danas tome svjedočimo. U nastavi se često koristimo tabletima, računalima, digitalnim udžbenicima, pametnim pločama, a ocjene unosimo u e-imenik. Suvremeni web alati omogućili su dinamičnu nastavu u kojoj mnoge sadržaje učenicima možemo učiniti bliskim i igrolikim.

Učenici istraživanjem i interakcijom s drugima usvajaju nove spoznaje i razvijaju svoje vještine. Inovativnim metodama potiče se njihova kreativnost, povezivanje, motivacija, komunikacija, apstraktno mišljenje, kritičko mišljenje i suradnja.

 

Odgojno-obrazovna uloga učitelja i danas je ključna i jednako važna kao i nekad. Učitelji su kreatori nastavnog procesa i za ovladavanje time, možemo reći da im je danas potrebna stalna edukacija. Važnost nove tehnologije ogleda se ne samo u brzom praćenju pojedinih sadržaja već u povezivanju sa svijetom u svim segmentima života: obrazovanja, odgoja, tehnike, kulture, običaja. Zato bi se moglo reći da je u svakom vremenu škola imala odgovarajuću zadaću s istim ciljem, a to je odgoj i obrazovanje mladih generacija i priprema za život.

Danas je nastava orijentirana na realizaciju ciljeva i ishoda s naglaskom na učenika i proces učenja, a nekad je bila orijentirana na realizaciju sadržaja programa s naglaskom na učitelja i proces poučavanja. Da bi učitelji uspješno koračali suvremenim obrazovnim trenutkom moraju se cjeloživotno usavršavati. To zahtijeva puno rada i edukacije.

U školskim izazovima i nekad i danas nešto je ostalo nepromijenjeno, a to je škola: odgojno-obrazovna ustanova u kojoj se za život školuju najmlađi.

 

                                                                      

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Ernst Endt, Michael Koenig, Marion Schomer, Nadine Ritz-Udry u suradnji s Hannelore Pistorius
udzbenik
Darko Cindrić, Sanja Polak
udzbenik
Vesna Budinski, Marina Diković, Gordana Ivančić, Saša Veronek Germadnik
udzbenik
Gordana Remussini, Marija Tolić